Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik zoek een vervanger voor mijn Galaxy S7. Heb de S7 nu al bijna twee jaar.
Screen On Time is rond de 4h20m en merk dat hij snel leeg gaat. Ook wordt hij vaak erg heet bij veel gebruik... Een mooie telefoon met goede batterijduur is dus belangrijk :)

Wat is je budget?
Niet meer dan 650EUR, minder is natuurlijk beter.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil eigenlijk een telefoon die 2+ jaar mee kan gaan. Ook vind ik zelf het belangrijk dat het scherm scherp is en dat de batterij met dagelijks gebruik een dag mee kan. Ook is het wel geinig als 'ie waterproof is, kan ik hem op vakantie in het zwembad gebruiken ofzo :P

Wat heb je zelf al gevonden?
S9 Dual Sim (Black 64GB)
OnePlus 6 (64GB of 128GB Matt Black?)

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik vraag me af of die ~100 euro extra het waard is?

Heb de S9 even mogen gebruiken en vind 'm prachtig...
Toch zie ik in beide telefoons voordelen:
OnePlus:
Oxygen OS, goeie batterijduur en erg lange updates(?)
Samsung:
Hele goede camera, mooi scherm (Edge ook), goede speakers en waterproof.

Daarnaast zie ik wel nadelen:
OnePlus:
Iets mindere camera, geen expandable storage (komt wellicht 128GB versie goed van pas?) en geen waterproof certificering
Samsung:
Mindere software updates (S7 nog steeds geen Android 8.0 *zucht*), stuk duurder, 960fps slomo :P

Zit dus een beetje te denken: zal ik de extra 100 euro sparen of de OnePlus 6 toch al kopen?
Zie dat de S9 al sinds februari beschikbaar is, dus waarschijnlijk komt de S10 al over iets meer dan een half jaar(?) uit?

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Je zou kunnen wachten tot de Note 9 uitkomt. Mogelijk dat de prijs van de S9 dan iets zakt. Zelf ben ik van de S7 naar de OP6 overgestapt met 256GB opslag. Zelf wil ik niks anders meer. Het toestel is enorm vlot, camera is goed, 8GB RAM en software updates verschijnen, zeker op dit moment nog, geregeld naar aanleiding van feedback van de community. Verder ben ik blij dat de OP6 geen edge heeft, waar de S9 dit wel had. Dit was in het verleden dan ook de reden dat ik voor de S7 koos, en niet de Edge variant.

Uiteraard heeft de S9 ook zo zijn voordelen, waaronder dat hij IP-gecertificeerd is. Neemt niet weg dat ik het zelf alsnog zou afraden er opzettelijk mee het water in te gaan.

Dash charge vind ik ook ideaal, en ik ben zelf erg positief over de notch. Verder weet ik niet of je van het rooten bent, maar in dat opzicht wordt dat door OP gesupport.

Als je student bent, kan je ook 5% studentenkorting krijgen op je toestel via StudentBeans.

Als je geen student bent, maar wel accessoires wilt meebestellen, kan je 20 euro korting krijgen via een referral code. Deze mag ik zover ik weet niet actief hier delen, dus dat zal ik dan ook niet doen. Mocht je daar gebruik van willen maken (ookal gebruik je de 20 euro korting op accessoires niet, of gebruik je de studentenkorting), maak je mij er wel blij mee met het gebruik van de referral link :)

Maar, de S9 is ook een prachtig toestel, met een geweldige camera, geen notch (wat sommigen vervelend vinden) helder en mooi scherm, en dual-sim OF micro-sd ondersteuning.

