Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Soort monitor (TN of IPS)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• RonaldVDK
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 14-06 16:05
Beste Tweakers,

Ik wil een nieuwe desktop en monitor kopen. Desktop keuze heb ik snel gemaakt (een Medion i5-8400 met Nvidia videokaart 750ti).
Echter, nu ik een nieuwe monitor moet kiezen loop ik vast. Ik ben een persoon die veel online (via streamingdiensten) films en series kijkt. Tussendoor wil ik ook wat spellen spelen (Need for Speed). Volgens een verkoper kan ik het beste een TN scherm kopen omdat een TN scherm goed is voor film maar ook Need for Speed.

Als ik op Youtube reviews afga kan ik het beste voor een IPS scherm kiezen vanwege het mooie beeld. Maar deze hebben doorgaans 4 ms en hoger. Zou ik van 4 ms iets merken tijdens het kijken naar een film of het spelen van een race- spel?

Hierbij komt ook nog dat het mij opvalt dat veel schermen Freesync gebruiken. Inmiddels ben ik erachter dat Freesync niet al te goed samenwerkt met NVidia.

Ik wil overigens niet op praatjes van een winkelmedewerker afgaan. Heb al eerder mijn vingers verbrand door een laptop aan te schaffen, op advies van een verkoper, waarmee ik niet veel kon (een Compac waar ik haast geen spellen op kan spelen).
...

Om mijn vraag concreet te maken:); is een IPS scherm geschikt voor het kijken van films en het spelen van race spellen? Btw; mijn budget is max 220eu voor een scherm. Iiyama's komen wat betreft mijn budget steeds in de buurt.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Groet,

Ronald
...

RonaldVDK wijzigde deze reactie 12-06-2018 19:53 (3%)

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Domme opmerking maar die 750Ti is het niet echt waard. Begrijp niet waarom Medion die in een PC zet.

Daardoor zou ik je aanraden om een IPS te kopen; zeker als je meer tv/films kijkt dan spellen speelt.

Ga nog wel even wat benchmarks opzoeken van die 750Ti; ben een beetje bang dat je anders over 2 maanden komt vragen in een topic waarom Battlefield 5 of een ander spel zo ruk loopt op je PC.

Add and message me on XBL for FM7: OctagonQontrol

• RonaldVDK
Nee geen domme opmerking. Ik had al gelezen dat de 750ti generatie drie jaar oud is. Punt is alleen dat de betreffende Medion hele goede specificaties heeft, zoals wifi (waar ik afhankelijk van ben) en bleutooth. Deze gaat me al 749 eu kosten. Andere merken met mindere specificaties zitten al tegen de duizend eu, dan ben ik nog niet eens bij het scherm.

Wat betreft de spellen die je noemt; die zal ik niet spelen. Ik ben geen fanatieke gamer. Hou me meer bezig met films en tussendoor Need for Speed.

Maar als ik jouw antwoord lees; voor snelle filmscenes heb ik dus geen TN panel nodig?

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

4ms is omgerekend 125 frames per seconde weergave. Omdat het aantal ms vaak de meting "gray to gray" is, kan je het verdubbelen en dan kom je ongeveer op 60 frames per seconde uit.

Meer dan voldoende voor alle films en series en waarschijnlijk ook voor NFS.

Toch adviseer ik je nog even een aantal topics door te nemen in Desktop Aankoopadvies want ik vermoed dat je voor je budget van 750 wel iets deftigers/snellers zou kunnen kopen. Puur mijn advies.

Add and message me on XBL for FM7: OctagonQontrol

• Mrlten
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 06:42
Je zou ook naar schermen met een VA panel kunnen kijken. Die hebben een erg goede kleurweergave, geen IPS-glow, zeer goede zwartweergave (veel beter dan bij TN en IPS) en qua reactiesnelheid zitten ze meestal tussen TN en IPS in.

Het nadeel van VA, ten minste bij mijn eigen scherm, is dat de maximale helderheid lager is dan bij soortgelijke TN en IPS schermen.

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 05:46
Sorry voor offtopic maar die pc is niet zijn geld waard, al helemaal niet omdat er wifi op zit, een wifi usb kaartje heb je voor een tientje.

