Voor dagelijkse architectenwerk met 3d modellen, vaak ook hele complexe modellen, moet de hardware verbeterd worden. Er wordt voornamelijk gewerkt met Archicad en fotobewerkingssoftware.
Van de softwareleverancier:
Bij deze software werkt multithreading, hyperthreading werkt niet (of nauwelijks) . Hoe meer cores hoe beter, maar effecten van verdubbeling nemen af.
Aanbevolen 64 bit met 4 cores of meer, 16GB ram.
Kosten 2000 euro schatting.
Nu kan ik de HP Z4 G4 wel kopen, maar volgens mij kan dat slimmer.
Zelf kom ik zover: (aangepast op posts)
intel core I7 8700K 4,7 GHZ
32 of 64 GB DDR4
Nvidia Quadro P4000
opslag 1 TB SSD
windows 10 Pro
Het liefst neem ik niets mee en hou ik mijn huidige computer als backup.
Er moeten twee monitoren 2560x1440 op.
Ik heb geen merkvoorkeur.
Geluid is geen punt (niet te veel natuurlijk),
Energieverbruik mag wel rekening mee gehouden worden maar niet te veel ten koste van performance.
Overklokken gaan we niet doen.
Esthetiek speelt ook geen rol, het mag gewoon een desktop model zijn dat onder de tafel beland.
Wel wil ik graag voor de toekomst de computer kunnen uitbreiden (bijvoorbeeld als VR gedraaid zou moeten gaan worden o.i.d.)
Mijn vraag bij deze:
Hoe kom ik tot de juiste producten, kan het ergens beter of slimmer, en waar schaf ik zo'n systeem aan?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Van de softwareleverancier:
Bij deze software werkt multithreading, hyperthreading werkt niet (of nauwelijks) . Hoe meer cores hoe beter, maar effecten van verdubbeling nemen af.
Aanbevolen 64 bit met 4 cores of meer, 16GB ram.
Kosten 2000 euro schatting.
Nu kan ik de HP Z4 G4 wel kopen, maar volgens mij kan dat slimmer.
Zelf kom ik zover: (aangepast op posts)
intel core I7 8700K 4,7 GHZ
32 of 64 GB DDR4
Nvidia Quadro P4000
opslag 1 TB SSD
windows 10 Pro
Het liefst neem ik niets mee en hou ik mijn huidige computer als backup.
Er moeten twee monitoren 2560x1440 op.
Ik heb geen merkvoorkeur.
Geluid is geen punt (niet te veel natuurlijk),
Energieverbruik mag wel rekening mee gehouden worden maar niet te veel ten koste van performance.
Overklokken gaan we niet doen.
Esthetiek speelt ook geen rol, het mag gewoon een desktop model zijn dat onder de tafel beland.
Wel wil ik graag voor de toekomst de computer kunnen uitbreiden (bijvoorbeeld als VR gedraaid zou moeten gaan worden o.i.d.)
Mijn vraag bij deze:
Hoe kom ik tot de juiste producten, kan het ergens beter of slimmer, en waar schaf ik zo'n systeem aan?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2018 17:18 ]