Uitproberen en vergelijken kan geen kwaad. Kan je bij een BelSimpel filiaal doen.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

Topicstarter
PeacekeeperNL schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 20:36:
Je zou kunnen wachten tot de Note 9 uitkomt. Mogelijk dat de prijs van de S9 dan iets zakt. Zelf ben ik van de S7 naar de OP6 overgestapt met 256GB opslag. Zelf wil ik niks anders meer. Het toestel is enorm vlot, camera is goed, 8GB RAM en software updates verschijnen, zeker op dit moment nog, geregeld naar aanleiding van feedback van de community. Verder ben ik blij dat de OP6 geen edge heeft, waar de S9 dit wel had. Dit was in het verleden dan ook de reden dat ik voor de S7 koos, en niet de Edge variant.

Uiteraard heeft de S9 ook zo zijn voordelen, waaronder dat hij IP-gecertificeerd is. Neemt niet weg dat ik het zelf alsnog zou afraden er opzettelijk mee het water in te gaan.

Dash charge vind ik ook ideaal, en ik ben zelf erg positief over de notch. Verder weet ik niet of je van het rooten bent, maar in dat opzicht wordt dat door OP gesupport.

Als je student bent, kan je ook 5% studentenkorting krijgen op je toestel via StudentBeans.

Als je geen student bent, maar wel accessoires wilt meebestellen, kan je 20 euro korting krijgen via een referral code. Deze mag ik zover ik weet niet actief hier delen, dus dat zal ik dan ook niet doen. Mocht je daar gebruik van willen maken (ookal gebruik je de 20 euro korting op accessoires niet, of gebruik je de studentenkorting), maak je mij er wel blij mee met het gebruik van de referral link :)

Maar, de S9 is ook een prachtig toestel, met een geweldige camera, geen notch (wat sommigen vervelend vinden) helder en mooi scherm, en dual-sim OF micro-sd ondersteuning.

Uitproberen en vergelijken kan geen kwaad. Kan je bij een BelSimpel filiaal doen.
Heel erg bedankt!

Oeh, had ik inderdaad niet meer over nagedacht, maar ik had op mijn GS3Neo de optie om te rooten, dit meteen gedaan... Kon ik allerlei leuke features doen zoals in-app aankopen omzeilen :P

Dash-charge is inderdaad enorm handig, is geloof ik snelste oplaadmethode die er bestaat op telefoongebied?
Notch boeit mij echt helemaal niks, vind het zelfs wel wat hebben.

Neig nu echt meer naar de OnePlus 6 Midnight Black met 128GB storage...

Ik ga eens een keertje langs een Belsimpel filiaal, bedankt voor die tip! Zal zeker meewerken met de juiste keuze :D

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Root is bij S9 vast ook mogelijk, maar bij mijn S7 sinds Android 7 werd het afgeraden. Weet niet meer wat het probleem was.

Zover ik weet is dash indd het snelst, met bijkomend voordeel dat de warmte in de lader ontstaat, niet in de telefoon.

Succes met de keuze in ieder geval!

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

Topicstarter
PeacekeeperNL schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:22:
Root is bij S9 vast ook mogelijk, maar bij mijn S7 sinds Android 7 werd het afgeraden. Weet niet meer wat het probleem was.

Zover ik weet is dash indd het snelst, met bijkomend voordeel dat de warmte in de lader ontstaat, niet in de telefoon.

Succes met de keuze in ieder geval!
Hmm ik heb ook wel gehoord dat het bij de S7 at te raden was, wellicht proberen wanneer ik de 1+6 of GS9 heb :P

Ik heb nog ruim een maand de tijd voordat ik pas echt de knoop moet doorhakken... Genoeg om alles uit te proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

d22wth schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:26:
[...]

Hmm ik heb ook wel gehoord dat het bij de S7 at te raden was, wellicht proberen wanneer ik de 1+6 of GS9 heb :P

Ik heb nog ruim een maand de tijd voordat ik pas echt de knoop moet doorhakken... Genoeg om alles uit te proberen!
Precies, en uit te zoeken. Ik heb mijn OP6 nog niet geroot, maar wel direct na ontvangst de bootloader unlocked. Voorkomt een wipe in de toekomst.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:35
Houdt wel rekening met VoLTE en VoWiFi, mocht je deze technieken willen gaan gebruiken. De OnePlus wordt(op dit moment) niet ondersteunt, en zal waarschijnlijk die ondersteuning ook niet gaan krijgen. De 'Nederlandse versie' van de Samsung S9 daarentegen wordt door o.a. Tele2 en Vodafone wel ondersteund.

