Mijn tip (en ervaring): Kies voor datgene waar jij persoonlijk je het beste bij voelt.
Bij je huidige werkgever ga je al niet meer met plezier naar het werk, dat is in mijn ogen al een eerste signaal om verder te gaan kijken. Je bent immers (als je full time werkt) langer met je collega's samen dan thuis (slapen niet meegerekend natuurlijk) of met vrienden!
Een tweede signaal dat je al hebt, is dat ze je huidige werkgever aan het "uitknijpen" zijn. Welke zekerheden heb je hier nog met een tijdelijk contract? Je geeft zelf al aan dat je niet zeker bent van een verlening. Waarom dus niet alvast zelf verder kijken naar mogelijkheden?
En als laatste rede die je in je overweging mee kan nemen: Wat is makkelijker om te solliciteren? Vanuit een bestaande baan (wetende dat je dus niet per se hoeft te tekenen) of vanuit noodzaak omdat je geen inkomen/werk hebt (en dus wel "moet" tekenen, ook al is de nieuwe baan niet ideaal).
Ook ik ben (inmiddels al weer 3 jaar geleden) overgestapt van werkgever. Ook ik vond het moeilijk om mijn "eerste" baan op te zeggen, want ik had ook leuke collega's (maar hé, die heb ik ook bij mijn nieuwe werkgever!) en ik had veel aan mijn eerste werkgever te danken.
En wanneer je het beste je huidige werkgever kan inlichten? Dat hangt er vanaf wat je wilt.
Wil je blijven, dan kan je er voor kiezen dat je met een (voorstel) contract komt van het andere bedrijf. Geef bij je leidinggevende aan dat je interesse hebt en dat ze je een hoop dingen (toekomstperspectief, meer salaris) kunnen bieden. Dan weet je ook of ze jou willen behouden. Of ze zwaaien je af

en teken je alsnog
Als je niet wilt blijven bij je huidige werkgever: zorg dan dat je alles eerst hebt getekend (houd rekening met je opzegtermijn van je huidige werkgever). Je gooit immers ook niet je oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt gekocht. Je zal namelijk niet de eerste Tweaker zijn die in spanning zit of het contract met je nieuwe werkgever wel/niet tijdig getekend zal zijn, maar al wel de oude werkgever gedag heb gezegd.
[
Voor 25% gewijzigd door
BastaRhymez op 13-06-2018 09:41
]