Ik vind nogal verschillende informatie of je een OEM versie kunt overzetten naar een andere pc.
Ik geef mijn ervaringen in deze topic
het antwoord van Microsoft is heel stellig: NEE
en ben benieuwd of jullie nog andere wegen zien voor mijn toch wel redelijk rare situatie.
dit is de situatie
Ik heb een pc bij Azerty besteld.
Ik heb opgegeven waaraan die moet voldoen, en zij hebben daarop een pc samengesteld.
De pc is betaald en opgestuurd.
Inclusief een OEM versie van Windows 10 die ik zelf moet installeren.
Het is duidelijk dat dat van Microsoft niet mag.
Vervolgens kom ik na installatie van Windows erachter dat de pc beslist niet voldoet aan de eisen die ik geformuleerd had en die door Azerty bevestigd zijn. Azerty neemt de pc wel terug omdat er daarnaast nog heel veel misging, maar niet de assemblagekosten en niet Windows.
Ik ben nog met ze bezig omdat ik beide niet accepteer.
reactie Microsoft
Maar wat met name hier van belang is, is dat zelfs in dit geval: de pc is niet gebruikt, alleen Windows is geïnstalleerd, kan ik deze licentie van Windows 10 niet op welke manier dan ook overzetten.
Ook al is de leverancier in de fout gegaan, ook al heb ik daaraan geen enkele schuld (ik heb niet om een OEM versie gevraagd) en is de pc dus niet gebruikt.
Aanspreken van de leverancier: daar doen ze uitdrukkelijk niet aan!
Ik heb daar expliciet naar gevraagd.
Mijn waarschuwing is dus dat je nooit zelf een OEM versie moet installeren als er een kans is dat er iets mis is met de pc.
En dat als je een Windows OEM zelf aanschaft en op een pc zet, die echt alleen maar op die pc gezet kan worden!
Of weten jullie een andere manier?
ps:
wisten jullie dat het heel veel uitmaakt of je als bedrijf bij Azerty bestelt, of als particulier!
als bedrijf heb je volgens hen geen recht op retour.
en dat alleen maar omdat ik me ooit als (tweemans)bedrijf heb aangemeld
Ik geef mijn ervaringen in deze topic
het antwoord van Microsoft is heel stellig: NEE
en ben benieuwd of jullie nog andere wegen zien voor mijn toch wel redelijk rare situatie.
dit is de situatie
Ik heb een pc bij Azerty besteld.
Ik heb opgegeven waaraan die moet voldoen, en zij hebben daarop een pc samengesteld.
De pc is betaald en opgestuurd.
Inclusief een OEM versie van Windows 10 die ik zelf moet installeren.
Het is duidelijk dat dat van Microsoft niet mag.
Vervolgens kom ik na installatie van Windows erachter dat de pc beslist niet voldoet aan de eisen die ik geformuleerd had en die door Azerty bevestigd zijn. Azerty neemt de pc wel terug omdat er daarnaast nog heel veel misging, maar niet de assemblagekosten en niet Windows.
Ik ben nog met ze bezig omdat ik beide niet accepteer.
reactie Microsoft
Maar wat met name hier van belang is, is dat zelfs in dit geval: de pc is niet gebruikt, alleen Windows is geïnstalleerd, kan ik deze licentie van Windows 10 niet op welke manier dan ook overzetten.
Ook al is de leverancier in de fout gegaan, ook al heb ik daaraan geen enkele schuld (ik heb niet om een OEM versie gevraagd) en is de pc dus niet gebruikt.
Aanspreken van de leverancier: daar doen ze uitdrukkelijk niet aan!
Ik heb daar expliciet naar gevraagd.
Mijn waarschuwing is dus dat je nooit zelf een OEM versie moet installeren als er een kans is dat er iets mis is met de pc.
En dat als je een Windows OEM zelf aanschaft en op een pc zet, die echt alleen maar op die pc gezet kan worden!
Of weten jullie een andere manier?
ps:
wisten jullie dat het heel veel uitmaakt of je als bedrijf bij Azerty bestelt, of als particulier!
als bedrijf heb je volgens hen geen recht op retour.
en dat alleen maar omdat ik me ooit als (tweemans)bedrijf heb aangemeld
rein van der meij