Toon posts:

Snelste Host -> VPS/ Dedicated Server of Shared Hosting

Pagina: 1
Acties:
  • 2.648 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste medeleden,

Ik heb het forum al een tijdje afgespeurd, maar niet het juiste antwoord gevonden op mijn vraag.

Ik ga een nieuwe Wordpress webshop (PhP 7.0) (60 artikelen) oprichten en zoek de snelste en beste hosting keus. Ik verwacht per maand 2000 unieke bezoekers. Ik overweeg Dedicated Server of VPS of Shared Hosting.

Ik heb al wat getest via Time to first Bite http://www.bytecheck.com/. Ik wil een TTFB van maximaal 500ms.

- Ik weet dat de configuratie van de site van belang is.
- Ik zoek de beste specificaties voor Wordpress (PHP & ASP.net ben ik niet kundig genoeg voor)
- Graag on-topic en specifieke antwoorden
- Ik ga niet iemand inhuren om de site te bouwen
- Budget voor VPS en Shared hosting maximaal €15 p. maand
- Budget voor eventueel Dedicated server bij significant betere score dan VPS maximaal €25 per maand.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13:48
Met dat budget kom je uit op een simpele VPS, wat op zich prima voldoet. Het grootste voordeel kun je behalen door PHP 7 te draaien, zoals je al wilt, in combinatie met Opcache. Met de Opcache kun je de TTFB van een Wordpress site meestal wel halveren en is 500ms met een fatsoenlijke Wordpress site zonder problemen te halen.

Op elke degelijke VPS zal dat wel gaan. Ik zou als ik jou was een bekende grote aanbieder nemen met een goede reputatie, zoals Digitalocean of TransIP. In ieder geval iets met SSD opslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xStoryTeller
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 12:59
2000 unieke gebruikers per maand is echt peanuts. Zoek een goede VPS en je zal echt geen problemen ondervinden. Wil je een lage TTFB zoek dan een hoster in het land waar je klanten zitten, daar haal je meer mee dan VPS / Dedicated.
Pas als je echt veel gebruikers gaat krijgen zou je kunnen gaan kijken naar dedicated hardware, maar dan zul je meer moeten gaan betalen dan 25 als je het zelf niet kan / wil installeren. De meeste hosters hebben ook wel een demo ip waar je naar kan pingen zodat je de TTFB kan testen zodat je weet waar je aan toe bent.
En als je toch wordpress wil gaan gebruiken kun je het beste kijken naar een hoster met een standaard wordpress installatie ( Zoals DigitalOcean geloof ik ) als ik er van uit mag gaan dat je niet veel kaas gegeten hebt van servers instellen (FastCGI, Nginx, reverse proxies, caching etc). Die zijn goed ingericht voor wordpress installaties :)

[ Voor 3% gewijzigd door xStoryTeller op 13-06-2018 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Evianon schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:33:
Met dat budget kom je uit op een simpele VPS, wat op zich prima voldoet. Het grootste voordeel kun je behalen door PHP 7 te draaien, zoals je al wilt, in combinatie met Opcache. Met de Opcache kun je de TTFB van een Wordpress site meestal wel halveren en is 500ms met een fatsoenlijke Wordpress site zonder problemen te halen.

