Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp bij nieuwe versterker

Pagina: 1
Acties:

• HeyGGL
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-08-2024
Hallo,

Ik heb een oud surround set van Philips. De MX5700D om precies te zijn. Nu lijkt helaas de versterker defect, hij gaat continue aan en uit zolang de stekker er in zit. Ik wil dit best repareren, maar heb geen idee wat de oorzaak kan zijn. Garantie is ook al ver verlopen.

Nu ben ik erg tevreden over het geluid. De bass speakers zitten verwerkt in de torens en hebben hun eigen kabel. Één toren heeft dus twee kabels, een + en - voor de speakers en een + - voor de ingebouwde bass speaker.

Ik wil graag een nieuwe versterker aanschaffen, maar kom er niet snel een tegen met een aparte links en rechts + - uitgang voor de bass. Daarnaast maak ik ook nog gebruik van een center speaker.

Heeft iemand tips voor het vinden van een soortgelijke versterker of hoe deze eventueel te repareren?

Groetjes

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

het enige afwijkende is dat de 'subs' in de main speakers ziten.

wat je dus nodig heb een een reciever met een verstekerte sub uitgang en je knoop alles weer aan elkaar een hoppla geluid.

nou is wel punt dat de meeste subs vaak een eigen versterker hebben dus je moet wel even zoeken of creatief worden door het omleggen van preout sub naar prein back bijvoorbeeld en zo andere kanalen gebruiken om je sub alsnog te versterken........

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:28

FeaR

In GoT we trust

De vraag is of de Philips echt twee keer versterkt een .1 uitspuugt )of zelfs 2) of dat het meer mid-laag is (dus wat is de crossover). Makkelijkst is speakers op Large instellen in de receiver en dan met Bi-Wire kabel de speakers aansluiten. Dan gooi je het Full Range signaal naar beide speakers (dus hoog en laag op de Philips). Ik weet alleen niet wat het filter van de Philips doet. Je kan ook kiezen voor Bi-Amp (heb je minimaal een 7.x receiver voor nodig), dan wijs je vier eindtrappen toe aan twee speakers. Komt op hetzelfde neer. Als je echt voor een subwoofer uitgang wilt op de receiver dan heb je niet veel keuze aangezien deze versterkt moet zijn. Als je dat al treft (hint Pioneer of Onkyo in bepaalde series) dan heb je slechts één uitgang die je dan moet splitsen. Al met al wordt het een hobby oplossing.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 12-06-2018 18:30 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.