Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andre-nl
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-03 17:52
Hallo allemaal,

Ik heb Domoticz draaien met een Raspberry PI 2, ik ben dan ook langzaam alles aan het omzetten vanaf Homewizard naar mijn Domoticz systeem.
maar ik kan zo niet goed vinden goed ik bepaalde dingen kan aanmelden,

Klik aan klik uit APA3-1500R schakelaars,
hoe kan ik deze aanmelden ?, heeft iemand een handleiding / stappen plan hoe je dit moet doen ?.

Deursensoren
ik heb 2 deur sensoren van klik aan klik uit AMST-606, heeft iemand hier ook ervaring mee of is hier voor ook een uitleg hoe je deze kan aanmelden ?.

setup
- Raspberry PI 2
- Domoticz
- OS Rasbian
- RF-link ( van NODO shop)

Bedankt alvast

Groet
Andre

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 16:52
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=3027

Schakelaar in stopcontact en met een manual switch een code 'testen'. Deze wordt dan door de schakelaar opgepikt.

Voor de deurcontacten even bij devices kijken. Waarschijnlijk staan ze daar al in als ze direct gedetecteerd zijn, maar nog niet actief gemaakt. Kijk wel even in je settings of hij nieuwe devices mag toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre-nl
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-03 17:52
Goedemiddag FunFair,

over de deurcontacten,

Helaas staan deze niet in de "devices" lijst dat had ik al bekeken. ik moest ze op mijn Homewizard ook in de tijd aanmelden net als een schakelaar.
knopje indrukken op de sensor en dan zag Homewizard het devices (al ging dit niet echt soepel ).

over de schakelaars bedankt dat ga ik vanavond even testen

Groet
Andre

PS jij hept toevallig geen ervaring met Somfy, dat blijkt niet makkelijk te gaan met Domoticz ?