Pioneer VXS-D510 geen geluid via optische aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:12

Toshirou

Vinyl Surfer

Topicstarter
Sinds vandaag heb ik een tweedehands Pioneer versterker binnengekregen en aangesloten. Mijn cd speler en platenspeler zijn allebei perfect aangesloten. Maar nu probeer ik mijn PS4 aan te sluiten via de optische ingang, waarvan er twee mogelijk zijn. Volgens de handleiding is de eerste voor DVD spelers, dus daar valt ook een console onder lijkt me.

Echter aangesloten en in de versterker heb ik OPT1 op DVD ingesteld om het geluid op "Digitaal" te zetten. Maar wat ik ook probeer, er komt geen geluid uit de speakers. De handleiding zegt precies zoals ik het hierboven heb gedaan en op andere fora krijg ik ook eenzelfde antwoord.

Even wat details:
- De PS4 is direct op de versterker aangesloten
- Ik gebruik een 2.0 opstelling met KLIPSCH 5YNERGY F1 speakers set

Wat kan er hier aan de hand zijn?

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Beste antwoord (via Toshirou op 13-06-2018 16:24)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Heb je de Playstation 4 wel ingesteld op Output via S/PDIF? Andere bron (TV?) op dezelfde input aangesloten? Andere Optische Ingang op de Pioneer geprobeerd en die toegewezen aan een input? Heb je de receiver wel naar Factory Defaults gezet na je hem binnen hebt gekregen? Mogelijk dat er een S/PDIF onder een andere naam staat dan je denk? Als ik de achterkant van de Pioneer bekijk is "DVD" de Digitale Coax en geen Optische Toslink.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Heb je de Playstation 4 wel ingesteld op Output via S/PDIF? Andere bron (TV?) op dezelfde input aangesloten? Andere Optische Ingang op de Pioneer geprobeerd en die toegewezen aan een input? Heb je de receiver wel naar Factory Defaults gezet na je hem binnen hebt gekregen? Mogelijk dat er een S/PDIF onder een andere naam staat dan je denk? Als ik de achterkant van de Pioneer bekijk is "DVD" de Digitale Coax en geen Optische Toslink.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:12

Toshirou

Vinyl Surfer

Topicstarter
Bedankt voor de reactie. Inmiddels heb ik het kunnen oplossen door idd een andere mode te kiezen en daarin de bron op Digital gezet. :) Top!

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9