hoi, ik kan de laatste jaren al geen nieuwe games meer spelen op mijn oude pc, dus is het hoog tijd voor een nieuwe. ik ken er niet zo veel van, maar ik heb wat research gedaan voor een nieuwe build.
budget speelt eigenlijk geen rol, maar ik wil zeker niet zot doen.
het zou wel leuk zijn mocht de pc gta 6 over enkele jaren nog kunnen draaien
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
ik wil graag games zoals farcry en gta v kunnen spelen en voor de rest wat oudere strategygames die ik nu ook nog kan spelen op mijn huidige pc. voor de rest enkel wat surfen. zeker niet streamen of enige bewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
maakt niet zo veel uit, ik kwam uit rond de 1100€, maar mag ook wat afwijken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
mijn monitor: asus vx248h (24inch, 1920x1080 pixels, 60hz). ik wil deze zeker houden en heb mijn pc build hier ook op gebaseerd.
mijn harde schijf: wd blue 5000aakx (500 gb)
muis en toetsenbord
eventueel windows 7?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
een goede cpu, gpu en mobo die nog enkele jaren meegaan en dat de rest zeker compatibel is met elkaar.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik heb gekozen voor intel, bij benchmark van spel gta kwam die er beter uit en ik ga niet overklokken.
videokaart geforce 1060 omdat dit ruim voldoende is voor mijn huidige monitor (en ik wil deze nog houden, ben er zeer tevreden mee)
intern geheugen, 3000mhz is eigenlijk te veel, maar die van 2666mhz kosten zelfs iets meer
ssd van 250 gb, icm harde schijf van 500gb is dit ruim voldoende voor mij
Ga je overklokken?
heb ik nog nooit gedaan, ben het niet van plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
- het is de bedoeling dat ik met deze build (met het huidige scherm) zeker nog enkele jaren probleemloos verder kan, om dan later te kunnen upgraden (nieuw en beter scherm + videokaart). kan dit? zijn cpu en mobo "sterk" genoeg of moet ik nu al een betere versie aankopen?
- heb ik extra processorkoeling nodig? ik had begrepen dat er op de intel al één op staat, maar niet zo geweldig presteert. de kost is wel miniem dus misschien beter wel
- ik heb eigenlijk al voldoende opslag (gebruik maar de helft van mijn 500gb), maar heb toch gekozen voor extra ssd owv snelheid, maakt dit veel verschil uit?
- voldoet voeding van 550w? of is 450w voldoende. heb 550 gekozen owv eventuele upgrade id toekomst
- nog een belangrijke. ik zit met windows 7, ben nooit ingegaan op de gratis upgrade naar 10.
kan ik windows 7 installeren op mijn nieuwe build? is dit compatibel en kan dit uberhaupt? ik heb een officiele versie met cd en keycode.
of moet ik windows 10 gaan aankopen (wat zonde zou zijn van het geld, maar ja).
ik hoop wat feedback te ontvangen, laat maar horen of mijn build op iets trekt
budget speelt eigenlijk geen rol, maar ik wil zeker niet zot doen.
het zou wel leuk zijn mocht de pc gta 6 over enkele jaren nog kunnen draaien
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
ik wil graag games zoals farcry en gta v kunnen spelen en voor de rest wat oudere strategygames die ik nu ook nog kan spelen op mijn huidige pc. voor de rest enkel wat surfen. zeker niet streamen of enige bewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
maakt niet zo veel uit, ik kwam uit rond de 1100€, maar mag ook wat afwijken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
mijn monitor: asus vx248h (24inch, 1920x1080 pixels, 60hz). ik wil deze zeker houden en heb mijn pc build hier ook op gebaseerd.
mijn harde schijf: wd blue 5000aakx (500 gb)
muis en toetsenbord
eventueel windows 7?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
een goede cpu, gpu en mobo die nog enkele jaren meegaan en dat de rest zeker compatibel is met elkaar.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik heb gekozen voor intel, bij benchmark van spel gta kwam die er beter uit en ik ga niet overklokken.
videokaart geforce 1060 omdat dit ruim voldoende is voor mijn huidige monitor (en ik wil deze nog houden, ben er zeer tevreden mee)
intern geheugen, 3000mhz is eigenlijk te veel, maar die van 2666mhz kosten zelfs iets meer
ssd van 250 gb, icm harde schijf van 500gb is dit ruim voldoende voor mij
Ga je overklokken?
heb ik nog nooit gedaan, ben het niet van plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
- het is de bedoeling dat ik met deze build (met het huidige scherm) zeker nog enkele jaren probleemloos verder kan, om dan later te kunnen upgraden (nieuw en beter scherm + videokaart). kan dit? zijn cpu en mobo "sterk" genoeg of moet ik nu al een betere versie aankopen?
- heb ik extra processorkoeling nodig? ik had begrepen dat er op de intel al één op staat, maar niet zo geweldig presteert. de kost is wel miniem dus misschien beter wel
- ik heb eigenlijk al voldoende opslag (gebruik maar de helft van mijn 500gb), maar heb toch gekozen voor extra ssd owv snelheid, maakt dit veel verschil uit?
- voldoet voeding van 550w? of is 450w voldoende. heb 550 gekozen owv eventuele upgrade id toekomst
- nog een belangrijke. ik zit met windows 7, ben nooit ingegaan op de gratis upgrade naar 10.
kan ik windows 7 installeren op mijn nieuwe build? is dit compatibel en kan dit uberhaupt? ik heb een officiele versie met cd en keycode.
of moet ik windows 10 gaan aankopen (wat zonde zou zijn van het geld, maar ja).
ik hoop wat feedback te ontvangen, laat maar horen of mijn build op iets trekt
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-8400 Boxed | € 175,70 | € 175,70 |
| 1 | Gigabyte B360M D3H (rev 1.0) | € 82,45 | € 82,45 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G | € 345,- | € 345,- |
| 1 | Fractal Design Focus G Mini | € 48,- | € 48,- |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 | € 25,95 | € 25,95 |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 156,05 | € 156,05 |
| 1 | Asus DRW-24D5MT (retail) | € 16,20 | € 16,20 |
| 1 | be quiet! Straight Power 11 550W | € 96,21 | € 96,21 |
| 1 | Samsung 860 EVO 250GB | € 68,95 | € 68,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.014,51 | |