Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Draadloos netwerk aanleggen zonder vaste lijn

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• graatje88
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11 13:21
Goedemiddag mede tweakers,

Afgelopen maanden ben ik bezig geweest om het netwerk op kantoor aan te passen. Dit is zeer goed gelukt met de spullen van Ubiquiti. Door de stabiliteit en snelheid is mijn baas enthousiast geworden. Nu wil hij graag thuis ook zijn netwerk gerenoveerd hebben. De enige moeilijkheid voor mij is dat hij nergens vaste netwerk aansluitingen heeft, op de binnenkomende aansluiting na. Verder is er geen kruipruimte of ruimte tussen het plafond, ik ben dus zeer beperkt als het gaat om kabels aanleggen.

Nu is mijn vraag: hoe kan ik hier een stabiel en snel draadloos netwerk maken. Ik zou graag meerdere AC's over het huis verdelen. Ook moet er internet komen in het tuinhuis. De afstand om te overbruggen is 20 meter.

Ik heb gekeken naar de mesh oplossingen van Ubiquiti. Je kunt hier kiezen voor de Amplifi series en de Mesh Pro serie. Ik weet niet of iemand hier ervaringen mee heeft? Zou het een optie zijn om in het huis meerdere Mesh AC's op te hangen en deze met elkaar te laten verbinden.

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via graatje88 op 20-06-2018 15:00)

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-11 19:12
Als er coax ligt kan je deze gebruiken voor het netwerk. Moet je MOCA gebruiken.

Is nog zo stabiel als wat ook.

Alle reacties

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:07

DukeBox

loves wheat smoothies

Mesh is nuttig voor dekking maar meestal niet bevorderlijk voor de snelheid. Je kan nog met powerlan en AP's aan de gang maar ook dat is niet altijd even effectief. Er zijn hoe dan ook meerdere topics met vergelijkbare vragen, ik denk dat je daar ook je antwoorden kan vinden.

edit: In zijn tuinhuisje kan ie mooi zo'n EnGenius ENH500 hangen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door DukeBox op 13-06-2018 16:37 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• graatje88
@DukeBox dankje voor de reactie, heb al wat meer info gevonden op het ubiquiti forum.

Die heb ik toevallig nog genoeg liggen ja 😂

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:12
Voor het tuinhuis zou je idd als uplink een ehn500 kunnen gebruiken,

Voor de rest: de reden dat het zakelijk netwerk zo lekker functioneert is omdat alles bekabeld is, ergo.. Daar zal hij in huis ook naartoe moeten gaan

Dat moet je hem dus voorleggen, je kunt ook voorstellen dat hijzelf de bekabeling doet op basis van punten die jij aangeeft en dat jij daarna de apparatuur plaatst

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • Beste antwoord

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-11 19:12
Als er coax ligt kan je deze gebruiken voor het netwerk. Moet je MOCA gebruiken.

Is nog zo stabiel als wat ook.

• graatje88
@shure-fan Zo ga ik het doen ja, heb ook op het Ubiquiti forum diverse reacties gekregen. De beste optie is om gewoon een paar kabels te trekken. Op deze plekken zal ik dan een AC zetten en een Point to Point verbinding voor het tuinhuis.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het beste hoeft niet altijd het gewenste te zijn, ik denk dat je de opties moet voor leggen. Ik heb thuis nu trouwens een AirCube van Ubiquti en die bevalt prima zeker voor de prijs. Kan je ook mee een Mesh maken.
Kabels is wel altijd het beste.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1