Op donderdag 19 juli 2001 15:07 schreef Tsjipmanz het volgende:
[..]
Daar heb ik dus ook over na zitten denken: als de rollen random vallen zal de permutatie van de symbolen op de rollen toch dusdanig moeten zijn dat het een bepaald uitkeringspercentage oplevert? Hoe kom je op een dergelijke permutatie?
[..]
Wij deden dat gewoon met een simulatieprogramma dat we zelf geschreven hadden (in Turbo Pascal 3.0). Daar zette je de rollenverdeling en de prijzen voor de combinaties in een file en het programma hield dan bij welke wincombinatie hoeveel keer optrad en wat er uitgekeerd werd (bij bv. 100000 spellen). Hierbij werd rekening gehouden met de autohold functie van de automaat.
Is het ook waar dat het knipperen van de lichtjes op de "kop/munt"-knoppen niet overeenkomt met of je wint of niet? En de kans van 2 naar 4 is dus hetzelfde als die van 64 naar 128?
Het knipperen van de lampjes in de knoppen komt niet overeen of je wint of niet. Wel moet de brandduur overeenkomen met de kans. Zou je een gok hebben van 10 naar 100, dan moet het verlies lampje 9 keer zo lang branden als het winst lampje.
Het win/verlies wordt pas gegenereerd na het drukken van de knop. Overigens is idd de winkans 50% bij zowel 2 naar 4 als van 64 naar 128. Aan deze kansen mag NIET gesleuteld worden, zelfs niet positief.
En je had het er net over dat dit allemaal in assembly gebeurt, maar ik kan me voorstellen dat er inmiddels toch wel C-patches zijn waarmee je dat lowlevel gebeuren wat preciezer kan aansturen?!
Er zijn idd ook C-crosscompilers waarmee dat kan, maar ja, dan moet je je bestaande software helemaal porteren. Bovendien kosten de C compilers flink poen, dus zijn we bij assembly gebleven. Bovendien gaat er nix boven assembly om dingen te tunen! Een andere fabrikant gebruikt ook de programmeertaal Forth.