Webshops komen niet overeen met Tweakers specificatie pagina

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 15:37
Ik was aan het kijken voor een redelijke budget smartphone met een goeie batterijduur en kwam al gauw bij Xiaomi telefoons uit. De Redmi 5 Plus leek mij een mooi toestel voor zijn prijs. Toen ik naar de webshops ging die erbij vermeld staan kreeg ik andere specificaties te zien. Zo zie je bij de Tweakers specificaties dat er een 16MP camera op zit en bij GSMWijzer staat er dat er een 12MP camera op zit. Ook zie ik bij de webshops nergens meer iets staan over de 2160x1080 resolutie.

Misschien kijk ik ergens overheen maar zit ik hier twee verschillende (versies) toestellen te bekijken of klopt een van de twee (waarschijnlijk dan die van Tweakers) pagina's niet?

Daarnaast sta ik ook open voor aanbevelingen van andere toestellen als jullie die hebben (vergelijkbaar in prijs, paar tientjes meer of minder maakt niet zoveel uit). :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:47
Een snelle google levert op dat:
1. Het toestel wel degelijk een resolutie van 1080x2160 heeft.
2. Het een 12MP betreft, de info op tweakers lijkt niet te kloppen.

Dus

1. Open een topic in Pricewatch om de fout te corrigeren.
2. Leer hoe google werkt, kan altijd handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 15:37
Cardinal schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 15:43:
Een snelle google levert op dat:
1. Het toestel wel degelijk een resolutie van 1080x2160 heeft.
2. Het een 12MP betreft, de info op tweakers lijkt niet te kloppen.

Dus

2. Leer hoe google werkt, kan altijd handig zijn.
Via Google heb ik inderdaad vernomen dat het om een 12MP camera gaat. Ik vroeg me alleen af waar Tweakers deze informatie vandaan haalt, of ik misschien naar een andere versie oid zat te kijken of dat het gewoon verkeerd stond vermeld op Tweakers. Maar bedankt voor de opheldering.

Het topic staat nog open voor eventuele aanbevelingen voor andere toestellen/andere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-10 16:18
Voor Xiaomi en andere Chinaphones is https://www.kimovil.com/en/ een perfecte vergelijkingssite met voor zover ik kan zien correcte specs. En al je het aan durft (en waarom niet) kun je daar ook de beste deals vinden bij Aziatische webshops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Cardinal schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 15:43:
Iedere Tweaker kan zelf gegevens van producten wijzigen. De voorstellen die je indient worden door de Pricewatch beheerders bekeken en verwerkt. Daar hoef je niet speciaal een topic voor te openen.