iFeel muis werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hammer31
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-12-2023
Een vriend van me doet mee met zo'n PC privé gebeuren. Koopt een PC bij Memo Systems P III 1000 Mhz etc, verder prima. Hij heeft er ook zo'n nieuwe Logitech iFeel optische muis bij genomen. Maar denk je dat dat ding nou aan de praat te krijgen is op dat systeem ? NOT !
Muis wordt in device manager wel herkend als zijnde een iFeel maar dat is ook alles.
OS is Win ME. Ik heb al mouseware 9.26 en Immersion Desktop opnieuw geïnstalleerd. Helpt niet.
Het vreemde van deze computer is wel dat er 4 usb poorten op zitten, 2 normaal embedded op het moederbord en 2 apart op een insteekkaart :? Alle 4 de poorten geprobeerd maar dat hielp ook niet. Ik heb ook de USB poorten eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd -> niets

Hang ik echter die muis aan m'n eigen PC met Win 98SE: Prima! Werkt als een tiet!

Een kollega van hem heeft dezelfde muis wel draaien op een PC met ME.
Heeft iemand nog een goed idee of advies wat ik kan proberen ?

Maak iets te groot en sla er dan net zo lang op totdat het wel past...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
winME = :r
win2K = :9~

• Sick Nick
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Op dinsdag 17 juli 2001 09:27 schreef Cutebritney het volgende:
winME = :r
win2K = :9~
Nuttig :? Nee dus laat het dan achterwege hoewel je wel gelijk hebt :)
Maar voor je probleem, kan je hem niet aan de PS2 poort hangen? Heb voor de rest geen ervaring met een iFeel muis. Lijkt me trouwens enorm irritant als je over een icoontje gaat en die muis begint te shaken :)
Een kollega van hem heeft dezelfde muis wel draaien op een PC met ME
Zo zie je maar, het is niet direct een probleem van Win ME aangezien hij het er wel gewoon onder doet.

• cyble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-06 21:02
Ja, Win MEmo he :r Maaruh, als je muis herkent wordt dan doet je usb het :P, dus daar ligt het niet aan. Ik zou het in de driver sfeer zoeken, doet je forcefeedback het niet of doet je muis in het totaal niks (cursor beweegt niet e.d.) ? Als je muis het niet doet dan staat waarschijnlijk je oude muis nog actief, was bij mij met mijn ifeel onder win2k iig even (na keer rebooten was ie spontaan weg, dus fixte zichzelf zover ik het me kon herinneren). Als force feedback het niet doet, ff je drivers upgraden via inet en dan force feedback enablen in de drivers.

In God I trust, everyone else pay cash.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
die muis is een miskoop heb vele mensen horen treuren en dat M.E meer elende wat je erop hebt staan is ook een miskoop :(

helaas

• cyble
  • Laatst online: 19-06 21:02
Op dinsdag 17 juli 2001 09:29 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Maar voor je probleem, kan je hem niet aan de PS2 poort hangen? Heb voor de rest geen ervaring met een iFeel muis. Lijkt me trouwens enorm irritant als je over een icoontje gaat en die muis begint te shaken :)
PS2 zal te weinig vermogen kunnen opleveren denk ik voor het force feedback deel en die mega lampen die erin zitten (zit bij ifeel mouseman ook nog een mooie blauwe led in :9~)

Het shaken over iconen kun je helemaal zelf tweaken en "zelfs" ook uitzetten, maar meerprijs was tijd geleden bijna niks in vergelijking met een andere optische muis.
Dus why not die extra trillingen, in spellen is het geweldig en het gevoel van materialen in windows is ook heel goed, geen standaard rumble pack idee (beweegt over Z as met variabele functies ingebouwd voor sinus, blokgolf etc. en dus niet 2 motortjes welke aan of uit gaan).

In God I trust, everyone else pay cash.

• Hammer31
Goed:

Muis staat dus volledig stil in het midden van het beeld. Het rode ledje van de muis licht soms op, maar dat levert niets op.

We hebben tijdelijk een oude muis aangesloten op de PS/2 bus en die werkt probleemloos. Er bestaan stekertjes van USB naar PS/2 (heb er 1 van hier op m'n werk in gebruik) maar ik weet niet of dat ook gaat werken met deze optische muis.

In de handleiding van de muis staat wel dat je voldoende power moet hebben op je USB bus om het apparaat te laten werken. Alsof je dat ergens kunt instellen !!

FYI: Ik heb het ook niet zo op ME.

