Als het budget er is dan zou ik altijd voor de meest krachtige oplossing kiezen.
'Vroeger' in het tijdperk van de Atompjes en de Nvidia ION was steevast het verhaal "Werkt perfect als HTPC, geen haperingen in beeld of geluid. 1080P MKV-tjes doen het zonder problemen" en als ik zelf dan aan de slag ging met dat spul was het altijd huilen met de pet op.
Ja, het zal vast prima werken met één of andere uitgeklede linux versie of het XBMC platform (OpenELEC / Kodibuntu), maar als je er windows op wil hebben draaien is het niet werkbaar te krijgen (en nee, ik hoef *jouw* succesverhaal niet te horen

).
Ik zou persoonlijk nog twijfelen of een i3 wel voldoende is, maar het ligt geheel aan hoe je het inricht. Als je Windows als OS gebruikt heb je meer power nodig dan als je iets zoals OpenELEC draait.
Er zullen vast ook mensen zijn die een
Rasberry Pi nog geschikt vinden voor 4K doeleinden, maar ik geef het je te doen (zelf geen ervaring, maar ik geef liever 300 euro uit aan een goede i7 dan dat ik concessies doe voor 200 euro prijsverschil. Een HTPC moet toch enkele jaren meegaan).
[
Voor 4% gewijzigd door
BLACKfm op 15-06-2018 14:25
]