Stekker naar voren halen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyB
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-04 16:18
Beste Tweakers,

Ik heb een stopcontact aan de muur met 2 stopcontacten te dicht tegen elkaar. Ik heb 2 kopp stekkerdozen met allebei een schuine stekker, ik wil graag een smartplug voor 1 van de stekkers gebruiken, alleen die is te groot voor de stekker (de andere stekker er boven zit in de weg).

Ik wil het liefst geen stopcontact splitter gebruiken aangezien het lelijk is en niet functioneel, aan de ene stekkerdoos zitten al mijn monitoren (3) en een lamp, en aan de andere stekkerdoos zit m'n PC.

Ik zoek dus eigenlijk een verlengstukje om een stekker naar voren te halen (ronde geaarde stekker), als dat al niet moeilijk genoeg is om te vinden moet het ook nog minimaal 8A aan kunnen :)

Het internet al helemaal afgezocht maar kon helaas niks vinden :(, iemand van jullie die iets weet?

[EDIT] Ik heb dit gevonden, ik weet niet of dit helemaal is wat ik zoek.
https://www.praxis.nl/ger...liger.-safetronic/5233788

Ook vond ik dit, ik heb alleen nog steeds liever iets zonder overspanningsbeveiliger en smart dingen etc.:
https://www.amazon.de/Kop...53&keywords=tussenstekker

Mvg,
Remy

[ Voor 24% gewijzigd door RemyB op 13-06-2018 17:18 ]

Beste antwoord (via RemyB op 14-06-2018 18:36)

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
RemyB schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:26:
Beste Tweakers,

Ik heb een stopcontact aan de muur met 2 stopcontacten te dicht tegen elkaar. Ik heb 2 kopp stekkerdozen met allebei een schuine stekker, ik wil graag een smartplug voor 1 van de stekkers gebruiken, alleen die is te groot voor de stekker (de andere stekker er boven zit in de weg).

Ik wil het liefst geen stopcontact splitter gebruiken aangezien het lelijk is en niet functioneel, aan de ene stekkerdoos zitten al mijn monitoren (3) en een lamp, en aan de andere stekkerdoos zit m'n PC.

Ik zoek dus eigenlijk een verlengstukje om een stekker naar voren te halen (ronde geaarde stekker), als dat al niet moeilijk genoeg is om te vinden moet het ook nog minimaal 8A aan kunnen :)
Ik vrees dat je voor zoiets héél lang zal moeten zoeken, tenzij je die overspanningsafleider accepteert. Want ik denk dat wat jij zoekt nauwelijks of geen vraag naar is. Het is dwaasheid om wat ik nu noem te doen, maar die overspanningsafleider kun je als die echt een bezwaar is er ook uitslopen. Zou ik nooit doen natuurlijk, maar dat even terzijde.

Je wilt geen splitter (tweewegstekker), tja dan zijn er volgens mij geen andere mogelijkheden dan een derde stekkerdoos.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-05 17:19
Die je aanhaalt kan in ieder geval geen 8A aan.

Slechts 1000 watt.

Jij wil minimaal 8A * 230V = 1840W

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyB
bramv82 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:57:
Die je aanhaalt kan in ieder geval geen 8A aan.

Slechts 1000 watt.

Jij wil minimaal 8A * 230V = 1840W
Even niet nagedacht sorry, is ook wel ietsss overbodig.

Maar zijn hier nog alternatieven voor, die nog iets kleiner zijn etc., of zonder overspanningsbeveiliging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:34
Qua formaat iets zoals de klikaanklikuit APC3-2300R?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyB
Nat-Water schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 17:15:
Qua formaat iets zoals de klikaanklikuit APC3-2300R?
Ja! Precies dat zoek ik alleen dan zonder schakelaar :) Zie edit btw.

[ Voor 3% gewijzigd door RemyB op 13-06-2018 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-05 13:25
Waarom knip je de haakse stekker er niet af en zet je er een rechte stekker op? Dat lijkt me de goedkoopste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyB
Sepio schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 17:51:
Waarom knip je de haakse stekker er niet af en zet je er een rechte stekker op? Dat lijkt me de goedkoopste oplossing.
Zat ik ook aan te denken, maar heb eerlijk geen zin in om aan de draden te zitten etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je hebt al twee stekkerdozen. Neem er nog een stekkerdoos bij, steek in de eerste van de 3 ( of 5 ) stopkontakten je smartplug, steek in de laatste van de 3 ( of 5 ) stopkontakten de stekker van de ene stekkerdoos en in de smartplug de stekker van de andere. De stekker van de nieuwe stekkerdoos gaat (als enige) naar het stopkontakt in de muur. Dus je gaat er in esthetisch opzicht op vooruit èn je moeder kan weer stofzuigen in je kamer ;o)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyB
Brahiewahiewa schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 15:17:
Je hebt al twee stekkerdozen. Neem er nog een stekkerdoos bij, steek in de eerste van de 3 ( of 5 ) stopkontakten je smartplug, steek in de laatste van de 3 ( of 5 ) stopkontakten de stekker van de ene stekkerdoos en in de smartplug de stekker van de andere. De stekker van de nieuwe stekkerdoos gaat (als enige) naar het stopkontakt in de muur.
Ik heb juist 2 stekkerdozen zodat ik er geen 3e bij hoef xD, ik zoek echt gewoon een simpele oplossing :)
Brahiewahiewa schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 15:17:
Dus je gaat er in esthetisch opzicht op vooruit èn je moeder kan weer stofzuigen in je kamer ;o)
Helaas stofzuigt m'n moeder niet, en de stekkerdoos hangt aan m'n bureau natuurlijk ;)

