Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troy417
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-09 11:56
Mijn vraag

Een paar maanden geleden heb ik de standaard 256 GB Micron M600 harde schijf uit mijn laptop vervangen door een 500 GB samsung 860 EVO. Nu wil ik mijn oude SSD in een externe behuizing stoppen en gebruiken als back-up. Echter wanneer ik deze nu aansluit op mijn laptop kan ik deze alleen uitwerpen maar wordt hij niet door windows herkend in de verkenner, wanneer ik er een andere HDD indoe wordt deze wel herkend, het probleem ligt dus bij de SSD. Op de macbook wordt de SSD wel herkend alleen weigert hij de schijf te formatteren zodat ik hem als externe SSD kan gebruiken. Hoe kan ik dit oplossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Micron m600 265GB
Asus F555L

Weet iemand hoe ik mijn windows laptop de harde schijf laat herkennen zodat ik deze kan formatteren en als externe SSD kan gebruiken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 17:20
Zou je de Micron HDD in de externe behuizing kunnen doen en daarna schijfbeheer kunnen openen?
Dat doe je door met de rechtermuisknop op de knop van het startmenu te klikken en dan schijfbeheer te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troy417
bij schijfbeheer krijg ik dan het volgende te zien:
Schijf 0 standaard (de 860 evo) die als "online" bestempeld staat
schijf 1 standaard (de micron) die als "offline" bestempeld staat met daarbij onder "info" de mededeling "de schijf is offline omdat deze een handtekeningconflict heeft met een andere schijf die online is".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Dan gok ik dat je de Micron geklooned hebt richting de 860? Deze melding geeft namelijk aan dat Windows de schijven niet uit elkaar kan houden.
Heb je alle data van de Micron ge-backupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troy417
Ja, via de samsung clonesoftware heb ik de boel overgezet naar de 860, de micron mag dus gewist worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:49

job

Dan is het eerste dat ik zou proberen de micron wissen in systeembeheer (partitie verwijderen, partitie aanmaken en formateren). Lost dat je probleem op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troy417
job schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:08:
Dan is het eerste dat ik zou proberen de micron wissen in systeembeheer (partitie verwijderen, partitie aanmaken en formateren). Lost dat je probleem op?
Helaas niet aangezien de optie om de partitie te verwijderen uitgeschakeld staat en ik deze dus niet kan selecteren |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Kan je de partitie niet verwijderen dmv command prompt?

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troy417
Dat doet het hem ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
pjot1 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 17:10:
Kan je de partitie niet verwijderen dmv command prompt?
Lijkt mij inderdaad de beste optie.

Open commandprompt
Type de volgende commando's:
diskpart
list disk
select disk X (waarin x het cijfer van de externe disk is zoals hij bij list disk staat)
clean (hiermee wis je de hele disk!!! Dus wees 100% zeker dat je de juiste pakt)
Nu zou je hem in diskmanager moeten kunnen formatteren.
Zekerweten? Het lukt meestal zelfs om OEM partities weg te gooien daarmee. Anders in commandprompt met admin rechten (wat je volgens mij altijd nodig hebt in diskpart)?

[ Voor 23% gewijzigd door Pyramiden op 13-06-2018 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troy417
Ik zal het vanavond ergens dan op deze manier proberen, bedankt iniedergeval
Pyramiden schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 18:07:
[...]

Lijkt mij inderdaad de beste optie.

Open commandprompt
Type de volgende commando's:
diskpart
list disk
select disk X (waarin x het cijfer van de externe disk is zoals hij bij list disk staat)
clean (hiermee wis je de hele disk!!! Dus wees 100% zeker dat je de juiste pakt)
Nu zou je hem in diskmanager kunnen formatteren.

[...]

Zekerweten? Het lukt meestal zelfs om OEM partities weg te gooien daarmee. Anders in commandprompt met admin rechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@troy417 Weet niet of je het wist, maar de M600 is ook een SSD.

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 13-06-2018 18:40 . Reden: Niet goed gelezen ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:13
Had je in de Asus laptop met de M600 een 'bios' (TPM) harddisk wachtwoord erop gezet?
Pagina: 1