Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

14 inch Laptop < 500

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-11 19:22
Wat ga je met je laptop doen?
Vooral browsen. Ik wil ook remote in kunnen loggen op een desktop op hetzelfde netwerk (lijkt me altijd wel mogelijk). Waarschijnlijk naar verloop van tijd ook Linux dual booten.

Wat is je budget?
+- 500 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, hij is bedoeld voor op de bank en buiten. Accuduur, gewicht, scherm zijn dus belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen merkvoorkeuren, maar alle exotisch (peaq) etc liever niet.
Verdere voorkeuren:
- Fullhd scherm
- min 128gb of uitbreidbaar dmv SD bijvoorbeeld
- min 13, max 14 inch (15 inch lijkt me voor een schoot/sleep laptop teveel)

Na veel zoeken in de PW heb ik de volgende selectie gemaakt:
https://tweakers.net/pric...;1102511;1107707;1153859/

Ik wil de Acer Aspire 1 A114-32-C6U9 uitlichten:
Wat maakt deze laptop zo goedkoop? Is dat door het Windows 10 S OS of doordat flash gebruikt is? Is de N4100 een fatsoenlijke processor?
Het OS kan ik zelf eventueel vervangen door een complete Windows 10 licentie.
Omdat deze zowaar de helft van het geld van de anderen is, is dit natuurlijk een interessante optie.

Verder vraag ik me af, ga ik het verschil in gewicht merken? (1,3 kg vs 2,1)

Andere laptops aandragen is natuurlijk ook helemaal prima!

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Eypo op 13-06-2018 09:17)

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-11 13:26
Eypo schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 20:49:
Vooral browsen. Ik wil ook remote in kunnen loggen op een desktop op hetzelfde netwerk (lijkt me altijd wel mogelijk). Waarschijnlijk naar verloop van tijd ook Linux dual booten.

Wat is je budget?
+- 500 euro

Ja, hij is bedoeld voor op de bank en buiten. Accuduur, gewicht, scherm zijn dus belangrijk.

Verdere voorkeuren:
- Fullhd scherm

Wat maakt deze laptop zo goedkoop? Is dat door het Windows 10 S OS of doordat flash gebruikt is? Is de N4100 een fatsoenlijke processor?
Omdat deze zowaar de helft van het geld van de anderen is, is dit natuurlijk een interessante optie.

Alvast bedankt!
De Acer Aspire is inderdaad zo goedkoop vanwege het gebruik van flash en de Celeron N4100. Je kan het geheugen ook niet verwisselen, want flash geheugen zit in het moederbord. Dat gewoon vermijden. De Celeron staat qua prestaties tussen de Intel Celeron 2950M en de Intel Celeron 1020M, deze zijn al 5 jaar oud en toen al traag.

Gewicht ga je zeker merken. Sub 1 kg laptops zijn echt een verademing als je even op de bank ermee wil zitten of meeneemt naar studie/werk. 2 kg merk je heus wel na een lange dag.

Als je accuduur en scherm belangrijk vindt, dan neem je de HP 14-bp021nd uit je lijstje. Heeft een IPS scherm en 7 uur accuduur. Daarnaast een prima ssdtje. En toevallig is die ook 1.42kg. Niet enorm zwaar als portable, maar ook niet de lichtste.

Vivobook zou ik vermijden, zeker qua bouwkwaliteit zijn de plasticfantastic varianten echt drama qua aansluiting van de chassis. Heb er al genoeg geopened waarbij meteen de plastic stukjes de ronte in vlogen zonder moeite te doen. Qua hardware prima waar voor je geld, maar niet echt voor de lange termijn.

Uiteraard kun je ook tweedehands kijken, maar let dan wel goed op de accuduur (dat het gebencht vermeldt staat en niet ''goede staat accu of accu nog prima"). Voor 500 euro kan je zeker een leuke Asus Zenbook (de metalen varianten dan) op de kop tikken met hopelijk een i3/i5 waarmee je echt vrolijk van wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Jaïr.exe op 12-06-2018 22:37 ]

Alle reacties

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-10 16:19
Wat dacht je van deze aanbieding, wel refurbished ?
https://www.outspot.be/nl...A&mid=5270696&source=OSNL

Verwijderd

dell 7270 op marktplaats?

ben inmiddels al 4 keer voor een dell gegaan.
alle maal eerst voor mezelf. maar daarna moest ma een nieuwe laptop.
en daarna moest de dino van pa ook vervangen worden...

nu al een redelijke tijd happy met mijn 7270 i7 16gb met 4g

7470 i7= naar mijn moeder gedaan
7270 i5= na pa gegaan
7270 i7 16gb met 4g = mijn huidige
7280 i5= naar kennis.

en voor een bedrag van min 550 tot zeg 700 vond ik geen enkele een verkeerde koop

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2018 22:33 ]

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-11 14:00
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:38:
dell 7270 op marktplaats?

ben inmiddels al 4 keer voor een dell gegaan.

