BIM / CAD desktop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor dagelijkse architectenwerk met 3d modellen, vaak ook hele complexe modellen, moet de hardware verbeterd worden. Er wordt voornamelijk gewerkt met Archicad en fotobewerkingssoftware.

Van de softwareleverancier:
Bij deze software werkt multithreading, hyperthreading werkt niet (of nauwelijks) . Hoe meer cores hoe beter, maar effecten van verdubbeling nemen af.
Aanbevolen 64 bit met 4 cores of meer, 16GB ram.

Kosten 2000 euro schatting.

Nu kan ik de HP Z4 G4 wel kopen, maar volgens mij kan dat slimmer.

Zelf kom ik zover: (aangepast op posts)
intel core I7 8700K 4,7 GHZ
32 of 64 GB DDR4
Nvidia Quadro P4000
opslag 1 TB SSD
windows 10 Pro

Het liefst neem ik niets mee en hou ik mijn huidige computer als backup.
Er moeten twee monitoren 2560x1440 op.
Ik heb geen merkvoorkeur.
Geluid is geen punt (niet te veel natuurlijk),
Energieverbruik mag wel rekening mee gehouden worden maar niet te veel ten koste van performance.
Overklokken gaan we niet doen.
Esthetiek speelt ook geen rol, het mag gewoon een desktop model zijn dat onder de tafel beland.
Wel wil ik graag voor de toekomst de computer kunnen uitbreiden (bijvoorbeeld als VR gedraaid zou moeten gaan worden o.i.d.)

Mijn vraag bij deze:
Hoe kom ik tot de juiste producten, kan het ergens beter of slimmer, en waar schaf ik zo'n systeem aan?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2018 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Zou ook eens naar AMD kijken, de Ryzen 7 met een 2700X is echt een beest om op te werken en droogt Intel qua prijs/prestatie compleet af ;)
- Octa (8) core @ 3,7GHz-4,3GHz (met hypertrading)

categorie: PC's

Zou ff kijken op de site van HP welke versies er nog meer verkrijgbaar zijn

[ Voor 43% gewijzigd door keur0000 op 12-06-2018 16:29 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18:55
Hyperthreading werkt niet of nauwelijks? Dan kan je beter een i5 nemen. Of een R7 2700X, of een Threadripper / i9.
Heb je echt 64GB RAM nodig? Wordt heel duur dan, misschien kan je wat RAM slots leeg laten?
Kunnen je programma's ook de GPU gebruiken?
Bedoel je dan VR gamen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hyperthreading werkt volgens de softwarefabrikant niet bij renderen, aangezien je toch de hele processor gaat gebruiken. Dus de snelheid van de hele processor is dan de kritieke factor. Dus de hoogste kloksnelheid wil ik wel hebben, aangezien de complexiteit van 3d modellen, plus het renderen. Ik kom dan toch uit op de I7 8700 K...(http://cpu.userbenchmark....-Ryzen-7-2700X/3937vs3958)

64 RAM niet direct nodig, maar wel fijn bij steeds groter wordende modellen. 32 GB zou ook wel kunnen. Is DDR4 dan prima?

De snelheid van renderen hangt voornamelijk op CPU.
Kijken van een 3d model in andere programma's gebruikt zowel GPU als CPU.

VR bedoel ik dat modellen met real-time rendering op een bril worden getoond. Zo ver hoeft het nog niet, maar ik heb bijvoorbeeld ook een al wel gezien dat mijn softwareprogramma aangestuurd kan worden door een HTC vive. Maar dit zijn opties die mogelijk later erin moeten kunnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:26

MrDry

Desperados!

Werk zelf niet met Archicad maar met Revit. Ook hier is de CPU en de RAM het belangrijkste. Autodesk producten hebben behoefte aan een "PRO" GPU, Bijvoorbeeld een Quadro of een Radeon PRO. Ik neem aan dat dat voor Archicad niet veel anders zou zijn.

Ik schaf altijd HP workstations aan. Nooit gezeur mee en goede service mocht er een keer wat zijn. Ik zou voor zakelijk gebruik niet zelf iets gaan samenstellen.....wellicht een ouderwetse gedachte...

Neem aan dat die TB opslag een SSD is?

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de leverancier is er inderdaad een voorkeur voor bepaalde merken videokaart, vanwege het minder snelle vervallen van software , en de gerichtheid van deze kaarten op hoge aantallen polygonen.

- Nvidia Quadro K, M of P
- AMD FirePro W
- Radeon Pro WX
Pagina: 1