Ik denk dat ik gewoon een overspanningsbeveiliging ga gebruiken, of iemand moet nog een beter idee hebben _/-\o_

Oh en weet iemand of het eigenlijk zin heeft om een overspanningsbeveiliging op een niet geaard stopcontact aan te sluiten? Bijvoorbeeld deze:
https://www.amazon.de/%C3...berspannungsschutzadapter

EDIT: Ik zie wel staan bij de beschrijving: "Sluit het apparaat alleen aan een correct aangesloten
en geaarde stopcontact aan.", is dit echt noodzakelijk?

[ Voor 20% gewijzigd door RemyB op 14-06-2018 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

RemyB schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 15:20:
[...]

Ik heb juist 2 stekkerdozen zodat ik er geen 3e bij hoef xD, ik zoek echt gewoon een simpele oplossing :)
Nee, je zoekt juist ingewikkelde oplossingen. Een extra stekkerdoos is de simpele oplossing

Ik begrijp ook eigenlijk niet wat het bezwaar van een derde stekkerdoos is en sterker nog: als je het slim aanpakt kun je één van de stekkerdozen vervangen door een exemplaar met meer stopkontakten en hetzelfde resultaat bereiken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-05 15:54
Misschien een zijstap maar een UPS geen oplossing? 1 Kabel vanaf stopcontact naar UPS en daar je stekkerblokken in stoppen. Heb je ook nog eens stroom als kortstondig de stroom van het net valt :)

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyB
Brahiewahiewa schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 15:29:
[...]

Nee, je zoekt juist ingewikkelde oplossingen. Een extra stekkerdoos is de simpele oplossing

Ik begrijp ook eigenlijk niet wat het bezwaar van een derde stekkerdoos is en sterker nog: als je het slim aanpakt kun je één van de stekkerdozen vervangen door een exemplaar met meer stopkontakten en hetzelfde resultaat bereiken
Ik heb nu 2 nieuwe stekkerdozen, beide heb ik genoeg stekkers over, alleen ik wil het liefst geen stekkerdoos in stekkerdoos in stekkerdoos :/
Joenino schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 15:29:
Misschien een zijstap maar een UPS geen oplossing? 1 Kabel vanaf stopcontact naar UPS en daar je stekkerblokken in stoppen. Heb je ook nog eens stroom als kortstondig de stroom van het net valt :)
Tja, leuk idee maar ik denk een beetje duur als ik het zo zie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-05 15:54
RemyB schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 15:31:
[...]

[...]

Tja, leuk idee maar ik denk een beetje duur als ik het zo zie :P
Ligt er geheel aan hoeveel stroom je nu daadwerkelijk trekt. Heb je echt 2 KVA nodig (+-1900 Watt) ja dan worden ze al wat duurder. Maar een beetje nieuwe pc trekt max 4-500 watt (met 2 videokaarten of high end kaart) + 3 monitoren a 300 totaal en een lamp (led?) Dan moet 1 KVA of nog minder al genoeg zijn. Die zijn wel te vinden voor onder de 100 euro denk.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
RemyB schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:26:
Beste Tweakers,

Ik vrees dat je voor zoiets héél lang zal moeten zoeken, tenzij je die overspanningsafleider accepteert. Want ik denk dat wat jij zoekt nauwelijks of geen vraag naar is. Het is dwaasheid om wat ik nu noem te doen, maar die overspanningsafleider kun je als die echt een bezwaar is er ook uitslopen. Zou ik nooit doen natuurlijk, maar dat even terzijde.

Je wilt geen splitter (tweewegstekker), tja dan zijn er volgens mij geen andere mogelijkheden dan een derde stekkerdoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyB
Techneut schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:54:
[...]

Ja ik had het ook al verwacht, maar ik dacht misschien, maar helaas.

Bedankt voor alle antwoorden zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Stop 1 stekkerdoos in de muur, de smartplug in de stekkerdoos, de stekkerdoos met monitoren en lamp daar weer in.? (Ik gok even dat je de monitoren en lamp wil uitzetten en niet de pc)

(Je geeft geen specs over de stekkerdozen, hoeveel gaten, hoeveel watt kunnen ze aan en hoeveel heb je nodig per stekker. 8a trekken ze toch wel?? Die van de action, met schakelaar lampje, trekken volgens mij tot 3500 watt)

[ Voor 78% gewijzigd door jeanj op 14-06-2018 19:35 ]

Everything is better with Bluetooth

Pagina: 1