Firewire 800 naar USB 3

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316784

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik wil graag wat legacy-hardware aansluiten op een laptop. De hardware heeft echter een firewire 800 aansluiting en mijn laptop heeft deze aansluiting niet. De laptop heeft wel vier usb 3 poorten en ik vroeg me af of het op een of andere manier mogelijk is om het firewire signaal om te zetten naar usb. Omdat het om usb 3 gaat lijkt de snelheid van het signaal me geen probleem.

Op internet vind ik echter dat dit niet zo heel makkelijk is omdat de protocollen niet matchen. Je zou dus het signaal actief moeten converteren. Waar ik zelf aan dacht is om mogelijk een externe pci-behuizing te gebruiken met daarin firewire PCI kaarten.Ik kon echter geen behuizing vinden die ik met usb kon aansluiten op mijn laptop.

Mijn vraag is of zulk soort behuizingen uberhaupt bestaan en of er wellicht andere opties zijn die ik over het hoofd zie. Kunnen jullie mij hier misschien mee helpen?

Beste antwoord (via Anoniem: 316784 op 13-06-2018 23:28)

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:43
DukeBox schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:42:
[...]

Dan heb je daar mooie verloop kabels of docks voor met FW800 aansluiting. Die laatste zijn alleen wel wat prijzig.

[...]
Dat is een TB2 (Thunderbolt 2) naar FW800 adapter. Die kun je niet rechtstreeks op een TB3 (USB-C) aansluiten. Daar zou dan een TB3(USB-C) naar TB2 adapter bij nodig zijn. Ik heb geen idee of je die adapters zo kunt daisy chainen, maar ik verwacht dat het wel zou moeten werken...

Er zijn ook (dure) andere adapters die rechtstreeks van TB3 naar meerdere verbindingen gaat waaronder FW800, bijvb:
http://www.onlinemacwinke...port-docking-station.html

[ Voor 13% gewijzigd door jorikc op 13-06-2018 15:51 . Reden: OWC adapter toegevoegd ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Heb je evt. wel een express card aansluiting op je laptop ?
Sommige hardware ondersteund ook USB over Firewire. Dan kan je een passieve verloop kabel gebruiken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee ik heb helaas geen express card aansluiting. Wel een usb c/thunderbolt 3 zie ik zojuist, is dat wellicht een optie? En is er een manier om erachter te komen of firewire over usb wordt ondersteund?

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 316784 op 13-06-2018 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Anoniem: 316784 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:21:
Wel een usb c/thunderbolt 3 zie ik zojuist..
Dan heb je daar mooie verloop kabels of docks voor met FW800 aansluiting. Die laatste zijn alleen wel wat prijzig.
..En is er een manier om erachter te komen of firewire over usb wordt ondersteund?
Zou normaal gesproken in de handleiding/specs moeten staan.

[ Voor 15% gewijzigd door DukeBox op 13-06-2018 15:44 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:43
DukeBox schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:42:
[...]

[...]
Dat is een TB2 (Thunderbolt 2) naar FW800 adapter. Die kun je niet rechtstreeks op een TB3 (USB-C) aansluiten. Daar zou dan een TB3(USB-C) naar TB2 adapter bij nodig zijn. Ik heb geen idee of je die adapters zo kunt daisy chainen, maar ik verwacht dat het wel zou moeten werken...

Er zijn ook (dure) andere adapters die rechtstreeks van TB3 naar meerdere verbindingen gaat waaronder FW800, bijvb:
http://www.onlinemacwinke...port-docking-station.html

[ Voor 13% gewijzigd door jorikc op 13-06-2018 15:51 . Reden: OWC adapter toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor de hulp. Ik ga nog even verder zoeken, het nadeel is namelijk dat ik niet 1 maar 4 firewire aansluitingen nodig heb. Ik heb daarnaast nog deze PCIe box gevonden die werkt via thunderbolt: https://www.sonnettech.com/product/echoexpressse3.html. Wellicht zet ik daar dan 2 PCIe firewire kaarten in en los ik het op die manier op. Maar dan moet ik eerst even de afweging maken of mijn oude hardware zo'n investering nog waard is.
Pagina: 1