Ik heb zelf geen voorkeur maar dit zijn wel zaken die je in je overweging moet meenemen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

Topicstarter
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:31:
Houdt wel rekening met VoLTE en VoWiFi, mocht je deze technieken willen gaan gebruiken. De OnePlus wordt(op dit moment) niet ondersteunt, en zal waarschijnlijk die ondersteuning ook niet gaan krijgen. De 'Nederlandse versie' van de Samsung S9 daarentegen wordt door o.a. Tele2 en Vodafone wel ondersteund.

Ik heb zelf geen voorkeur maar dit zijn wel zaken die je in je overweging moet meenemen,
Aha, voor mijn werk moet ik vaak bellen. Dit is dan wel naar vaste telefoon (010) nummers of naar 06 nummers. Vaak is dit naar oude(re) mensen (range 65+). Weet niet of meeste vaste telefoons of oude(re) smartphones dit ondersteunen?

Ziet er iig uit als een functie om te onthouden, bedankt voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
d22wth schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:00:
[...]

Aha, voor mijn werk moet ik vaak bellen. Dit is dan wel naar vaste telefoon (010) nummers of naar 06 nummers. Vaak is dit naar oude(re) mensen (range 65+). Weet niet of meeste vaste telefoons of oude(re) smartphones dit ondersteunen?

Vergeet niet dat VoWiFi, op plekken waar slecht bereik of zelfs geen bereik is, je de mogelijk biedt gewoon te bellen mits er WiFi aanwezig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Mocht je een S9 kiezen, koop deze niet bij Belsimpel. Zij leveren wel iets goedkoper maar het zijn allemaal buitenlandse versies, grijze import dus. Deze toestellen zullen daardoor zeer waarschijnlijk ook geen VoLTE en VoWiFi gaan ontvangen.

Mijn volgende toestel zal zeer waarschijnlijk de S9 of de S9+ worden, puur vanwege de ondersteuning van VoLTE en VoWiFi.

[ Voor 20% gewijzigd door Pierre_nr1 op 12-06-2018 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

Topicstarter
@Pierre_nr1 Ik geloof je direct, had daar een Galaxy S3 Neo besteld, bleek alles in de doos Russische/Poolse tekst te zijn... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
d22wth schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:47:
@Pierre_nr1 Ik geloof je direct, had daar een Galaxy S3 Neo besteld, bleek alles in de doos Russische/Poolse tekst te zijn... 8)7
Precies wat ik bedoel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

Topicstarter
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:49:
[...]

Precies wat ik bedoel dus.
Zal ik daar in in ieder geval even rekening mee houden, dat is wel handig om te weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Succes met het maken van de keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 17:40
d22wth schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:00:
[...]

VoWIFI en VoLTE gaat over de verbinding van jou naar de providers, dus staat los van wie je belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

Topicstarter
jugger naut schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:52:
[...]

VoWIFI en VoLTE gaat over de verbinding van jou naar de providers, dus staat los van wie je belt.
Damn, wist ik niet.

Dat is dan best wel fijn, al hecht ik zelf niet heel veel waarde aan gesprekskwaliteit, zijn meestal toch korte gesprekjes van max 5 minuten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 17:40
d22wth schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:58:
[...]

Damn, wist ik niet.

Dat is dan best wel fijn, al hecht ik zelf niet heel veel waarde aan gesprekskwaliteit, zijn meestal toch korte gesprekjes van max 5 minuten...
Dat zijn niet de enige voordelen van deze technieken. Je gesprekken starten instant, je hebt altijd een perfecte verbinding als je wifi hebt. Ik heb het sinds kort ook en zeker een aanrader, helemaal als je veel belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

Topicstarter
jugger naut schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 00:26:
[...]

