Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 14:24
In mijn gezing heb Ik een RedMi 4x telefoon met daarom een custom ROM.
Er draait naar volle tevredenheid Android 7.1.2 op, maar heb een issue m.b.t. het gebruik van de SD-kaart.

Ik wil een grote hoeveelheid apps/games verplaatsen om zo het interne geheugen wat op te schonen.

Echter zie ik geen mogelijkheid om deze apps te verplaatsen. Ook niet met een App uit de play store zoals o.a. Move 2 SD.

de sd-kaart heb ik geformatteerd en had gehoopt dat er een optie was om te gebruiken als verlengstuk van het interne geheugen. Ook die optie heb ik niet kunnen vinden.

Omdat het niet mijn eigen telefoon is, kan ik hem niet zomaar upgraden naar Android 8.

Wat voor mogelijkheden zijn er om apps te verpaatsen naar de sd-kaart ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:05
Je moet hem formatteren als interne opslag (internal storage), mocht de maker van de rom deze optie hebben uitgeschakeld dan kan dit mogelijk alsnog via adb, GIYF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Bedankt voor de info. Ik heb kans gezien om de sd kaart op te splitsen, waarbij 50% als externe storage is ingesteld en 50% zou aan de interne opslag moeten zijn toegevoegd.

Op de telefoon zie ik dat de sd kaart nog maar de helft zo groot is, maar de andere helft is nergens terug te vinden. het is nog niet toegevoegd aan de interne opslag en ik zie op de telefoon geen optie om het geheugen toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:05
Je bent natuurlijk afhankelijk van welke opties een rom-maker heeft gekozen. Je zou de telefoon opnieuw op kunnen starten, mocht je dat nog niet geprobeerd hebben, om te zien of hij hem dan wel oppakt. Anders zul je naar opties als link2sd moeten kijken, maar daar moet je toestel voor geroot worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Piet400 ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Bedankt voor het meedenken.

Ik heb de telefoon al herstart, maar dat maakte niets uit. De telefoon is geroot, dus je zou zeggen dat het wel mogelijk moet zijn. Ik zal Link2sd even testen, maar als ik de opslag van de SD-kaart al niet kan zien in de 'opslag' instellingen dan verwacht ik dat het geen effect heeft.

@rens-br, bedankt voor het wijzigen van de titel, die is inderdaad beter geformuleerd.
Pagina: 1