Ik heb hier een test computer met daarop diverse Windows 10 versies. Nu wil ik hier het klassieke bootmenu van Windows 7 gebruiken. Ik vind het het Windows 10 New UI een onding, eerst het OS half opstarten, dan een bootmenu geven en als ik dan niet het "default" neem, start die opnieuw op met het andere OS. Belachelijk.
Nu heb ik gevonden, dat ik het bootmenu op legacy kan zetten via:
bcdedit /set {default} bootmenupolicy legacy
dit werkt ook... telkens een dag. De volgende morgen start die dan weer het New UI Bootmenu op. En dan kan ik weer tig keer het commando geven om heb op legacy te zetten en eventueel doet die het dan weer voor een dag.
als ik in de overzicht van bcdedit kijk, zie ik elke volume op legacy staan. Maar toch komt bijna altijd de New UI. Iemand een idee... voordat ik nu Windows 7 als primair OS installeer?
Nu heb ik gevonden, dat ik het bootmenu op legacy kan zetten via:
bcdedit /set {default} bootmenupolicy legacy
dit werkt ook... telkens een dag. De volgende morgen start die dan weer het New UI Bootmenu op. En dan kan ik weer tig keer het commando geven om heb op legacy te zetten en eventueel doet die het dan weer voor een dag.
als ik in de overzicht van bcdedit kijk, zie ik elke volume op legacy staan. Maar toch komt bijna altijd de New UI. Iemand een idee... voordat ik nu Windows 7 als primair OS installeer?
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.