Ik heb mijn systeem uitgerust met een nieuwe voeding en een nieuwe videokaart. Als ik hem aanzet gaan alle fans blazen en wordt een standaard check gedaan. De boot blijft hangen met een error code zichtbaar in de dr. debug leds. Dit is na een cold boot 64 terwijl het na een herstart altijd blijft hangen op code 94.
de codes volgens asrock:
94: Problem related to PCI-E devices. Please re-install PCI-E devices or try installing them in other slots. If the problem still exists, please remove all PCI-E devices or try using another VGA card.
62: Chipset initialization error. Please press reset or clear CMOS.
...
Mijn systeem:
asrock taichi x370
amd ryzen 1700
2x8GB 3600mhz ram
corsair rm850x
Vega 64
ssd
...
Ik heb al een oude videokaart geplaatst (4870) en alles draait gelijk als een zonnetje en het windows login scherm verschijnt. Ik heb al een bios reset gedaan, kabels en kaart opnieuw geplaatst etc. Ik denk niet dat het een psu issue is maar ik zou eventueel de oude voeding een corsair 750w nog kunnen gebruiken. Dat een oude videokaart het gelijk doet doet mij vermoeden dat het geen moederbord/chipset/bios probleem is wat code 62 doet vermoeden.
Nu heb ik de kaart net 2 dagen en ik sta op het punt om hem RMA/DOA terug te sturen omdat hij simpelweg stuk is. Heeft er iemand nog suggesties voordat ik dat doe?
Een afbeelding van de situatie hieronder. Niet super relevant maar wie weet.
de codes volgens asrock:
94: Problem related to PCI-E devices. Please re-install PCI-E devices or try installing them in other slots. If the problem still exists, please remove all PCI-E devices or try using another VGA card.
62: Chipset initialization error. Please press reset or clear CMOS.
...
Mijn systeem:
asrock taichi x370
amd ryzen 1700
2x8GB 3600mhz ram
corsair rm850x
Vega 64
ssd
...
Ik heb al een oude videokaart geplaatst (4870) en alles draait gelijk als een zonnetje en het windows login scherm verschijnt. Ik heb al een bios reset gedaan, kabels en kaart opnieuw geplaatst etc. Ik denk niet dat het een psu issue is maar ik zou eventueel de oude voeding een corsair 750w nog kunnen gebruiken. Dat een oude videokaart het gelijk doet doet mij vermoeden dat het geen moederbord/chipset/bios probleem is wat code 62 doet vermoeden.
Nu heb ik de kaart net 2 dagen en ik sta op het punt om hem RMA/DOA terug te sturen omdat hij simpelweg stuk is. Heeft er iemand nog suggesties voordat ik dat doe?
Een afbeelding van de situatie hieronder. Niet super relevant maar wie weet.