Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Playstation4 en een computerscherm combineren lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• david122
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 14-06 18:00
ik wil met mijn ps4 gamen op mijn computerscherm. Mijn computerscherm heeft een vga input maar mijn ps4 niet (HDMI). Ik heb daarom een tussenstuk gekocht waardoor ik alleen de vga hoefde te gebruiken.

Maar hier komt het:

De pc scherm heeft stroom en hij is aangesloten op de ps4 maar hij geeft toch geen signaal.

Wat doe ik verkeerd? Ik ben geen held met technologie, laat dat duidelijk zijn. Maar gamen is gewoon tof😉

Alle reacties

• pjot1
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 15:08
Actief of passief? Passief zal niet werken omdat hdmi digitaal is en vga analoog. Het signaal moet dus omgezet worden. Ik vermoed daarom ook dat je een passieve verloop hebt. :)

• peschinl
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 16-08 23:15
probeer output van ps4 te zetten op SD (480p), omdat je monitor alleen vga aankan is ondersteunt ie waarschijnlijk geen HDPC protocol, wat nodig is om HD beelden uit te zenden naar apperaten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 15:28
Zoals peschinl al aangeeft, waarschijnlijk is HDCP het probleem. Je kunt dit uitzetten in de PS4 settings (Settings => System => zet vinkje "Enable HDCP" uit). Je kunt dan alleen geen copyright-protected video of audio meer afspelen, zoals bijvoorbeeld YouTube of een Blu-ray film.

• david122
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 14-06 18:00
Super deze reacties, ik ga het vanavond checken of het werkt

• spNk
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 16-08 14:10
480p, dat wordt lekker pixels kijken...

• JannyWooWoo
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 04-08 13:34
Post anders eerst eens welk "tussenstuk" je hebt gekocht en mischien welke monitor je gebruikt aangezien die decenia oud lijkt te zijn als er alleen VGA op zit. We verwachten hier gewoon iets meer info over een probleem.

Zoals @pjot1 al zei, al het passief is gaat het gewoon niet werken. Wat voor anderen dingen je ook probeert.

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online
quote:
JannyWooWoo schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 14:51:
welke monitor je gebruikt aangezien die decenia oud lijkt te zijn als er alleen VGA op zit. We verwachten hier gewoon iets meer info over een probleem.
Het zal je verbazen hoe lang er VGA only schermen gebouwd zijn. Veel cheapo monitoren bij OEM PC's waren VGA only. Heb vorige week nog een stel 22" Compaq schermen uit 2010 met alleen VGA geplaatst bij een herindeling van beeldschermen bij een klant. Heb thuis ook nog een Acer 20" staan uit 2012 met alleen VGA....
Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True