Op elke degelijke VPS zal dat wel gaan. Ik zou als ik jou was een bekende grote aanbieder nemen met een goede reputatie, zoals Digitalocean of TransIP. In ieder geval iets met SSD opslag.
Welke website is betrouwbaar voor het meten van de TTFB? Want de scores verschillen nog wel is van elkaar?
https://ttfb.nl/
http://www.bytecheck.com/
xStoryTeller schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:33:
2000 unieke gebruikers per maand is echt peanuts. Zoek een goede VPS en je zal echt geen problemen ondervinden. Wil je een lage TTFB zoek dan een hoster in het land waar je klanten zitten, daar haal je meer mee dan VPS / Dedicated.
Pas als je echt veel gebruikers gaat krijgen zou je kunnen gaan kijken naar dedicated hardware, maar dan zul je meer moeten gaan betalen dan 25 als je het zelf niet kan / wil installeren. De meeste hosters hebben ook wel een demo ip waar je naar kan pingen zodat je de TTFB kan testen zodat je weet waar je aan toe bent.
En als je toch wordpress wil gaan gebruiken kun je het beste kijken naar een hoster met een standaard wordpress installatie ( Zoals DigitalOcean geloof ik ) als ik er van uit mag gaan dat je niet veel kaas gegeten hebt van servers instellen (FastCGI, Nginx, reverse proxies, caching etc). Die zijn goed ingericht voor wordpress installaties :)
Dank voor je informatie. Ik heb inderdaad geen kaas gegeten van servers instellen. Ik kan misschien wel Youtube wel ver komen, is het dan te doen? Liefst verkies ik gemak en betaal ik iets meer, mits de snelheid zeer hoog blijft. Ik las dat Google een TTFB van 200ms aanraad...?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2018 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evianon
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:25:
[...]

Welke website is betrouwbaar voor het meten van de TTFB? Want de scores verschillen nog wel is van elkaar?
Ik gebruik eigenlijk altijd de console van Chrome, tabje Network, en dan refreshen. Als je met je muis over de balkjes bij de waterfall gaat wordt het ook nog redelijk gespecificeerd.

De server van zo'n test staat vaak aan de andere kant van de oceaan, dus dat is niet helemaal eerlijk als je een in Nederland gehoste site test.

Als je niet veel ervaring hebt met servers en gemak wenst, dan is shared hosting inderdaad wel een stuk makkelijker natuurlijk. Ik weet echter niet of er Nederlandse hosters zijn die hosting standaard met Opcache / file cache of hoe ze het ook noemen aanbieden, buiten de Magento hosters dan.

WordPress op zichzelf is al niet bijster snel, dus of je met een gevulde WordPress site inclusief diverse plugins ooit onder de 200ms TTFB kunt komen vraag ik me af. Al kun je met caching plugins of andere settings natuurlijk al wel content gaan versturen terwijl nog niet de hele request verwerkt is, waardoor je een erg lage TTFB kunt halen, maar dat is een klein beetje valsspelen.

[ Voor 37% gewijzigd door Evianon op 13-06-2018 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Evianon schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:29:
[...]

Ik gebruik eigenlijk altijd de console van Chrome, tabje Network, en dan refreshen. Als je met je muis over de balkjes bij de waterfall gaat wordt het ook nog redelijk gespecificeerd.

De server van zo'n test staat vaak aan de andere kant van de oceaan, dus dat is niet helemaal eerlijk als je een in Nederland gehoste site test.

Als je niet veel ervaring hebt met servers en gemak wenst, dan is shared hosting inderdaad wel een stuk makkelijker natuurlijk. Ik weet echter niet of er Nederlandse hosters zijn die hosting standaard met Opcache / file cache of hoe ze het ook noemen aanbieden, buiten de Magento hosters dan.

WordPress op zichzelf is al niet bijster snel, dus of je met een gevulde WordPress site inclusief diverse plugins ooit onder de 200ms TTFB kunt komen vraag ik me af.
Waar zit dat precies? Bedoel je gewoon de Google PageSpeed Tools? Daar heb ik trouwens met een andere site een TTFB van 0,28 sec.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evianon
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:40:
[...]

Waar zit dat precies? Bedoel je gewoon de Google PageSpeed Tools? Daar heb ik trouwens met een andere site een TTFB van 0,28 sec.
Nee in de Google chrome browser, rechtermuisknop op de pagina, Inspecteren, dan het tabje Network aanklikken en even verversen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:23:
een Wordpress webshop
Ik wil een TTFB van maximaal 500ms.
Budget voor VPS en Shared hosting maximaal €15 p. maand
Die drie dingen gaan niet samen as je zoekt naar "snelste":
- WordPress is traag
- TTFB is afhankelijk van je TLS 1.2 en OCSP

Hou op met zoeken, neem een hosting pakket, en accepteer dat het (soms) traag is.
Zodra je geld verdient ga je pas op zoek naar iets beters.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01:53
Strato Linux VPS wat voor je?
Kost 9 euro per maand incl btw.
Of je neemt die van 16 euro per maand, waarbij de eerste 6 maanden 1 euro is.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DJMaze schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:47:
[...]

