Goedemiddag! Ik heb jarenlang een macbook gebruikt, ben erg fan van Apple maar het is helaas niet genoeg om de games die ik wil maken, te kunnen draaien op volle resolutie. Om deze en andere redenen wil ik aardig wat geld besteden om ook thuis goed te kunnen werken en bovendien is twee schermen iets waar ik niet meer zonder kan sinds ik het heb gebruikt op mijn werk.
Onderstaande is mijn inventaris, ik ben een beetje noob in deze site en extreem noob in mijn kennis over PC-onderdelen, dus alle kennis en tips die jullie hebben hierover zijn goed meegenomen. Ik heb vrienden waarmee ik samen de onderdelen wel in elkaar kan zetten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gamen (Multiplayer games voornamelijk om met vrienden te doen)
- Gamedev (Unity met custom shaders en post-processing effects, Xamarin/VS, XCode, Adobe Illustrator, Autodesk Maya, veel Google Docs/Sheets tabs)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geld speelt zeker wel een rol, maar ik heb een budget van tussen de 1600-2400 mocht het écht de spuigaten uitlopen. Ik bespaar het liefst waar kan, maar de PC moet wel echt meer dan 5 jaar mee kunnen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb letterlijk helemaal niks behalve speakers en een muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Absoluut geen flauw idee. Ik vraag me vooral af hoe een groot verschil de 1060 met de 1080 is, en of het dus nodig is om die 1080 aan te schaffen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet geen overdreven kast zijn, ik houd van minimalisme in de vormgeving. Ook hoop ik niet dat hij enórm veel geluid maakt.
Ga je overklokken?
Ik weet de risico's hier niet van, maar ik heb goede verhalen over de mogelijkheid gehoord dus het lijkt me van wel.
Help a noob out!
Alvast heel erg bedankt,
Daan
Onderstaande is mijn inventaris, ik ben een beetje noob in deze site en extreem noob in mijn kennis over PC-onderdelen, dus alle kennis en tips die jullie hebben hierover zijn goed meegenomen. Ik heb vrienden waarmee ik samen de onderdelen wel in elkaar kan zetten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gamen (Multiplayer games voornamelijk om met vrienden te doen)
- Gamedev (Unity met custom shaders en post-processing effects, Xamarin/VS, XCode, Adobe Illustrator, Autodesk Maya, veel Google Docs/Sheets tabs)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geld speelt zeker wel een rol, maar ik heb een budget van tussen de 1600-2400 mocht het écht de spuigaten uitlopen. Ik bespaar het liefst waar kan, maar de PC moet wel echt meer dan 5 jaar mee kunnen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb letterlijk helemaal niks behalve speakers en een muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Absoluut geen flauw idee. Ik vraag me vooral af hoe een groot verschil de 1060 met de 1080 is, en of het dus nodig is om die 1080 aan te schaffen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet geen overdreven kast zijn, ik houd van minimalisme in de vormgeving. Ook hoop ik niet dat hij enórm veel geluid maakt.
Ga je overklokken?
Ik weet de risico's hier niet van, maar ik heb goede verhalen over de mogelijkheid gehoord dus het lijkt me van wel.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-8700K Boxed | € 346,- | € 346,- |
| 1 | ASRock Z370 Extreme4 | € 154,95 | € 154,95 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G | € 307,80 | € 307,80 |
| 1 | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 81,51 | € 81,51 |
| 2 | Dell Ultrasharp U2414H Zwart | € 207,71 | € 415,42 |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Corsair Gaming K55 RGB (Qwerty US) | € 53,- | € 53,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 182,95 | € 182,95 |
| 1 | Seasonic Focus Plus 650 Gold | € 91,- | € 91,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 1TB | € 255,- | € 255,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.937,62 | |