Dat zijn niet de enige voordelen van deze technieken. Je gesprekken starten instant, je hebt altijd een perfecte verbinding als je wifi hebt. Ik heb het sinds kort ook en zeker een aanrader, helemaal als je veel belt.
Oh, zo had ik er niet over nagedacht. Inderdaad het wachten totdat de toon zeg maar overgaat duurt echt wel even (ook al zijn het een paar seconden, toch redelijk irritant).

Al is het bereik hier (Krimpenerwaard/Rotterdam) prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ook de camera van de OnePlus 6 vind ik zeker niet slecht hoor. Hier heb je wat vergelijkingen met de S9: De officiΓ«le blog van Frozen: Cameravergelijkingen Oneplus 6

Ik heb uiteindelijk voor dezelfde keus gestaan en ben voor de OnePlus 6 gegaan. Ik heb absoluut geen spijt van mijn aankoop. Wat een ongelooflijk snel toestel en wat een verademing t.o.v. mijn S7 Edge. Heerlijk. De review zelf weet je vast wel te vinden. ;)

De 960fps slomo is nutteloos op de S9, want je kunt maar 2 seconden filmen. Je moet van goede huize komen wil je in die 2 seconden precies weten vast te leggen wat je wilde vastleggen. De OP6 kan 1 minuut lang op 480fps filmen. Dat is inderdaad de helft van de S9, maar je weet wel zeker dat hetgene wat je wilde filmen op de telefoon staat.

Waterproof: Zolang je niet met de OnePlus 6 gaat zwemmen of de telefoon laat zwemmen voor langer dan 5 minuten voldoet hij. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Frozen op 13-06-2018 00:36 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

Topicstarter
Frozen schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 00:32:
Ook de camera van de OnePlus 6 vind ik zeker niet slecht hoor. Hier heb je wat vergelijkingen met de S9: De officiΓ«le blog van Frozen: Cameravergelijkingen Oneplus 6

Ik heb uiteindelijk voor dezelfde keus gestaan en ben voor de OnePlus 6 gegaan. Ik heb absoluut geen spijt van mijn aankoop. Wat een ongelooflijk snel toestel en wat een verademing t.o.v. mijn S7 Edge. Heerlijk. De review zelf weet je vast wel te vinden. ;)

De 960fps slomo is nutteloos op de S9, want je kunt maar 2 seconden filmen. Je moet van goede huize komen wil je in die 2 seconden precies weten vast te leggen wat je wilde vastleggen. De OP6 kan 1 minuut lang op 480fps filmen. Dat is inderdaad de helft van de S9, maar je weet wel zeker dat hetgene wat je wilde filmen op de telefoon staat.

Waterproof: Zolang je niet met de OnePlus 6 gaat zwemmen of de telefoon laat zwemmen voor langer dan 5 minuten voldoet hij. :)
Gevonden: productreview: OnePlus 6 (64GB opslag) Zwart review door Frozen
Dus jij zegt: OnePlus 6!

Ja dat zag ik in meeste camera reviews staan, dat de 960p functie eigenlijk vrij nutteloos is, ook omdat het natuurlijk erg veel ruis en dus matige videokwaliteit geeft...

Neig nu nog meer naar OnePlus 6, in ieder geval allen bedankt voor de snelle input _/-\o_
Kan het pas echt zeggen als ik ze in de winkel uitgeprobeerd heb...
Heb ze beide in het echt mogen gebruiken maar naast elkaar houden is wellicht beter...

[ Voor 3% gewijzigd door d22wth op 13-06-2018 00:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

d22wth schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 00:37:
[...]

Gevonden: productreview: OnePlus 6 (64GB opslag) Zwart review door Frozen

Dus jij zegt: OnePlus 6!

