Toon posts:

Hoe kan ik een USB > RS485 (DMX) aansturen met Visual Basic?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil met Visual Basic software maken om DMX apparaten aan te kunnen sturen.
De hardware zal bestaan uit een simpele USB > RS485 convertor. Ik weet eigenlijk niet hoe te beginnen met programmeren. Ik heb basis ervaring met Visual Basic.

Data sturen over een COM poort wil nog wel lukken. Maar hoe dit exact moet gaan werken i.c.m. DMX is voor mij nog de vraag.

Wie kan mij op weg helpen?

Ik wil deze daarvoor bestellen:
https://nl.aliexpress.com...999999.261.1bdc3c00hvVh1O

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 13:03
Simpel gezegd moet je DMX frames parsen/in elkaar sleutelen. Ik zou zeggen, zoek een DMX protocol beschrijving op en start coding.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
...of je zoekt even naar een bestaande library en gaat het wiel niet meteen opnieuw lopen uitvinden ;) Ik heb in 10 seconden al 3 of 4 kandidaten gevonden (of het wat is, is een tweede...)

[ Voor 41% gewijzigd door RobIII op 13-06-2018 18:50 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
RobIII schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 18:46:
...of je zoekt even naar een bestaande library en gaat het wiel niet meteen opnieuw lopen uitvinden ;) Ik heb in 10 seconden al 3 of 4 kandidaten gevonden (of het wat is, is een tweede...)
Where's the fun in that? ;)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Voor mij is het vooral belangrijk dat ik de software er rondom heen kan bouwen, niet zo zeer de communicatie zelf. Maar ja.. zonder is wat lastig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 20:07:
Bedankt voor de reacties. Voor mij is het vooral belangrijk dat ik de software er rondom heen kan bouwen, niet zo zeer de communicatie zelf. Maar ja.. zonder is wat lastig natuurlijk.
In dat geval de protip van @RobIII opvolgen ... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandeGerrit
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 12:51

vandeGerrit

Well, this can't be right

De hardware welke jij aangeeft heeft een FT232 chip. Praktisch is dit hetzelfde als de Open Enttec DMX dongle.
Op de site van Enttec vind je hier meer informatie, programeer voorbeelden en wat libraries. https://www.enttec.com/eu...ols/dmx-usb/open-dmx-usb/

Edit: Bij dit ontwerp is de CPU verantwoordelijk voor de timeings in het DMX protocol. Heeft de CPU dus even wat anders te doen, dan kan het zijn dat hetgeen je aansluit op de lampen even 'gek' doen.

[ Voor 33% gewijzigd door vandeGerrit op 17-06-2018 17:45 ]

Pagina: 1