• Bartosy
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 03:54
quote:
RonaldVDK schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 20:14:
Nee geen domme opmerking. Ik had al gelezen dat de 750ti generatie drie jaar oud is. Punt is alleen dat de betreffende Medion hele goede specificaties heeft, zoals wifi (waar ik afhankelijk van ben) en bleutooth. Deze gaat me al 749 eu kosten. Andere merken met mindere specificaties zitten al tegen de duizend eu, dan ben ik nog niet eens bij het scherm.

Wat betreft de spellen die je noemt; die zal ik niet spelen. Ik ben geen fanatieke gamer. Hou me meer bezig met films en tussendoor Need for Speed.

Maar als ik jouw antwoord lees; voor snelle filmscenes heb ik dus geen TN panel nodig?
Bluetooth kaartje en wifi dongle heb je al voor een paar tientjes. Op mediamarkt zijn op het moment pcs die een stuk goedkoper zijn en rondjes lopen om de pc die je op het moment wilt kopen. Zal er even een voor je erbij pakken omdat een plaatje meer zegt dan duizend woorden soms.

https://www.mediamarkt.nl...t-p32b4-i5n1-1506740.html

150 euro goedkoper geeft je zeker 100 euro om bij je monitor budget te leggen. Een 750ti anno 2018 bij een nieuw systeem verkopen kan je bijna diefstal noemen..

Over tn vs ips sinds dat ik geswitched ben naar ips 10 jaar geleden of zo is er geen tn scherm meer op mijn bureau geweest. Tegenwoordig zijn de reactietijden goed genoeg dat de gemiddelde gamer er geen last van ondervind.

• RonaldVDK
Goedemorgen allemaal,

Allereerst bedankt voor jullie reacties!

@MAX3400 ; ik heb de 'aankoopadvies' topics bekeken. Ik werd er helaas niet wijzer van (ben ook een leek wat betreft computers).

@Mrlten ik heb de va schermen bekeken. Helaas is het merendeel ver boven mijn budget:)

@Vlizzjeffrey Je hebt gelijk. Ik stond er helemaal niet bij stil dat je ook extern een wifi dongle kon kopen (voor minder geld).

@Bartosy Bedankt voor de tip. Ik had de huismerken van mediamarkt, de Peaq dus, en die van Paradigit al gezien. Ik koos bewust niet voor de Peaq omdat die geen wifi heeft. Tegelijkertijd had ik ook mijn twijfels over de merk zelf. Mooie videokaart zit er trouwens in (althans daar ga ik als leek vanuit) :) De medion valt in ieder geval af, ik vond hem al aan de dure kant.
Klopt het wat Max3400 zegt, dat 4ms bij IPS waarschijnlijk goed genoeg moet zijn om een race game te spelen?
Want als het aan mij ligt kies ik toch echt voor IPS vanwege de betere kleurweergave en kijkhoeken.
Het beeld leek alleen minder vloeiend. Via youtube had ik een video gevonden met IPS en TN scherm naast elkaar. TN ging qua beeld toch vloeiender, ondanks dat de film langzaam opgenomen was (was zo'n natuurfilm waarbij de camera door de natuur en lucht heengaat).

Kan iemand van jullie mij uitleggen wat eigenlijk de meerwaarde is van Bleutooth. Heb het bijvoorbeeld op mijn iPhone 5s maar nog nooit gebruikt. Het leek me wel leuk om erbij te hebben (voor op de Medion). Volgens mij kun je er draadloze headsets mee verbinden (maar is dat het dan ook??).

• Discharge
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 16-06 05:37
Bluetooth is leuk als je draadloos wilt gaan met je PC denk met name aan:

-Bluetooth/draadloos toestenbord/muis

- bluetooth speakers

- bluetooth headset

E.v.t. Controller (Steam/Xbox/PS)

Ook is het leuk voor als je je telefoon op je pc wilt kunnen aansluiten zonder kabeltje

Nodig is het niet het is meer een "Nice to have"

• RonaldVDK
@Discharge Draadloze toetsenbord en muis heb ik niet aan gedacht (handig voor vanuit bed) :). Maar ook voor Bleutooth zijn er dongels dacht ik

• Tortelli
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 00:11

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Bluetooth zit in een hoop wifi modules (bij laptops) ingebouwd tegenwoordig. Meerwaarde voor een vaste PC is imo vrij beperkt, vooral een wirelesss headset lijkt me een mogelijke usecase. Bij een muis/toetsenbord zit vaak een dedicated adapter.