Ja dat zag ik in meeste camera reviews staan, dat de 960p functie eigenlijk vrij nutteloos is, ook omdat het natuurlijk erg veel ruis geeft en lage videokwaliteit geeft...

Neig nu nog meer naar OnePlus 6, in ieder geval allen bedankt voor de snelle input _/-\o_
Kan het pas echt zeggen als ik ze in de winkel uitgeprobeerd heb...
Heb ze beide in het echt mogen gebruiken maar naast elkaar houden is wellicht beter...
Ik ben benieuwd naar je keuze (tag me tegen die tijd maar met een @[username]). Hoe dan ook:

Keuzes voor OP:
Langer updates
Software werkt fijner en sneller
Goedkoper
Langere accuduur
Dash charge laadt supersnel op
Vingerafdrukscanner is supersnel
Slowmotion met langere opneemtijd
Gratis hoesje en screenprotector

Keuzes voor Samsung:
Camera iets beter in low-light
SD-kaart storage
Volledig waterproof
Speaker is iets beter (maar in beide gevallen blijft het maar een telefoonspeakertje)
(Mogelijk VOLTE/VOWIFI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

Topicstarter
Frozen schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 00:42:
[...]

Ik ben benieuwd naar je keuze (tag me tegen die tijd maar met een @[username]). Hoe dan ook:

Keuzes voor OP:
Langer updates
Software werkt fijner en sneller
Goedkoper
Langere accuduur
Dash charge laadt supersnel op
Vingerafdrukscanner is supersnel
Slowmotion met langere opneemtijd
Gratis hoesje en screenprotector

Keuzes voor Samsung:
Camera iets beter in low-light
SD-kaart storage
Volledig waterproof
Speaker is iets beter (maar in beide gevallen blijft het maar een telefoonspeakertje)
(Mogelijk VOLTE/VOWIFI)
Bedankt!
Ook heeft de OnePlus root mogelijkheden, spreekt mij wel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

d22wth schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 00:44:
[...]

Bedankt!
Ook heeft de OnePlus root mogelijkheden, spreekt mij wel aan.
Root is grappig maar anders dan er makkelijk ads mee blocken en er andere software op te zetten is het zo ongeveer nutteloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Frozen schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 00:32:
[...]

De 960fps slomo is nutteloos op de S9, want je kunt maar 2 seconden filmen. Je moet van goede huize komen wil je in die 2 seconden precies weten vast te leggen wat je wilde vastleggen.

[...]
Sterker nog, volgens mij is het zelfs maar 0.2 seconden super slow motion wat de S9 vastlegt op die 960 fps:
Samsung Galaxy S9(+) Preview, tweede alinea.

Nu kan je het wel automatisch laten timen door het toestel door een gebied te selecteren dat, zodra dat beweegt, de super slowmo wordt getriggerd, maar toch... is de 'gewone' slow motion van de OP6 fijner denk ik. Maar, weet niet of de S9 ook op 480 fps full hd kan filmen.

Verder geeft de review van @Frozen @d22wth zeer netjes een stukje over de slowmo van de OP6, wat dus ook niet je-van-het is.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

Topicstarter
PeacekeeperNL schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:07:
[...]

Sterker nog, volgens mij is het zelfs maar 0.2 seconden super slow motion wat de S9 vastlegt op die 960 fps:
Samsung Galaxy S9(+) Preview, tweede alinea.

Nu kan je het wel automatisch laten timen door het toestel door een gebied te selecteren dat, zodra dat beweegt, de super slowmo wordt getriggerd, maar toch... is de 'gewone' slow motion van de OP6 fijner denk ik. Maar, weet niet of de S9 ook op 480 fps full hd kan filmen.

