Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opblaaskaas
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuw moederbord (MSI Z370 Gaming Pro Carbon). Hiervoor had ik een MSI G45 Z87. Maar sindsdien valt het internet op mijn PC alleen af en toe uit voor 3-5 seconden. Het icoon in de tray laat dan heel kort een rood kruisje zien, daarna het gele uitroepteken, en dan flipt het weer aan.

Ik kan nergens in de Windows Event Viewer een error vinden hier over, of ergens anders. Het gaat gewoon uit en aan.

Mijn pc zit met een ethernet kabel direct aan mijn Fritzbox modem van XS4ALL verbonden. (Wat ook zo was voor dit moederbord, en wat altijd perfect werktte).

Ik heb bijna alles heb geprobeerd, niks hiervan heeft gewerkt:

- Windows 10 compleet fresh reinstalled (HDD formatted)

- Drivers reinstalled (samen met windows)

- Drivers updated

- BIOS geflashed

- Nieuwe ethernet kabel gekocht

- Modem reset/restarted

- In de Intel Network Drivers een aantal Power Saving options uitgezet

- ipconfig /release, ipconfig /renew en ipconfig /flushdns

Ik word hier echt helemaal gek van. Ik zit er al dagen mee, en ik kan gewoon niet vinden waarom de PC dit blijft doen... Help AUB! :(

PS. Wat houden de 'Speed and Duplex' settings in bij de Intel Network Driver settings? Ik kan kiezen tussen 100Mbps Full Duplex, en Half. Als ik deze setting op 'Auto Negotiation' zet, disconnect ik een stuk vaker dan dat ik de setting op '100Mbps Half Duplex' heb staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Opblaaskaas op 13-06-2018 03:17 . Reden: Wat dingen die niet werkte toegevoegd ]

Beste antwoord (via Opblaaskaas op 13-06-2018 15:29)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Als er geen verbinidng is op 1Gbps, dan ondersteund de andere kant (switch/router) geen 1Gbps.

100Mbps Full zou gewoon goed moeten werken. Als dat niet goed werkt, dan zou je eens een andere kabel moeten proberen. Een kapotte of slecht functionerende kabel wil ook wel eens voor negotiation problemen zorgen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Je hebt al heel veel geprobeerd, dus het lijkt me dat je vooral moet checken of het geen hardware issue kan zijn...

Wat gebeurd er met de lampjes achter op de ethernetpoort terwijl de verbinding wegvalt? Gaan die uit, of blijven die wel aan? Als die ook uitgaan is dat een indicatie dat het hardware kan zijn.

Ook zou je eens Linux kunnen booten van een USB stick of te kijken of het probleem ook in Linux optreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zet je NIC eens vast op 100 Full om het testen of het beter gaat.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Opblaaskaas schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 03:05:
PS. Wat houden de 'Speed and Duplex' settings in bij de Intel Network Driver settings? Ik kan kiezen tussen 100Mbps Full Duplex, en Half. Als ik deze setting op 'Auto Negotiation' zet, disconnect ik een stuk vaker dan dat ik de setting op '100Mbps Half Duplex' heb staan.
Speed en Duplex is een instelling voor de snelheid en manier van transporteren van je netwerkkaart. De standaard is "auto negotiation" wat inhoudt dat er een instelling aan beide kanten wordt afgesproken. Het werkt niet als de ene kant (Switch kant) op 100Mbps Full Duplex staat en de andere kant op 100Mbps half-duplex.

Echter soms werkt auto negotiation niet lekker tussen een NIC en een switch. Dan is het raadzaam om deze vast te zetten op een insteling, zodat er niet meer geswitched wordt tussen diverse instellingen (met drops aan netwerkverkeer erbij)

Probeer, zoals @MAX3400 aangeeft, eens de 100Mbps Full Duplex of 1Gbps (wat vrijwel alle kaarten tegenwoordig ondersteunen).
Edit: Je Network Interface Card (NIC) ondersteund gewoon 1000Mbps of 1Gbps, dus ik zou die kiezen, er van uitgaande dat je ook een 1Gbps switch hebt staan.

[ Voor 18% gewijzigd door Equator op 13-06-2018 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opblaaskaas
  • Niet online
@MAX3400 @Equator Dank jullie voor de reacties.

Ik heb geen switch trouwens, of bedoel je de modem?

1Gbps Full zet het internet compleet uit. Op 100Mbps Full behoud ik het probleem. Op 100Mbps Half Duplex lijkt het tot zover weg te zijn.

Is het een groot nadeel om het op Half te zetten?

Dit vond ik in de Windows Event Viewer nadat ik Log Event aan had gezet (op Full Duplex):

Warning: Intel(R) Ethernet Connection (2) I219-V
Network link is disconnected.

Information: Intel(R) Ethernet Connection (2) I219-V
Network link has been established at 100Mbps full duplex.

Source: e1dexpress

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Als er geen verbinidng is op 1Gbps, dan ondersteund de andere kant (switch/router) geen 1Gbps.

100Mbps Full zou gewoon goed moeten werken. Als dat niet goed werkt, dan zou je eens een andere kabel moeten proberen. Een kapotte of slecht functionerende kabel wil ook wel eens voor negotiation problemen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opblaaskaas
  • Niet online
Met een andere kabel op 100Mbps Full lijkt het tot nu toe goed te gaan. Ik hoop dat het dit was. Ik heb eerder al een andere kabel gekocht en geprobeerd, maar volgens mij had ik toen nog de settings op 'Auto Negotiation' staan.

Dank je wel voor de hulp!
Pagina: 1