Betreffende spelen van racegames hoef je je geen zorgen te maken om de snelheid met een 750Ti, die videokaart is toch te traag om enigsinds recente games fatsoenlijk te draaien ;).
Wil je daadwerkelijk (recentere) games spelen; koop een PC met minstens een GTX 1050 of AMD tegenhanger.

Tortelli wijzigde deze reactie 13-06-2018 12:22 (48%)

i7 4790k @ 4,6Ghz | Asus VII HERO | GTX 1080 TI Gaming X | Corsair 16G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

• RonaldVDK
@Tortelli Ik kies bewust voor een desktop omdat ie toch sterker en duurzamer dan een laptop zou moeten zijn (is mij verteld). Ten tweede, ik kijk vooral veel films / series via streamingdiensten. Zo kan ik er een 27 inch scherm bij doen. Op dit moment heb ik een 17 inch laptop (Compaq van bijna tien jaar oud). Destijds puur gekocht omdat het 'in' was en voor studie- doeleinden. Maar wel erg veel spijt van gehad. 17 inch bleek erg onhandig om mee te nemen, laptop zelf is zwak waardoor ik geen spel als Need for Speed erop kon draaien, en nu voor films kijken is 17 inch voor mij te klein. Plus, hij is aan vervanging toe:)

• Tortelli

Tortelli

@RonaldVDK was ook niet mijn doel je een laptop aan te praten ;). Ik doel op de meerwaarde van bluetooth bij een vaste pc, niet de meerwaarde van de vaste pc zelf.

Tortelli wijzigde deze reactie 13-06-2018 12:26 (42%)

i7 4790k @ 4,6Ghz | Asus VII HERO | GTX 1080 TI Gaming X | Corsair 16G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

• RonaldVDK
@Tortelli Nee dat weet ik:) In principe wilde ik ook weer een laptop. Tot ik me ineens realiseerde dat ik films toch liever op een groot scherm kijk:)

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17-06 15:44

Suicyder

31gaming.nl

Ik ga een gekke insteek doen hoor. Maar dan kan je toch ook een leuke 40-42" TV op de kop tikken op V&A en de laptop via HDMI aansluiten als je alleen daarvoor een groot scherm wil.

Ik vind het persoonlijk ook fijn in games een groter scherm te hebben, vandaar de PC relatief groot scherm.

De discussie TN vs IPS is heel persoonlijk. Ik heb toen ik mijn 34" IPS kocht wel vrees gehad dat ik er last van zou krijgen. Maar in films en gemiddelde game heb ik er totaal geen last van. Enige games waar ik het merk zijn snelle shooters eigenlijk (en die speel ik amper meer).

• RonaldVDK
@Suicyder Nee, die mogelijkheid heb ik, voorlopig, niet. De pc zal in mijn slaapkamer komen te staan. Het is ook voor gebruik in de avonden vanuit bed films streamen (vind ik lekker ontspannend):)
Wat is V&A?

Je hebt gelijk wat betreft de TN/IPS. Ze hebben beide hun voor- en nadelen. Zelf vind ik mooie kleur vrij belangrijk (IPS). Tegelijkertijd vind ik vloeiende beeldweergave ook belangrijk (TN). En juist hierdoor heb ik moeite te kiezen voor een scherm:(

Zo'n 34 inch lijkt me geweldig!:) wat voor last had je verwacht dan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17-06 15:44

Suicyder

31gaming.nl

Met V&A bedoelde ik Tweakers Vraag & Aanbod ( https://tweakers.net/aanbod/ )

Verwacht niet zo zeer, ik was vooral bang dat het wellicht tegen zou gaan vallen en dan zo'n investering toch een dingetje (ondanks dat ik een goedkope heb, wel 3440x1440 resolutie). Daarnaast las ik veel spookverhalen over IPS bleeding, mijn scherm heeft het een klein beetje, maar ik heb er nooit last van ondervonden.
Wellicht dat ik iets minder kieskeurig op die vlakken ben dan anderen.

• Raznov
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 17-06 10:46
Als je al het geld nou eens bij elkaar legt, heb je rond de 1000 euro te besteden. Pak die 1000 euro en loop eens door een best buy guide (kuch reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2018 heen en stel zelf het een en ander samen via de Pricewatch. Of zoek bioj V&A (Vraag en Aanbod) of er iemand mogelijk een systeem verkoopt welke aansluit bij jou wensen.