Die drie dingen gaan niet samen as je zoekt naar "snelste":
- WordPress is traag
- TTFB is afhankelijk van je TLS 1.2 en OCSP

Hou op met zoeken, neem een hosting pakket, en accepteer dat het (soms) traag is.
Zodra je geld verdient ga je pas op zoek naar iets beters.
Wordpress is inderdaad traag, maar als het sneller kan met een VPS dan kies er daar zeker voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WeHoDo schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:51:
Strato Linux VPS wat voor je?
Kost 9 euro per maand incl btw.
Of je neemt die van 16 euro per maand, waarbij de eerste 6 maanden 1 euro is.
Is deze meteen te gebruiken voor Wordpress? Of, is deze tamelijk simpel in te stellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:52:
[...]

Wordpress is inderdaad traag, maar als het sneller kan met een VPS dan kies er daar zeker voor.
Genoeg caching en optimize mogelijkheden. Bij een normale hosting is dit vaak onmogelijk, of ze moeten toevallig een speciaal platform hebben voor Wordpress sites die erop geoptimaliseerd is.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:53:
[...]

Is deze meteen te gebruiken voor Wordpress? Of, is deze tamelijk simpel in te stellen?
WordPress handmatig installeren is niet moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:53:
[...]

Je moet wel weten waar je aan begint bij het opzetten van een VPS, en weten hoe je dit veilig kan maken, en wat je precies hiervoor moet doen.

Wat is je ervaring met Linux momenteel, en dan met name aan de CLI-kant waarbij je gezellig (net als vroeger ;) ? ) weer commando's in een prompt (hier de 'shell') in staat te voeren? Ik hoop dat je hier bekend mee bent.

Om het makkelijk te maken kan je een kant en klare webserver + controlpanel installeren. Een goede gratis webhostingpanel is VestaCP. In een wip geinstalleerd en voorzien van Apache en Nginx, PHP, MySQL etc..

Als de webserver gereed is (en veilig!), dan is Wordpress is no-time geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Evianon schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:43:
[...]

Nee in de Google chrome browser, rechtermuisknop op de pagina, Inspecteren, dan het tabje Network aanklikken en even verversen.
Zit daar nu, naar welke moet ik dan kijken? Gewoon de bovenste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AW_Bos schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:58:
[...]

Je moet wel weten waar je aan begint bij het opzetten van een VPS, en weten hoe je dit veilig kan maken, en wat je precies hiervoor moet doen.

Wat is je ervaring met Linux momenteel, en dan met name aan de CLI-kant waarbij je gezellig (net als vroeger ;) ? ) weer commando's in een prompt (hier de 'shell') in staat te voeren? Ik hoop dat je hier bekend mee bent.

Om het makkelijk te maken kan je een kant en klare webserver + controlpanel installeren. Een goede gratis webhostingpanel is VestaCP. In een wip geinstalleerd en voorzien van Apache en Nginx, PHP, MySQL etc..

Als de webserver gereed is (en veilig!), dan is Wordpress is no-time geinstalleerd.
Geen ervaring met Linux :9~ . Dus even voor een redelijke noob op dit gebied, ik koop een VPS en dan kan ik deze VestaCP installeren met Wordpress en dan ben ik klaar?

Wel belangrijk, gezien bovenstaande reactie, de VPS partij moet in Nederland zitten? De doelgroep is enkel Nederland.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2018 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Off-topic, maar wel belangrijk.