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:05

backupdevice

No Risk , Full Push

Het probleem met de Ifeel is dat sommige borden niet genoeg power kunnen leveren via de USB poort. Dit probleem komt voor bij alle borden. Als hij het doet heb je geluk, doet hij het niet heb je pech. Probleem zal volgens logitech opgelost zijn met USB 2.0!!!

Dit ligt aan Logitech,niet aan je leverancier

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Hammer31
Op dinsdag 17 juli 2001 09:51 schreef Blue_White_Army het volgende:
Het probleem met de Ifeel is dat sommige borden niet genoeg power kunnen leveren via de USB poort. Dit probleem komt voor bij alle borden. Als hij het doet heb je geluk, doet hij het niet heb je pech. Probleem zal volgens logitech opgelost zijn met USB 2.0!!!

Nou dat zal hij fijn vinden ! Maar dan moeten toch veel meer mensen dit probleem hebben ? Volgens mij zit er nu een Chaintech mobo in. Dan zouden alle Chaintechs in combinatie met een iFeel problemen opleveren ? Kan toch niet!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:05

backupdevice

No Risk , Full Push

Toch is het zo, dit probleem komt ook bij asus, msi etc etc voor.

Als het werkt heb je geluk, werkt het niet heb je pech.

Maar je kan toch gewoon terug naar Memo, leg het probleem voor en je probleem wordt opgelost. Ze zullen daar niet moeilijk over doen. Probleem is bij iedere leverancier bekent. ( pas 1/12 week of zo trouwens)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
I feel nothing :+, maar gooi eens alle software ernog eens af en steek nog eens de usb kabels er flink in, en kijk als hij bij Nieuw Hardware iets kan vnden...

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:50

Milmoor

Footsteps and pictures.

Als je wake-on mouse/usb hebt aanstaan wordt de USB bus gevoed via de schakelingen voor de slaapstand. Deze zijn veel lichter dan de gewone voedingslijnen. Hierdoor heeft de USB bus veel minder vermogen ter beschikking. Kijk eens of die optie in de bios aan staat. Anders zou je een USB-hubje met eigen voeding kunnen gebruiken. Helaas is de minimaal vereiste voeding voor USB significant lichter dan de verwachte voeding. En zo'n iFeel muis zal goed zuipen.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• JohnT
  • Laatst online: 18-06 22:15
Ik heb ook ME en iFeel, en ik kan melden dat het soms inderdaad moeilijk is om de drivers goed te installeren. Onlangs zijn er door Logitech nieuwe muis-drivers op het net gezet die WEL compatible met iFeel zouden zijn, want tot nu toe werkte alleen de drivers afkomstig van de bijbehorende CD. Na installatie van deze kreeg ik een foutmelding over een ontbrekend bestand. Heb toen maar weer Immersion Desktop 2.1.6 erover heen geinstalleerd...

Oftewel : gewoon door blijven installeren...je hebt 2 programma's nodig voor iFeel en ik heb het gevoel dat die 2 niet echt goed samenwerken en je dus vaak dingen 2 keer moet installeren...

Verwijderd

ik hebbem ook,

Onder Win Me (dus alle zeikers die :r zeggen lekker puh !)

Werkt als een trein hoor lekker trilllllluuuuuuuuuhhhhhhhhhhh

• Biebel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-12-2025

Biebel

BY IKKE

Een kollega van hem heeft dezelfde muis wel draaien op een PC met ME.
Heeft iemand nog een goed idee of advies wat ik kan proberen ?
en dan schrijf het blue white army:
Rara hoe doet ie het bij een collega wel? met waarschijnlijk hetzelfde pc-prive project!??

Biebel is not just a nick, It's my alter ego...

Verwijderd

die 2 xtra usb poorten is standaard bij veel abit borden, en het probleem met het werken kan wel eens je moederkoek drivers zijn... via 4 in 1 ofzo er even overheen halen, let wel op dat je geen via drivers op een intel bord knalt... geeft "wel eens foutmeldingen"

• Hammer31
Op dinsdag 17 juli 2001 22:17 schreef double_j_wicked het volgende:
die 2 xtra usb poorten is standaard bij veel abit borden, en het probleem met het werken kan wel eens je moederkoek drivers zijn... via 4 in 1 ofzo er even overheen halen, let wel op dat je geen via drivers op een intel bord knalt... geeft "wel eens foutmeldingen"
Is idd niet zo'n goed idee; het mamabord is een:
ASUS CUSL2-C PENTIUM 3 - FCPGA I815EP ATX

Toch wel een bekend merk en bord. Kan me niet voorstellen dat toevallig dit bord niet voldoende power levert.

Pagina: 1