Ik denk dat je voor het geld een heel wat beter systeem neer kan zetten. Lees je vooral even in, want je kan dan weinig kennis hebben van computers, even een beetje inlezen kan helemaal geen kwaad en zorgt er straks misschien voor dat je een veel betere keuze kan maken. Die 750Ti bijv is een prachtige stille en zuinige kaart, maar 4 jaar oud en qua performance is er voor niet heel veel meer, veel meer te vinden.

• Tortelli

Tortelli

quote:
Suicyder schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:14:
Met V&A bedoelde ik Tweakers Vraag & Aanbod ( https://tweakers.net/aanbod/ )

Verwacht niet zo zeer, ik was vooral bang dat het wellicht tegen zou gaan vallen en dan zo'n investering toch een dingetje (ondanks dat ik een goedkope heb, wel 3440x1440 resolutie). Daarnaast las ik veel spookverhalen over IPS bleeding, mijn scherm heeft het een klein beetje, maar ik heb er nooit last van ondervonden.
Wellicht dat ik iets minder kieskeurig op die vlakken ben dan anderen.
Proberen worden volgens mij vaak zwaar overdreven. Game nu 2 jaar op een IPS scherm, maar die is wat meer highend dan TS zoekt ;).
Ik zou altijd een IPS kiezen ivbm betere kleurechtheid.

• RonaldVDK
@Raznov Je hebt vast gelijk wat betreft het neerzetten. Wat het inlezen betreft; afgelopen weken doe ik dat heel erg veel. Hier en daar heb ik al wat opgestoken, maar sommige dingen, zoals bijvoorbeeld 'GDDR5', die de PEAQ heeft, daarvan weet ik nog steeds niet wat het exact inhoudt. Zo heeft de PEAQ bijvoorbeeld een quad core. Via Google lees ik dan weer dat er ook dual core bestaat. Ik begin door de bomen het bos niet meer te zien.

Zojuist was ik de Medion, die ik op het oog had aan het vergelijken met de PEAQ (inmiddels heb ik de PEA op het oog). De Medion, die inmiddels 699 kost zag ik net, heeft een i5-8400 kaart en de PEAQ i5-7400. Nou vraag ik me af of de 8400niet stukken beter is en/of ik hier iets van zal merken in het gebruik...

Wat de duizend eu betreft, ik neem aan dat je inclusief monitor bedoelt. Want alleen duizend eu voor een desktop kast vind ik beetje te veel van het goede (voor voornamelijk films kijken en wat spellen die niet al te zwaar zijn).

• RonaldVDK
@Tortelli
Wat bedoel je met: "Proberen worden volgens mij vaak zwaar overdreven".

Even uit nieuwsgierigheid (want ik neig naar een IPS scherm; wat voor milli seconde en input lag heeft je scherm?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

pricewatch: Asus MG279Q Zwart is mijn scherm, maar deze zit in een hele andere prijsklasse. Grootste issue met IPS schermen is backlight glow/bleeding.

Zou me niet te blindstaren op de opgegeven input lag en snelheid van het scherm. Zeker voor casual games is dat niet mega relevant. Wil je hardcore racegames spelen wil je een sneller scherm (>60Hz) maar heb je een heel ander budget nodig voor alle hardware.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 07:01

Blaat

Hardware fanaat!

quote:
RonaldVDK schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:43:
@Tortelli
Wat bedoel je met: "Proberen worden volgens mij vaak zwaar overdreven".

Even uit nieuwsgierigheid (want ik neig naar een IPS scherm; wat voor milli seconde en input lag heeft je scherm?
Als je kan altijd een IPS scherm nemen.

- De kleuren en kijkhoek zijn altijd mooier en beter dan bij TN.
- Pixel response is geen issue. 4ms GTG is meer dan genoeg om elke ruim 16ms (60Hz) een ghost-vrij beeld neer te zetten.
- Input lag is geen issue bij computer monitors. Vaak heb je het over verschillen van 1ms a 2ms welke je wederom niet zal merken bij frametimes van 16ms. Input lag is wel van belang bij tv schermen. Daar kan de input lag stijgen naar 60ms en soms zelfs 150ms. Reken maar dat je dat voelt!
- IPS glow en backlight bleeding zijn ook een non-issue bij kleine full hd schermpjes. Niet druk over maken.