1. Als ik kijk naar de de snelheid van een andere wordpress site van mij (GT-Metrix scoort hij op snelheid 2.8 sec). De concurrentie zit ook rond die snelheid, echter voelt mijn site langzamer. Alle concurrerende websites welke op pagina 1 staan in google zijn gemaakt met ASP.net of PhP. Hoe kan dit, en waarom zijn de grotere websites niet gemaakt in Wordpress?
2. Waar moet ik nog meer opletten, bij het vergelijken van de VSP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Vergeet in je budgetberekening niet het onderhoud mee te nemen. Als je zelf die VPS gaat onderhouden, zie ik het al helemaal mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GlowMouse schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 17:21:
Vergeet in je budgetberekening niet het onderhoud mee te nemen. Als je zelf die VPS gaat onderhouden, zie ik het al helemaal mis gaan.
Goede tip. Even terug naar het begin. Ik zoek snelheid, is er niet een meer gebruiksvriendelijke keus? VPS alleen dan managed? Of toch shared en dan de snelste? Het budget zou voor shared ook €15 per maand kunnen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:52
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 17:27:
[...]

Goede tip. Even terug naar het begin. Ik zoek snelheid, is er niet een meer gebruiksvriendelijke keus? VPS alleen dan managed? Of toch shared en dan de snelste? Het budget zou voor shared ook €15 per maand kunnen zijn..
Als ik het zo lees; ga voor shared en neem gelijk een backup-dienst af.

In de tussentijd wat meer verdiepen in de gehele materie totdat je wat meer verdient om een dedicated (managed) VPS af te nemen (of zelf te onderhouden). 25 euro/m voor een managed, das leuk, maar je mag dan nog (waarschijnlijk) wel hun manuren betalen mocht er iets nodig zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, probleem wel, snelheid server bepaald mede je google ranking. Lagere ranking is minder verdienen. Mijn normale baan verdient genoeg om hier wel wat in te kunnen pompen...

Iemand tips om de snelste Shared server eruit te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Vraag bij hostings op of ze Wordpress platformen ondersteunen. En meet hun snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Als ik het allemaal zo lees, lijkt het mij verstandig dat je je hele idee overboord kiepert.

Ga bij lightspeed, shoppagina of welke andere shop hoster dan ook aan de slag voor €15 per maand en stel je vraag pas opnieuw zodra je op een omzet zit van € 75.000.
Dat lijkt mij gewoon de beste oplossing.

Want.... Je wil niet weten wat er allemaal bij komt kijken op het gebied van veiligheid, GDPR, PCI-DSS, etc. etc.
Al helemaal als je het waagt in WordPress.

[ Voor 20% gewijzigd door DJMaze op 13-06-2018 18:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tom.cx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-07 15:06
Hoe vaak ga je nieuwe artikelen plaatsen? Het kan dan interessant zijn om deze tool te gebruiken: https://nl.wordpress.org/plugins/static-html-output-plugin/

Dit kan de website een stuk sneller maken. Ik ga het ook gebruiken op een Wordpress site. Dit moet ten goede zijn van de snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xStoryTeller
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 12:59
Als je een webshop wil beginnen, waarom wil je dan op Wordpress bouwen trouwens? Wordpress is er niet echt voor gebouwd. Ja, je hebt plugins die het voor elkaar boxen maar het is niet echt de beste optie. Heb je al onderzoek gedaan naar andere geschikte software of heb je een specifieke reden om voor Wordpress te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DJMaze schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 17:58:
Als ik het allemaal zo lees, lijkt het mij verstandig dat je je hele idee overboord kiepert.

Ga bij lightspeed, shoppagina of welke andere shop hoster dan ook aan de slag voor €15 per maand en stel je vraag pas opnieuw zodra je op een omzet zit van € 75.000.
Dat lijkt mij gewoon de beste oplossing.

Want.... Je wil niet weten wat er allemaal bij komt kijken op het gebied van veiligheid, GDPR, PCI-DSS, etc. etc.
Al helemaal als je het waagt in WordPress.
Ga je met daarmee nooit redden en dat weet jij ook. Onderhouden van server kan ik eventueel iemand voor inhuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
xStoryTeller schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 08:51:
Als je een webshop wil beginnen, waarom wil je dan op Wordpress bouwen trouwens? Wordpress is er niet echt voor gebouwd. Ja, je hebt plugins die het voor elkaar boxen maar het is niet echt de beste optie. Heb je al onderzoek gedaan naar andere geschikte software of heb je een specifieke reden om voor Wordpress te gaan?
Wordpress vanwege de simpele opbouw. Heb geen verstand van coderen.. Andere tips voor meer geschikte software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:33:
Ga je met daarmee nooit redden en dat weet jij ook.
Hoezo? Wat is er dan mis met de genoemde shop aanbieders?

