Site met user friendly manier om content toe te voegen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrockOlee
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-09 23:00
Ik wil een one-page site maken voor een videoproductie bedrijf.
Het voornaamste doel is een representatieve site zonder veel poespas,
Graag zo makkelijk mogelijk te voorzien van nieuwe content zonder daarvoor te hoeven scripten.
Het is een optie om een template aan te kopen mits deze makkelijk te implementeren is.

De site gaat verticaal (top to bottom) bestaan uit:
- Logo / Header
- Picture Slider of fullscreen "showreel" video.
- Kort verhaaltje over bedrijf.
- Portfolio/ Gallery van video stills. (met doorklik naar aparte pagina met videos en info)
- Team / Contact

Ik heb een aantal vereisten:
- Zo makkelijk mogelijk content toevoegen door meerdere mensen in bedrijf (online).
- Te bouwen en onderhouden met weinig tot geen scripting kennis.

en een aantal leuke optionele extras:
- Paralax effecten
- Fullscreen video

Mijn vragen:
Ik zoek op dit moment in de open source CMS hoek, zit ik daar goed voor mijn doeleinde?
Zo ja, welke CMS werkt het beste voor een simpele site als deze?
Zo nee, Wat raden jullie als alternatief aan?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
MacPro, MacOS, safari, firefox, chrome, Adobe creative cloud (compleet).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb ter oriëntatie gezocht naar CMSen (Drupal, Wordpress, Joomla), hosting en templates (Envato).
Maar ik mis (moderne) kennis over dit onderwerp, dus er graag meer vanaf weten zodat ik specifieker kan zoeken.

Bij voorbaat dank,
Brock

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:13

André

Analytics dude

Het ligt een beetje aan de ervaring van de mensen die er mee moeten werken. Ik heb voor 2 vrienden (complete online leken) een Wordpress site gebouwd, maar dat bleek al te moeilijk. Terwijl Wordpress echt wel simpel werkt.

Andere optie is om een online site builder te nemen zoals strato of jimdo. Die maken het hele proces nog simpeler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Jimdo heeft een fantastisch stappenplan om een site te beginnen. Aan de hand van een chatgesprek kan je een onepage vullen. Dat is een supertoffe ervaring. Je vult je naam en adres in en er wordt dan naar informatie gezocht. Ze halen ergens een logo vandaan, zoeken kleuren bij elkaar en klaar. Binnen een kwartier heb je een one page website.

Voordeel van een SiteBuilder aanbieders zoals Jimdo, Wix, Squarespace, Weebly etc is dat zij support kunnen leveren, zodat jij dat niet hoeft te doen.
Mogelijke nadelen: je moet betalen om een domeinnaam te koppelen aan de website en je zit wel vast aan hun sitebuilder, je kan je site niet verhuizen naar een andere partij.

Je kan altijd eens een gratis account aanmaken en kijken of een van die sitebuilders wat voor je is.

Ik ben zelf erg groot fan van WordPress, maar zoals @André al zei, het is niet fijn om mensen die het echt niet snappen WordPress te laten gebruiken, want dan blijf je van alles uitleggen en updaten zullen ze nooit doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botwood
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 27-09 21:33
https://getkirby.com/docs/cookbook/one-pager

Wellicht heb je wat aan Kirby. Daar kan je snel een one page website op zetten en de documentatie is ook netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
BrockOlee schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:32:
Ik wil een one-page site maken voor een videoproductie bedrijf.

.......

- Zo makkelijk mogelijk content toevoegen door meerdere mensen in bedrijf (online).
Dat gaat niet echt samen.

Persoonlijk heb ik een bloedhekel aan one-page websites (als men zelf dingen gaat toevoegen).
De meeste varianten letten namelijk totaal niet op de User eXperience.
Die is compleet uit het oog verloren gegaan door de focus op "one-page".

[ Voor 4% gewijzigd door DJMaze op 15-06-2018 13:42 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botwood
DJMaze schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 13:30:
[...]

De meeste varianten letten namelijk totaal niet op de User eXperience.
Zou je dat kunnen toelichten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dingen als:
- muiswiel scroll die "per pagina" scrollt (scherm vullend one-page "page")
- Geanimeerd pijltje waar je op moet klikken om te scrollen
- Geen menu
- Op je mobiel een lamme duim van het scrollen (bij veel content)
- Varianten waarbij je naar links/rechts moet swipen op je mobiel: hoe doe ik dat op PC met muis?
- Blokken die opeens bij een bepaalde resolutie over andere blokken zitten
- JavaScript animaties op scroll:
code:
1
This site appears to use a scroll-linked positioning effect. This may not work well with asynchronous panning; see https://developer.mozilla.org/docs/Mozilla/Performance/ScrollLinkedEffects for further details and to join the discussion on related tools and features!

- etc.

Voorbeelden:
push10.com/mend-seltzer/ (ga maar eens scrollen)
theparfaitstand.com (waar is het menu opeens?)

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botwood
DJMaze schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 14:08:
[...]

Dingen als:
- muiswiel scroll die "per pagina" scrollt (scherm vullend one-page "page")
- Geanimeerd pijltje waar je op moet klikken om te scrollen
- Geen menu
- Op je mobiel een lamme duim van het scrollen (bij veel content)
- Varianten waarbij je naar links/rechts moet swipen op je mobiel: hoe doe ik dat op PC met muis?
- Blokken die opeens bij een bepaalde resolutie over andere blokken zitten
- JavaScript animaties op scroll:
code:
1
This site appears to use a scroll-linked positioning effect. This may not work well with asynchronous panning; see https://developer.mozilla.org/docs/Mozilla/Performance/ScrollLinkedEffects for further details and to join the discussion on related tools and features!

- etc.

Voorbeelden:
push10.com/mend-seltzer/ (ga maar eens scrollen)
theparfaitstand.com (waar is het menu opeens?)
Oke ik snap je punt(en). De voorbeelden die je geeft zijn inderdaad niet UX gericht. Puur het effect willen laten zien van "check wat wij kunnen" met scroll animaties.

Maar ik ben wel van mening dat als het alleen gaat om het showen van wat content en een portfolio oid, dat dit best op een one page website kan, mits het geen scroll festijn wordt. :)
Pagina: 1