Asus Crosshair 7 Hero | AMD Ryzen 7 2700X | 16GB G.Skill Trident Z 3600C15 | Asus ROG Strix Vega 64 8GB | Samsung 970 EVO 1TB NVME | MSI Optix MAG24C | Corsair HX1000i | Custom Loop

• RonaldVDK
@Tortelli ik zie dat jouw scherm boven de 500 zit. Mooi bedrag voor alleen een monitor:) zelf heb ik tegen de 200 (max 220 eu) in gedachten.

@Blaat Dat wist ik niet. Dus als ik een IPS 4 ms neem zit ik veilig voor 'normale' racespellen (als ik het goed begrijp)

Weten jullie of ik met een Iiyama IPS veilig zit? Volgens een medewerker is het een goed merk. Wat destijds over mijn niet al te beste Compaq werd gezegd:)

• Blaat
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 07:01

Blaat

Hardware fanaat!

quote:
RonaldVDK schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:07:
@Tortelli ik zie dat jouw scherm boven de 500 zit. Mooi bedrag voor alleen een monitor:) zelf heb ik tegen de 200 (max 220 eu) in gedachten.

@Blaat Dat wist ik niet. Dus als ik een IPS 4 ms neem zit ik veilig voor 'normale' racespellen (als ik het goed begrijp)

Weten jullie of ik met een Iiyama IPS veilig zit? Volgens een medewerker is het een goed merk. Wat destijds over mijn niet al te beste Compaq werd gezegd:)
Waarom moet het per se een Iiyama zijn?

pricewatch: HP 24es Zilver, Zwart

Dit is een harstikke goed schermpje voor weinig geld.

En als het 27" moet zijn is dit een prima keuze:

pricewatch: LG 27MP59G Zwart

Blaat wijzigde deze reactie 13-06-2018 16:16 (9%)

Asus Crosshair 7 Hero | AMD Ryzen 7 2700X | 16GB G.Skill Trident Z 3600C15 | Asus ROG Strix Vega 64 8GB | Samsung 970 EVO 1TB NVME | MSI Optix MAG24C | Corsair HX1000i | Custom Loop

• Wekko306
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 23:00
quote:
RonaldVDK schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:40:
@Raznov Je hebt vast gelijk wat betreft het neerzetten. Wat het inlezen betreft; afgelopen weken doe ik dat heel erg veel. Hier en daar heb ik al wat opgestoken, maar sommige dingen, zoals bijvoorbeeld 'GDDR5', die de PEAQ heeft, daarvan weet ik nog steeds niet wat het exact inhoudt. Zo heeft de PEAQ bijvoorbeeld een quad core. Via Google lees ik dan weer dat er ook dual core bestaat. Ik begin door de bomen het bos niet meer te zien.

Zojuist was ik de Medion, die ik op het oog had aan het vergelijken met de PEAQ (inmiddels heb ik de PEA op het oog). De Medion, die inmiddels 699 kost zag ik net, heeft een i5-8400 kaart en de PEAQ i5-7400. Nou vraag ik me af of de 8400niet stukken beter is en/of ik hier iets van zal merken in het gebruik...

Wat de duizend eu betreft, ik neem aan dat je inclusief monitor bedoelt. Want alleen duizend eu voor een desktop kast vind ik beetje te veel van het goede (voor voornamelijk films kijken en wat spellen die niet al te zwaar zijn).
Ja, een 8400 is best wel beter dan een 7400. Maar een 750TI is zo slecht dat je qua gaming totaal geen meerwaarde van die 8400 gaat hebben. En voor simpele office taken is de 7400 ook meer dan goed genoeg. Dat is dan ook het nadeel van zo'n pre-built systeem, er zit vaak ergens een flinke bottleneck waar je niet omheen kan. Ik zou je dan ook aanraden zelfs eens via de Pricewatch een opzet te maken en die te plaatsen in Desktop advies. Daar gaat vast iets uitkomen wat beter is dan die Medion of Peaq.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pica
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 15-06 20:31
Zoals eerder door anderen in dit topic gezegd lijkt mij IPS/VA altijd beter dan TN als je ook maar iets grafisch gaat doen.

Als je iets boven de 220 zit kom je al bij betere monitoren uit qua gamen:
pricewatch: Samsung C24FG70 Zwart
Dit scherm is zo rond de 270 euro, heeft een VA paneel, 144hz (wat voor mij als gamer belangrijk is), 1ms reactietijd en freesync.