2000 bezoekers per maand stelt niet zoveel voor hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Ik moet djmaze toch wel deels gelijk geven. Volgens mij schiet je veel te hoog in.

Op zich is Wordpress niet verkeerd om mee te beginnen, maar je staart je helemaal kapot op die ttfb, alsof dat het verschil gaat maken in het succes van je webshop. Sorry, maar zo werkt het niet. Goeie producten aanbieden voor een goeie prijs, is waar het om draait. Die ttfb maakt hooguit een miniem verschil in je SEO score, maar gaat echt niet voor meetbaar meer verkoopcijfers zorgen. Zeker niet de eerste maanden/jaren als je vanaf 0 begint.

Als je Wordpress wilt draaien zonder ervaring met het beheren van een webserver, kies dan voor shared hosting. Ga niet voor een "dubbeltje op de eerste rang" oplossing, dat bestaat niet. Kies voor een gerenommeerde partij als TransIP of Antagonist. Ga eerst eens kijken hoe je webshop loopt, en schaal pas op als het daadwerkelijk nodig is. Anders haal je je alleen maar onnodig veel kosten en voornamelijk gedoe op de hals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mcDavid schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:05:
Ik moet djmaze toch wel deels gelijk geven. Volgens mij schiet je veel te hoog in.

Op zich is Wordpress niet verkeerd om mee te beginnen, maar je staart je helemaal kapot op die ttfb, alsof dat het verschil gaat maken in het succes van je webshop. Sorry, maar zo werkt het niet. Goeie producten aanbieden voor een goeie prijs, is waar het om draait. Die ttfb maakt hooguit een miniem verschil in je SEO score, maar gaat echt niet voor meetbaar meer verkoopcijfers zorgen. Zeker niet de eerste maanden/jaren als je vanaf 0 begint.

Als je Wordpress wilt draaien zonder ervaring met het beheren van een webserver, kies dan voor shared hosting. Ga niet voor een "dubbeltje op de eerste rang" oplossing, dat bestaat niet. Kies voor een gerenommeerde partij als TransIP of Antagonist. Ga eerst eens kijken hoe je webshop loopt, en schaal pas op als het daadwerkelijk nodig is. Anders haal je je alleen maar onnodig veel kosten en voornamelijk gedoe op de hals.
Misschien heb je daarmee wel gelijk inderdaad. Als we dan uitkomen op Shared Hosting, hoe kan ik de snelheid testen van deze partijen? De prijs per maand maakt mij niet uit, ik zoek gewoon de beste. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Gewoon proberen. Bevalt het niet, verhuis je de boel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zou in jouw geval bij voorkeur ergens een kant en klaar pakket afnemen. Als je het zelf gaat doen is het risico op een datalek erg groot en dat is pas echt slecht SEO en je winst.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mcDavid schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:43:
Gewoon proberen. Bevalt het niet, verhuis je de boel.
Hoe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
  1. Je domeinnaam ergens vastleggen (TransIP, Vimex, Byte, etc.)
  2. Ergens hostingpakketje afnemen
  3. DNS laten verwijzen naar hostingpakketje
  4. Binnen 14 dagen test. Bevalt het niet, verhuis de boel naar ander hosting pakketje
  5. Stel je DNS opnieuw in naar nieuw pakketje
Herhaal de laatste twee stappen. Neem NOOIT stap 1 + 2 in één af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBTM
  • Laatst online: 19-08 16:05
Als je gaat kijken naar shared hosting voor Wordpress, kijk eens op www.siteground.com Erg snel, zo niet de snelste Wordpress hosting provider (world wide)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
WordPress of Prestashop zijn ideaal voor kleine webshops.
Als zou ik eerder kiezen voor Prestashop.