7470 i7= naar mijn moeder gedaan
7270 i5= na pa gegaan
7270 i7 16gb met 4g = mijn huidige
7280 i5= naar kennis.

en ik moet zeggen, ik ben echt super happy met al deze laptops geweest
en voor een bedrag van min 550 tot zeg 700 vond ik geen enkele een verkeerde koop
Hier wel mee eens, zelf via V&A een E7450 gekocht, zo goed als nieuw en echt een fantastische laptop en kwam inc garantie. Dit soort laptops worden echt super veel aangeboden hier op Tweakers, zeker even naar kijken want meer bang for buck ga je niet vinden, denk ik.

• Eypo
Bedankt voor jullie antwoorden!

Hoe zit het dan nog met de conditie van de accu?

• Verona27
Mijne was vrijwel helemaal nieuw. Vaak komen ze uit voorraden van bedrijven en hebben ze als back up een jaar of twee zonder veel gebruik op de plank gelegen. Heb mijne nu bijna 2 jaar en de accu gaat met internet en 60% helderheid nog 6 uur mee denk ik en als je alles uitzet en scherm laag kan ik er ongeveer 10-12 uur op typen.

Verwijderd

nieuw in 3 gevallen (lees met plastic en minder dan 3 maanden oud.
dus accu is geen probleem

1 laptop had 1 jaar gagantie. de 3 andere tot feb 2019
zolang je de oude eigenaar weet, meestal een bedrijf dan kan je de garantie overzetten.

tenminste 4 x suc6 bij mij

Mehmet
mijn go- to-guy

Acties:
  • Beste antwoord

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-11 13:26
Eypo schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 20:49:

Wat is je budget?
+- 500 euro

Verdere voorkeuren:
- Fullhd scherm

Alvast bedankt!
De Acer Aspire is inderdaad zo goedkoop vanwege het gebruik van flash en de Celeron N4100. Je kan het geheugen ook niet verwisselen, want flash geheugen zit in het moederbord. Dat gewoon vermijden. De Celeron staat qua prestaties tussen de Intel Celeron 2950M en de Intel Celeron 1020M, deze zijn al 5 jaar oud en toen al traag.

Gewicht ga je zeker merken. Sub 1 kg laptops zijn echt een verademing als je even op de bank ermee wil zitten of meeneemt naar studie/werk. 2 kg merk je heus wel na een lange dag.

Als je accuduur en scherm belangrijk vindt, dan neem je de HP 14-bp021nd uit je lijstje. Heeft een IPS scherm en 7 uur accuduur. Daarnaast een prima ssdtje. En toevallig is die ook 1.42kg. Niet enorm zwaar als portable, maar ook niet de lichtste.

Vivobook zou ik vermijden, zeker qua bouwkwaliteit zijn de plasticfantastic varianten echt drama qua aansluiting van de chassis. Heb er al genoeg geopened waarbij meteen de plastic stukjes de ronte in vlogen zonder moeite te doen. Qua hardware prima waar voor je geld, maar niet echt voor de lange termijn.

Uiteraard kun je ook tweedehands kijken, maar let dan wel goed op de accuduur (dat het gebencht vermeldt staat en niet ''goede staat accu of accu nog prima"). Voor 500 euro kan je zeker een leuke Asus Zenbook (de metalen varianten dan) op de kop tikken met hopelijk een i3/i5 waarmee je echt vrolijk van wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Jaïr.exe op 12-06-2018 22:37 ]

• Verona27
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:29:
nieuw in 3 gevallen (lees met plastic en minder dan 3 maanden oud.
dus accu is geen probleem

1 laptop had 1 jaar gagantie. de 3 andere tot feb 2019
zolang je de oude eigenaar weet, meestal een bedrijf dan kan je de garantie overzetten.

tenminste 4 x suc6 bij mij

Mehmet
mijn go- to-guy
Heb mijne ook bij AMDnerd gekocht, zeer tevreden over. Zou dit zeker overwegen. Succes!

• Eypo
@Jaïr.exe Er moest iets mis zijn met die laptop, maar ik kon zelf niet helemaal goed vinden waarom.

@Verona27 Ik denk dat ik 2e hands laptops maar eens serieus moet overwegen, zeker als ze relatief nog nieuw zijn.

Bedankt allemaal!

Verwijderd

Graag gedaan.
Pagina: 1