Verder geeft de review van @Frozen @d22wth zeer netjes een stukje over de slowmo van de OP6, wat dus ook niet je-van-het is.
Aha, de Galaxy S9 heeft volgensmij wel een optie om 1080@480 te filmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karschoo
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 22:20
Als ik naar je criteria kijk zou ik voor de S9 gaan. Ik heb zelf de oneplus 6, maar ik hecht geen waarde aan waterproof garantie en draadloos laden etc. Als prijs kwaliteit je criteria is is de Oneplus 6 de telefoon, de S9 biedt je een beter geronde telefoon. Het RAm van oneplus is compleet overkill. Goed, ik denk dat andere tweakers je al genoeg informatie hebben gegeven.

Ik hoor wel signalen dat de S10 eerder uitkomt omdat de supply chain voor een nieuwe telefoon eerder op gang is gekomen. Echter weinig kans dat deze voor je budget is te halen. Voorbeeld link: https://www.pocket-lint.c...0-to-get-earlier-launches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

Topicstarter
karschoo schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:49:
Als ik naar je criteria kijk zou ik voor de S9 gaan. Ik heb zelf de oneplus 6, maar ik hecht geen waarde aan waterproof garantie en draadloos laden etc. Als prijs kwaliteit je criteria is is de Oneplus 6 de telefoon, de S9 biedt je een beter geronde telefoon. Het RAm van oneplus is compleet overkill. Goed, ik denk dat andere tweakers je al genoeg informatie hebben gegeven.

Ik hoor wel signalen dat de S10 eerder uitkomt omdat de supply chain voor een nieuwe telefoon eerder op gang is gekomen. Echter weinig kans dat deze voor je budget is te halen. Voorbeeld link: https://www.pocket-lint.c...0-to-get-earlier-launches
Ik hecht ook weinig waarde aan dat ie waterproof is ofzo, vond het wel handig als mijn S7 vies was dat ik hem onder de kraan kon maar zeker geen must....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Belsimpel is dan misschien grijze import, maar tjeumig de paarse S9 heb je daar goedkoop, in combinatie met een Tele2 abonnement: 18 euro per maand, niks bijlappen voor het toestel, dus effectief 432 euro voor een paarse S9. Kan haast niet kloppen, lijkt mij.

19 euro per maand voor de zwarte, dus 456 euro op basis van 2 jaar...

Bij een KPN abonnement is het 23 euro per maand, 552 euro voor het toestel.

Wel dus de grijze import toestellen.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:46
d22wth schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 19:23:
[..]
Zit dus een beetje te denken: zal ik de extra 100 euro sparen of de OnePlus 6 toch al kopen?
Zie dat de S9 al sinds februari beschikbaar is, dus waarschijnlijk komt de S10 al over iets meer dan een half jaar(?) uit?
Mag ik vragen welke je uiteindelijk hebt gekocht?
Ik twijfel zelf ook tussen deze twee toestellen, maar vooral omdat het OnePlus 6 een stuk groter is dan de S9.
De OnePlus 6 is bijna gelijk qua grootte als de S9+ en die laatste vind ik veel te groot (voor mezelf)
Was dus gewoon benieuwd waar je keuze op is gevallen en waarom.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bribrab
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 12:55
Ik sta ook voor dezelfde keuze. Wat voor mij ook meespeelt is een argument dat ik hier nog niet gezien heb: oneplus toestellen hebben een slechte historie als het gaat om Bluetooth. Oneplus X en Oneplus 3 heb ik directe ervaring mee. Sommige Bluetooth hoofdtelefoons die prima op m'n zakelijke Samsung toestel werken hebben een belabberde verbinding op mijn OP3. In het forum van de OP6 lees ik er niet veel over, maar dat geldt ook voor de problemen in het OP3 forum. Long story short: als dat belangrijk voor je is, test het dan even in de winkel hoe de OP6 inmiddels met Bluetooth omgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

Topicstarter
DonJunior schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:14:
[...]

