Fake kleding gevaarlijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.685 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent1997
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 30-05-2022
Heyo

Ik koop mijn kleding vaak op AliExpress of iOffer. Deze kleding moet vervoerd worden vanuit landen zoals China en zoals jullie vast wel weten zijn de meeste onderdelen fake.. Ik heb laatst via iOffer 8 items laten leveren en 7 ervan zijn aangekomen, behalve eentje. Over deze laatste heb ik een brief gekregen, deze was onderschept door de douane wegens 'namaak'. Het werd nietig verklaard en eventuele kosten kunnen nog volgen.

Nu mijn vraag: Ik sta op het punt 10 nieuwe items te kopen op iOffer, maar mensen zeggen me dat na die nietig verklaring ik op een soort 'zwarte lijst' sta. Hierdoor zou er ergens (bij de douane of weet ik veel wat,...) een belletje gaan rinkelen wanneer ze zien dat er weer kledij vanuit China op mijn adres geleverd zal worden. Dit zou inhouden dat ze al mijn bestelde kleding kunnen nietigverklaren. Ik wil rond de 200 euro betalen voor deze kleding maar wil ook geen risico lopen gepakt te worden. Is dit echt mogelijk dat ze mijn adres nu bijhouden en dus alles gaan controleren dat vanuit China komt of is dit taboe?

Mvg Vincent

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Het moedwillig importeren van namaakartikelen is strafbaar en het omzeilen van regels hoort dus ook niet hier besproken te worden. Gewoon geen namaakartikelen kopen. (Persoonlijk vind ik het sowieso een beetje sneu als je perse een labeltje ergens op wilt hebben, kijk mij eens rijk zijn met mn dure kleding die eigenlijk gewoon fake is. Kan altijd eens gebeuren dat je iets besteld en het later een nep merklabel heeft, maar zo te zien doe jij het voor het labeltje)

Koop anders gewoon je poloshirts bij de Hema en naar er zelf een mooie krokodil op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent1997
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 30-05-2022
Ik koop daar voetbaltenues, van Nederland, België of andere ploegen, gewoon omwille van het feit dat deze 80 euro goedkoper zijn da de o zo dure tenues met dezelfde kwaliteit. Tof dat je al meteen oordeelt en niet eens de gestelde vraag beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Vincent1997 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:41:
Ik koop daar voetbaltenues, van Nederland, België of andere ploegen, gewoon omwille van het feit dat deze 80 euro goedkoper zijn da de o zo dure tenues met dezelfde kwaliteit. Tof dat je al meteen oordeelt en niet eens de gestelde vraag beantwoord.
Z'n eerste zin is een prima antwoord:
Het moedwillig importeren van namaakartikelen is strafbaar en het omzeilen van regels hoort dus ook niet hier besproken te worden.
Je hoeft je geen zorgen te maken over extra controles van de douane, zolang jij je aan de wet houdt mag je alles invoeren.
Daarbij wil je toch precies wat mark-k stelt? Dure sportshirtjes met logo'tjes er op, zonder de rechthebbenden daarvoor te betalen. Imo is de douane veel te laks met het handhaven door consumenten die namaakartikelen kopen veelal vrijuit te laten gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door fsfikke op 12-06-2018 23:49 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:58
Vincent1997 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:41:
Punt is nog steeds dat dit soort zaken bewust invoeren niet mag en je dus wel zeker strafbaar kan zijn. Namaak artikelen zijn gewoon een big business, echter wel illegaal en door deze artikelen bewust te kopen werk je natuurlijk wel criminaliteit in de hand. Of ze echt met zwarte lijsten weet ik niet, maar het zou me eigenlijk niet verbazen, als iemand zich als een draaideur crimineel gedraagt komt deze ook vaak onder het vergrootglas te liggen. Dat zal bij dit soort criminaliteit niet anders zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Het bespreken van illegale zaken en import van nep-producten is niet de bedoeling. Hier gaat dan ook een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.