Hoe smartphone met router verbinden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09 16:47
Beste tweaker,

Ik zit met een uitdaging. Ik wil op een wat afgelegen locatie de beschikking hebben over internet. Dus ik dacht, ik bestel een sim van een niet nader te noemen provider, stop die in een 4g router en we hebben internet. Echter dat schijnt niet te mogen en ik moet dat zsm oplossen. Nu mag je dus wel een smartphone gebruiken en daarmee dus zoveel data slurpen als je wil. Maar een smartphone kan niet heel veel meer dan een hotspot opzetten of via Bluetooth verbinden. Ik heb echter wel een aantal bekabelde apparaten en moet dus nog ergens een wan poortje aansturen.

Hoe zouden jullie dit oplossen?

Beste antwoord (via cupra4 op 13-06-2018 20:23)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:28
Ik quote mijzelf even uit ander topic waar dezelfde vraag icm tele2 voorbij kwam laurens0619 in "Vast internet opzeggen"
laurens0619 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 12:54:
Ik laat even buiten beschouwing of het mag dus alleen het technische stuk:

Bij tele2 particulier kun je geen duo sim aanvragen, die optie valt dus af.
Ik neem aan dat je de simkaart in je mobiel wilt laten dus je toestel moet dan wel als hotspot fungeren.

Pak een willekeurige router met ddwrt en usb en knoop hem daaraan. Dan wordt je telefoon opgeladen via usb en fungeert die als hotspot via de router.
http://www.hagensieker.co...g-with-router-with-dd-wrt

[afbeelding]

Of als je al een wifi (non ddwrt) setup hebt, pak een raspberry pi en knoop hem daaraan.
http://taisnotes.blogspot...ur-raspberry-pi-with.html

[ Voor 5% gewijzigd door laurens0619 op 12-06-2018 19:35 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Waarom koop je geen data sim die je wel in een 4g router kan stoppen?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Je smartphone verbinden met router (aannemende dat je bedoelt dat je router de 4G-verbinding van je telefoon gaat verspreiden) is uiteindelijk vrijwel hetzelfde als je telefoon als hotspot (router) laten werken, dus dat lijkt me niet heel nuttig :?

JackBol z'n suggestie lijkt me de betere oplossing.

[ Voor 17% gewijzigd door Hahn op 12-06-2018 18:26 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Welke providers bieden dan datasims met een grote bundel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:24
Vodafone, T-Mobile, KPN, eigenlijk alle grote jongens wel.

[ Voor 67% gewijzigd door eric.1 op 12-06-2018 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Ja maar daar betaal je een vermogen voor een beetje bundel. Tele2 heeft unlimited maar dat moet dus met een smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

cupra4 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 18:58:
Ja maar daar betaal je een vermogen voor een beetje bundel. Tele2 heeft unlimited maar dat moet dus met een smartphone.
En een fair use policy. Wanneer je die sim in een router gaat gebruiken, wordt je gewoon gecapped of afgesloten.

Tele2 kan namelijk gewoon het device IMEI zien.

Edit: als je er echt werk van wil maken kan je een linux routertje met een andriod telefoon samen gebruiken. Maar als je dit al niet kan googlen, verwacht ik niet dat je het ooit betrouwbaar aan de gang gaat krijgen.

[ Voor 21% gewijzigd door JackBol op 12-06-2018 19:17 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:54
Tele2 heeft ook data-only SIMs (met een 097-nummer die je in een router mag gebruiken), maar bieden dit alleen zakelijk aan. Geen idee hoe strikt ze zijn vwb het hebben van een KvK-nummer.

Voor wat betreft een router gebruiken, wat je zoekt is een wireless bridge, maar veel routers hebben ook de mogelijkheid om zo ingesteld te worden.

[ Voor 57% gewijzigd door hcQd op 12-06-2018 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:02

FreakNL

Well do ya punk?

Je kan natuurlijk de hotspot op zetten op je smartphone en dan met een travel router of WiFi bridge die hotspot-wifi weer oppakken en terug naar een bekabelde verbinding brengen.

Maar alsnog ben je dan illegaal bezig.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:28
Ik quote mijzelf even uit ander topic waar dezelfde vraag icm tele2 voorbij kwam laurens0619 in "Vast internet opzeggen"
laurens0619 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 12:54:
Ik laat even buiten beschouwing of het mag dus alleen het technische stuk:

Bij tele2 particulier kun je geen duo sim aanvragen, die optie valt dus af.
Ik neem aan dat je de simkaart in je mobiel wilt laten dus je toestel moet dan wel als hotspot fungeren.

Pak een willekeurige router met ddwrt en usb en knoop hem daaraan. Dan wordt je telefoon opgeladen via usb en fungeert die als hotspot via de router.
http://www.hagensieker.co...g-with-router-with-dd-wrt

[afbeelding]

Of als je al een wifi (non ddwrt) setup hebt, pak een raspberry pi en knoop hem daaraan.
http://taisnotes.blogspot...ur-raspberry-pi-with.html

[ Voor 5% gewijzigd door laurens0619 op 12-06-2018 19:35 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Desnoods zo'n OTG USB-ethernet adapter eraan. Kan ook nog.

Maar een data-only SIM met 097-nummer is wel de correct oplossing. Je kan wellicht vragen of je de bestaande SIM (of alleen het nummer) mag omwisselen voor een (SIM met) 097-nummer. Het gaat de ACM namelijk om het nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Morgen ff een routertje oppikken, dd wrt erop, oude iPhone 4 eraan en het zou moeten werken. De oplossing van laurens gaat het worden.
Pagina: 1