Mag ik vragen welke je uiteindelijk hebt gekocht?
Ik twijfel zelf ook tussen deze twee toestellen, maar vooral omdat het OnePlus 6 een stuk groter is dan de S9.
De OnePlus 6 is bijna gelijk qua grootte als de S9+ en die laatste vind ik veel te groot (voor mezelf)
Was dus gewoon benieuwd waar je keuze op is gevallen en waarom.
[...]
bribrab schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:49:
Ik sta ook voor dezelfde keuze. Wat voor mij ook meespeelt is een argument dat ik hier nog niet gezien heb: oneplus toestellen hebben een slechte historie als het gaat om Bluetooth. Oneplus X en Oneplus 3 heb ik directe ervaring mee. Sommige Bluetooth hoofdtelefoons die prima op m'n zakelijke Samsung toestel werken hebben een belabberde verbinding op mijn OP3. In het forum van de OP6 lees ik er niet veel over, maar dat geldt ook voor de problemen in het OP3 forum. Long story short: als dat belangrijk voor je is, test het dan even in de winkel hoe de OP6 inmiddels met Bluetooth omgaat.
Ik ben uiteindelijk voor de OnePlus 6 gegaan, puur omdat mijn ''first-impressions'' echt een stuk beter waren met de OnePlus software dan met de Samsung skin... Voor mij telde het grote scherm echt wel mee, in het begin was dit echt 'te' groot maar nu ik eraan gewend ben kan ik eigenlijk niet meer terug en voelen 'normale' smartphones klein aan... Maar als de camera belangrijk(er) is, is misschien de S9 een betere optie.

Qua bluetooth heb ik echt geen ervaringen, gebruik ik amper.

Maar ze presteren beide hetzelfde en daarnaast heeft de OnePlus 6 een grotere batterij dan de S9 (non-Plus). Ook heb ik het gevoel dat Samsung hun update beleid niet zo serieus neemt. Bij mijn S7 is de Oreo (Android 8 ) een paar weken geleden pas uitgekomen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:46
bribrab schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:49:
Ik gebruik zelf een Bluetooth hoofdtelefoon bij mij OP6, en ik met dat het bereik beter is dan hij mij s7. Bij mijn s7 stoorde hij nog wel eens als ik mijn hand in dezelfde zak deed als mijn telefoon, mijn hand blokkeerde het signaal dan blijkbaar. Nog nooit last van gehad met mijn OP6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

Topicstarter
Fist schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:57:
[...]

Ik gebruik zelf een Bluetooth hoofdtelefoon bij mij OP6, en ik met dat het bereik beter is dan hij mij s7. Bij mijn s7 stoorde hij nog wel eens als ik mijn hand in dezelfde zak deed als mijn telefoon, mijn hand blokkeerde het signaal dan blijkbaar. Nog nooit last van gehad met mijn OP6
Ik denk dat het ook wel beter is geworden, omdat de OP nu een glazen achterkant heeft, wat kan zorgen voor minder storingen.??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:46
d22wth schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:50:
[...]

[...]

[...]

Ik ben uiteindelijk voor de OnePlus 6 gegaan, puur omdat mijn ''first-impressions'' echt een stuk beter waren met de OnePlus software dan met de Samsung skin... Voor mij telde het grote scherm echt wel mee, in het begin was dit echt 'te' groot maar nu ik eraan gewend ben kan ik eigenlijk niet meer terug en voelen 'normale' smartphones klein aan... Maar als de camera belangrijk(er) is, is misschien de S9 een betere optie.

[..]
Thanks voor je reactie! Goed dat je inderdaad nog even begint over die Samsung Skin.. daar loop ik ook wel mee. Het is niet makkelijk om een telefoon te kiezen haha.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

Topicstarter
DonJunior schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 15:24:
[...]

Thanks voor je reactie! Goed dat je inderdaad nog even begint over die Samsung Skin.. daar loop ik ook wel mee. Het is niet makkelijk om een telefoon te kiezen haha.
nee is inderdaad lastig ;) 3e wereld probleem

Pagina: 1