Alcatel mxstream modem tweaken?

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Goedendag tweakers en non-tweakers.

Ik loop een paar dagen met de gedachte of mn adsl modem van Alcatel niet te tweaken valt, dus zodanig dat of mn snelheid omhoog gaat, of ik meer met die modem ken doen, webserver erop of weet ik veel (als ik naar 10.0.0.138 surf krijg ik een webpage).

Ik heb dus adsl-basic en de snelheid valt me absoluut niet tegen! maarja ik ben ex-casema'er en dan ben je wel bij nat.

Goed zou iemand weten of dit gaat?
bvd.

• Baf
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-08 13:07

Baf

slopen. alles kapot maken.

Gaat niet. In de centrale staat ook een 'modem', en die regelt het allemaal. Daar kun jij niet bij.

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hmmm. jammer, tnx anyway

Verwijderd

Is pas geleden nog een topic over geweest hier, maar nee dat is idd niet mogelijk. De snelheid wordt genekt volgens mij bij KPN. (maar sommige zeggen bij de provider).

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 09:01 schreef bbrother het volgende:
webserver erop of weet ik veel (als ik naar 10.0.0.138 surf krijg ik een webpage).
Dat klopt, maar dat is gewoon om te configureren :)
Je kunt ook ftp-en om software updates erop te gooien en telnetten om dingen in te stellen.
En nee, je snelheid is niet in het modem te tweaken, je kunt wel wat registry tweaks uitvoeren (moet je ff op zoeken, weet de site niet uit mijn hoofd).

Verwijderd

Je kunt eens een kijkje nemen op www.speedguide.net. Daar staan wat aardige registry tweaks...

mzzl
eRik1973

Verwijderd

al heb je aan registry tweaks inderdaad niks. de modem zelf is 10mbit up/down, dus tweaken heeft geen zin.

Verwijderd

sommige mensen zeggen er nut van te ondervinden :)
baadt het niet dan schaadt het niet...

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op dinsdag 17 juli 2001 11:11 schreef johnny appleseed het volgende:
sommige mensen zeggen er nut van te ondervinden :)
baadt het niet dan schaadt het niet...
Echt wel, zal ik ff settings voor jouw maken dat bijna al je pakketjes een time-out krijgen >:)

Dat soort tweaks veranderen je TTL en je receive-window en dergelijken.
Bijv. TTL heel laag, dan kan geen enkel pakketje jou meer berijken (omdat het aantal hops wordt overschreden, en het pakketje wordt gedropped).
Receivewindow verhogen betekend dat je PC meer data tegelijk ontvangt per keer dat teruggeseind wordt dat het ontvangen is. Zet je dat heel hoog, en er gaat iets fout dan moet dat hele blok opnieuw gestuurd worden. Bij MxStream heeft dat wel zin omdat je op upload bespaard met als prijs een klein beetje meer download, maar je kunt wel indenken dat als je het overdrijft er geen correcte pakketjes (niet echt "-jes" meer dan) meer aankomen...

Zo zijn bijna al die settings een balans die per verbinding (en zelfs per tijdstip) anders ligt, sommige van die "tweaks" zijn ook gewoon helemaal niet nuttig.

• Rarz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 21:56
Je kunt alleen maar dingen kapot maken door erin te gaan zitten fruebelen..

BasicADSL is +/- 52kb/sec en Fast 105. (En daar helpen dingen als download accellerator echt niet voor. Kan fysiek gewoon niet meer door dat ding heen.)

Registery tweaking is mooi en prachtig, maar ik kan me niet voorstellen dat je standaard instellingen zo bagger zijn dat je niet een max van 105kb/sec kan afhandelen. ;)

Ik wil geen doemdenker zijn of zo, maar de standaard instellingen onder Win98SE werken prima.

Wat betreft gaming -- FastADSL is prima. Heb met 6 man tegelijk zitten UT'n online by een demon server. Geen lag. ^_^

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

• Jake
  • Niet online
De standaard instellingen voor win9x zijn meen ik voor dial-up en die voor win2k zijn voor LAN.

Dat werkt allebei natuurlijk gewoon met een andere verbinding, maar het is niet maximaal (de winst die ja kan halen is idd vaak heel klein, maar heel soms enorm).
De dial-up settings zijn eigenlijk voor een verbinding met een wat lagere snelheid, en de LAN-settings eigenlijk voor een verbinding met evenveel U/L als D/L, maar zoals gezegd, die standaard instellingen (van elke windows) voldoen in bijna alle situaties, en foute instellingen kunnen je verbinding wel heel traag maken.

Dus als je verbinding aan de specificaties van de provider voldoet, heeft het weinig zin om te gaan zitten rommelen aan de settings, omdat je maximale winst (vooral bij ADSL, omdat toch geknepen is) erg laag is.

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 11:29 schreef Jake het volgende:

[..]

Echt wel, zal ik ff settings voor jouw maken dat bijna al je pakketjes een time-out krijgen >:)
Haha, ik weet wel hoe het werkt hoor, maar die tweaks op die pagina's doen over het algemeen niks slechts.

• Jake
  • Niet online
Ok, no disrespect intended..

Maar bij mij (MxStream-Basic) gaat het er met die standaard tweaks die daar worden aangeboden toch echt mee achteruit.
En dan heb ik dus op een max-download van minder dan 50 kb/s terwijl dat ervoor op ~55 kb/s lag (normaal voor mijn abo).

Enige setting die bij mij enig positief effect heeft is het receive-window verhogen (zodat minder upload, en op goede verbindigen geen last van bij-effecten), maar zeker niet zoveel als ze op die site zeggen, dan krijg ik echt problemen bij tegelijk online-gamen en een spraak-programma draaien zoals Battle-Com.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Het kan wel!!

check

[topic=160716]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

sukkel dat was een geintje.. en alle andere zogenaamde modemopvoerpraktijken ZIJN nep!!! man altijd iedereen lekker maken met iets dat toch nie waar is..

kheb echt dat hele topic door moeten lezen :)

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 02:14 schreef Klubbheads het volgende:
sukkel dat was een geintje
Je zou het ook op een normale manier kunnen brengen |:(

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-08 14:47

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Zie de andere topics, discusieer daar maar verder en/of het sneller is

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.