Prestahop verbruikt ook niet veel resources en is binnen 2 dagen onder de knie te krijgen.
Is ook volledig in het Nederlands. In Prestahop heb je ook gelijk een goede klantenservices systeem en ook een mooie retourmodule voor klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
itzmxtch schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:09:
Als je gaat kijken naar shared hosting voor Wordpress, kijk eens op www.siteground.com Erg snel, zo niet de snelste Wordpress hosting provider (world wide)
Maar dan staat de server toch niet in Nederland? Dat is toch nooit goed ivm snelheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:47:
[...]

Maar dan staat de server toch niet in Nederland? Dat is toch nooit goed ivm snelheid?
Dat ligt eraan. Het is niet handig om je servers in Amerika te hebben staan als je doelgroep in Nederland zit. Maar of het (ik noem maar wat) Frankfurt of Amsterdam is zal echt niet uitmaken. Ook dit is weer een micro-optimalisatie waar je in de praktijk niets van gaat merken. Het is echt zonde van je tijd om je daar druk om te maken.

Dat gezegd hebbende, zou ik zelf lekker een Nederlandse partij kiezen. We hebben hier ook genoeg hostingproviders die hun zaken echt goed geregeld hebben, en ook gewoon nederlandstalige support bieden bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mcDavid schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:55:
[...]

Dat ligt eraan. Het is niet handig om je servers in Amerika te hebben staan als je doelgroep in Nederland zit. Maar of het (ik noem maar wat) Frankfurt of Amsterdam is zal echt niet uitmaken. Ook dit is weer een micro-optimalisatie waar je in de praktijk niets van gaat merken. Het is echt zonde van je tijd om je daar druk om te maken.

Dat gezegd hebbende, zou ik zelf lekker een Nederlandse partij kiezen. We hebben hier ook genoeg hostingproviders die hun zaken echt goed geregeld hebben, en ook gewoon nederlandstalige support bieden bijvoorbeeld.
Oke thanks. Jij tips voor welke hosting partij in Nederland? Antogonist werd al genoemd? Domeinwinkel werd elders in tweakers genoemd als de snelste?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2018 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBTM
  • Laatst online: 19-08 16:05
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:47:
[...]

Siteground heeft gewoon een server in Amsterdam. De snelheid (en klantenservice) is juist het pluspunt om bij Siteground een shared hosting pakketje af te nemen.

Edit:

Antagonist is goed, maar prijzig.

Edit 2:

Je kunt de datacenters hier bekijken van Siteground: https://www.siteground.com/datacenters

[ Voor 16% gewijzigd door BBTM op 15-06-2018 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DJMaze schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 12:53:
[...]
  1. Je domeinnaam ergens vastleggen (TransIP, Vimex, Byte, etc.)
  2. Ergens hostingpakketje afnemen
  3. DNS laten verwijzen naar hostingpakketje
  4. Binnen 14 dagen test. Bevalt het niet, verhuis de boel naar ander hosting pakketje
  5. Stel je DNS opnieuw in naar nieuw pakketje
Herhaal de laatste twee stappen. Neem NOOIT stap 1 + 2 in één af.
Goede tip! _/-\o_

Vanwaar nooit stap 1 en 2 samen doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:53:
[...]

Goede tip! _/-\o_

Vanwaar nooit stap 1 en 2 samen doen?
Omdat vaak domeinnaam en hosting gekoppeld zit en je dan niet 1 van de 2 los kan opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBoW
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:39
Ik sluit aan bij de rest van mensen, neem gewoon shared hosting af.
Kijk ook eens bij Hosting2Go, heb er zelf meerdere websites draaien.
Professionele partij, zeer stabiele en snelle hosting, snel reagerend en technische onderlegde servicedesk die ook support geeft op bijv. Wordpress, maar niet de goedkoopste. Zie ook: https://www.hostingwijzer...iders/hosting2go/reviews/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unifex007
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-05 19:13
einde quote

Wellicht handig om te weten nu ttfb.nl niet meer bestaat: https://tteb.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:47

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Bedankt voor de toevoeging @unifex007. Gezien de leeftijd van dit topic gaat er wel een slotje op :)

www.google.nl

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.