Wat betreft hardware kan ik wederom alleen maar de rest beamen, zeker niet zo'n kant en klaar ding kopen maar zelf wat samenstellen adh van een best buy guide of andere topics hier.

Ik gebruik meestal https://pcpartpicker.com/ om snel te kunnen kijken of dingen compatible met elkaar zijn, is soms wel eens uitzoeken. Als je eenmaal een goede build hebt natuurlijk wel de specs even nalopen of ze ook echt compatible zijn.

Steam Heroes of the Storm profiel op hotslogs.com

• RonaldVDK
@Blaat Nee, het moet niet. Alleen moet ik zeggen dat Iiyama wat aantrekkelijkere prijzen hanteert en ook mooie specs heeft. En dan niet te vergeten; aan de zijkanten bijna randloos. Prachtig lijkt me dat geen bezels aan de zijkanten. De HP die jij linkt ziet er ook strak uit moet ik zeggen (Bedankt voor het delen).

• RonaldVDK
@pica Het valt mij op dat ik via Google veel 144 hz tegenkom wat betreft gamen. Ik ben geen hardcore gamer. Enige games die ik wil spelen is Need for Speed (en soortgelijke spellen). Is minimaal 60 hz dan niet voldoende (en verkoper zei namelijk van wel).

Wat betreft het samenstellen; ik had al een van de links opgezocht die hierboven benoemd werd. Het vervelende vind ik, bij het samenstellen betaal je alleen al voor de kast rond de duizend. Kan dit niet lager? Zeg maar max 750 eu?? Of ben ik nu gewoon totaal niet realistisch? Dus nogmaals, ik zal geen zware games spelen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pica
Als je niet veel games speelt is 60hz zeker wel voldoende ja, zeker speelbaar.
Een betere verversingssnelheid maakt het beeld vloeiender en kijkt prettiger.

Dus dan zou ik eerder naar de suggesties van Blaat kijken inderdaad.

Overigens kan je voor 750,- een prima PC in elkaar zetten hoor, zie voor wat inspiratie:
https://pcpartpicker.com/...3&X=69862,89730&period=1m

pica wijzigde deze reactie 13-06-2018 16:55 (26%)

• RonaldVDK
@Wekko306 Dat is dus precies wat ook steeds door mijn hoofd ging. Ergens hebben ze mooie specs maar dan zit er toch nog iets wat de desktop verpest. Omdat ik zelf, zo goed als geen verstand heb, van bepaalde onderdelen, haakte ik steeds af van het samenstellen.

Ik had er niet aan gedacht dat ik dat ook via hier kan doen met advies van anderen die het wel begrijpen. Ik ga d'r naar kijken!

• RonaldVDK
@pica Toevallig kwam ik de site gisteren tegen via een youtube gebruiker. Inmiddels leveren ze ook in NL zag ik. Ik zal deze ook in de gaten houden!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pica
quote:
RonaldVDK schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 17:01:
@pica Toevallig kwam ik de site gisteren tegen via een youtube gebruiker. Inmiddels leveren ze ook in NL zag ik. Ik zal deze ook in de gaten houden!
De reden waarom ik het linkte is meer zodat je een beetje weet wat met elkaar compatible is en voor inspiratie qua builds. Qua aanschaf zou ik op tweakers een wishlist aanmaken, dan zie je ook direct wat het gaat kosten en waar je het kan aanschaffen.

• RonaldVDK
Beste allen,

Allereerst wil ik jullie bedanken voor jullie advies.

Ik heb zojuist via de site 'pcpartpicker' een desktop samengesteld. Hij is nog niet compleet omdat ik niet weet of bepaalde componenten nodig zijn, zoals bijvoorbeeld een 'soundcard' (ik snap als het laatste dom overkomt maar weet het echt niet) :)

Ik ga een nieuwe topic openen waarin ik advies zal vragen over het door mij samengestelde kast. Onder andere qua prijs. Ik zit namelijk boven de duizend eu en ik hoopte toch echt op 750 eu max.
Voor degenen die een blik willen werpen hier de link:

https://nl.pcpartpicker.com/products/sound-card/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 17-06 10:46
Die link toont alleen geluidskaarten. Lees even in over geluidskaarten, zijn genoeg topics over te vinden. In het kort, kijk naar het moederbord waar je voor kiest, zitten de aansluitingen er op dit je wil voor wat betreft audio? Dan heb je geen losse geluidskaart nodig. Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen op die regel.
Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*