Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techninja
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-05 09:06
Beste tweaker,

Ik was op zoek naar een goedkope goede cooler voor mijn (ryzen 5) 1600, omdat de cpu onder de stock koeler nogal warm wordt (geluid valt wel mee). Ik heb zelf natuurlijk even gezocht en gekeken en kwam bij de volgende kandidaten:

Tranquillo Rev. 4 (B )
gelid antartica
arctic freezer 33
Gelid Tornado
Scythe Kotetsu II

De gelid antartica wilde ik eigenlijk aanschaffen maar deze heeft volgens mij geen am4 support. Waarom ik hierover twijfel is omdat ik deze koeler op een am4 moederbord ergens zag worden getest (sorry link ben ik kwijt). Maar volgens mij bestaan er moederborden met am3/4 mounting support... Echter heeft mijn moederbord dat niet dus vroeg ik mij af of iemand hier ervaring heeft met deze koeler?

Verder zag ik tussen de ketetsu freezer 33 en tranquillo veel wisselende resultaten bij verschillende review sites (kan de links geven als dat nodig is). De tornado was een stukje goedkoper dus vroeg me af of dit mogelijk niet een iets te lichte koeler is? Heeft iemand hier toevallig ervaring met zowel de freezer 33, tranquillo en de ketetsu. Ik zou dan graag willen weten wat u ervaring is, mogelijk is een van de koelers bijvoorbeeld veel makkelijker te installeren of zit minder snel in de weg van ram. Graag hoop ik dat iemand mij hier verder mee zou kunnen helpen. De prijs van deze koelers zit allemaal rond de €30 en zou dan ook het liefste tussen de 25-30 euro willen uitgeven voor een betere koeler.

bedankt voor de hulp.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 30-05 21:47

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

De Arctic Freezer 33 is volgens mij best prima!

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:22
De Scythe Kotetsu mark II zal zijn werk wel prima aankunnen en je hebt Artic Freezer 33 ook. Één van beide zal goed zijn. Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar de Kotetsu ivm dat hij ook een heethoofd van een 7700K en Ryzen 1700x onder bedwang kan houden, maar dat kan ook aan mij liggen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09-06 21:48
Welk moederbord heb je? Zijn looks belangrijk?
Deze reviews lijken erg uitgebreid:
https://nl.hardware.info/...erkoelers-voor-elk-budget
https://nl.hardware.info/...est-uitgelichte-koelers-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techninja
Heb deze reviews bekeken echter zijn de resultaten van de freezer 33 hier erg vreemd naar mijn mening:

https://nl.hardware.info/...8609-273150-349710-421773

de koeler lijkt beter te koelen bij 130w dan bij 95w zou dat kunnen komen door de verschillende grootte van de ihs? Verder zijn de looks mooi meegenomen maar verder niet interessant/belangrijk.

[ Voor 11% gewijzigd door techninja op 13-06-2018 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09-06 21:48
Ja een grotere socket is een grotere IHS, dat geeft een groter oppervlak waardoor de hitte van de CPU naar de heatsink kan gaan, dus betere koeling.
Hoewel, beide koelers hebben een bepaald contactoppervlak. Zoek even in de testmethode op of ze echt meer oppervlak hebben.
Tot slot: kijk vooral naar de socket die jij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:42
De Ben Nevis heb ik een tijdje op mijn Ryzen 5 2400G gehad. Koelt goed en stil. Montage is secondenwerk want er wordt gebruik gemaakt van de brackets die standaard op het AM4 bord zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techninja
ja dat is dus een beetje het probleem zover ik kan vinden test hardware info alleen intel sockets en verder kan ik niks vinden van een freezer 33 op am4 met wat context om tegen een andere koeler te vergelijken.
Pagina: 1