Toon posts:

Welke van de 2: AMD of Intel

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of deze vraag hier thuis hoort, maar ik wil binnenkort een nieuw moederbord en processor aanschaffen.
Mijn meest gebruikte toepassing zal videobewerking zijn.
Is er dan zowel praktisch als technisch gezien een bepaalde voorkeur voor Intel of AMD ?
Betreffende de prijs heeft AMD natuurlijk mijn voorkeur, echter ik wil niet voor onverwachte problemen komen te staan omdat mijn AMD-processor ineens bepaalde videobewerkingen niet kan uitvoeren.
Heeft iemand van jullie ervaring en uitleg waarom ik moet kiezen voor een bepaalde type processor en/of moederbord.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:19
jah in de search zocht ik op videobwerking en selecteerde deze forum en voila, results er op ook.

zoeken jongen!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
AMD is sneller als Intel normaal gesproken. Intel is sneller als AMD met videobewerking, maar niet genoeg sneller om de hogere prijs te verantwoorden. Oftwel: koop een (snelle) AMD.

:)

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:19
tja betekent wel dat als je bepaalde AMD configs koopt met een Via ( :r ) 686B southbridge dat je bij de meeste mobo's je bios maar moet flashen, dus als je daar geen zin in hebt vergeet het dan maar aangezien je met videobewerking dus zeer grote bestanden vervoerd en je dus absoluut geen zin hebt in datacorruptie.

verder moet je dus ook beetje tweaken om je AMD config stabiel te krijgen, mocht je niet weten hoe doe jezelf, de winkel en GoT een plezier en koop dan een Intel config, die werkt gelijk voor je en hoef jij niks meer aan te veranderen.

Verwijderd

okay, normaal gesproken
= AMD sneller
= intel stabieler

• Sick Nick
  • Laatst online: 26-08 15:05

Sick Nick

Drop the top!

Op dinsdag 17 juli 2001 09:23 schreef arjo_kamp het volgende:
okay, normaal gesproken
= AMD sneller
= intel stabieler
:r Bullshit :r
De stabiliteit hang af van de persoon die erachter zit. Als jij er geen reet aan doet zijn beide systemen onstabiel. Je moet gewoon weten wat je doet en je krijgt AMD net zo stabiel als Intel. Ik heb mijn systeem nu al 15 dagen 24/7 aan staan met een }:O dus het is wel stabiel dacht ik zo :)

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 09:27 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

:r Bullshit :r
De stabiliteit hang af van de persoon die erachter zit. Als jij er geen reet aan doet zijn beide systemen onstabiel. Je moet gewoon weten wat je doet en je krijgt AMD net zo stabiel als Intel. Ik heb mijn systeem nu al 15 dagen 24/7 aan staan met een }:O dus het is wel stabiel dacht ik zo :)
Helemaal gelijk, maar std. niet, je hebt er wat aan moeten doen. A little tweak here and a little tweak there...

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

slotje op deze topic.... geschatte kans op flamen: 100 % :(

• Sick Nick
  • Laatst online: 26-08 15:05

Sick Nick

Drop the top!

Nog even op je vraag, je kan denk ik het beste een (dual) P3 1 Ghz of een P4 1.7 Ghz nemen. Een Athlon kan ook wel alle bewerkingen aan dus daar hoef je niet bang voor te zijn MAAR het is gewoon zo dat Intel CPU's sneller zijn met videobewerking.

Verwijderd

AMD: sneller + goedkoper.
Kun je wat meer investeren in extra geheugen, snellere/grotere hd en/of gewoon een nog hoger geklokte processor kopen. :7

P.S. Er zijn ook zeer goedkope mobo's voor Socket-A processors te krijgen, heb er zelf een aantal uitgeprobeerd (pcchips, elite, etc) en geen problemen gevonden. Scheelt je toch al snel 200,- op een mobootje t.o.v. de zgn. 'goede' merken als Asus, Abit etc. en met die merk-bordjes heb ik eerlijk gezegd meer problemen gehad... :?

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 03:51

JeroenT

hoi!

Waarom moet alles altijd zo goedkoop zijn(dus AMD) aarg! ik zou zeggen neem een AMD en een intel.
test ze beiden..
gooi dan het instabielste systeem weg...
enigste oplossing voor al deze flame problemen

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

[search=amd intel]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zie ook: [topic=153156] :).
+ zie ook search aka zoeken: hier :).

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Edit: Heb nog wat linkjes gevonden:

[topic=92246]
[topic=120143]
[topic=110958]
[topic=119278]
[topic=106607]
[topic=45284]
[topic=120691]
[topic=56460]
[topic=139645]
[topic=136289]
[topic=59555]
[topic=83145]
[topic=53381]
[topic=126591]
[topic=96528]
[topic=42437]
[topic=52574]
[topic=15569]
[topic=90473]

Ja, vaak zelfde topic subject meer toch allemaal verschillend ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.