Opvulmatriaal Pc (Voor versturen)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-12 20:25
Ik weet niet of dit in het goede forum geplaatst is maar ik kon zo geen betere match vinden.

Ik moet binnenkort een pc versturen incl grote videokaart en tower cooler en heb begrepen dat dit nog wel eens schade kan veroorzaken door de zachte hand van de postbezorgers.
Nu stoppen veel bedrijven volgens mij bepaald opvulmatriaal in de pc om de videokaart en cooler op de plek te houden. Weet iemand wat voor spul dit is en waar het eventueel verkrijgbaar is?

Alle reacties

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Gebruik iig iets wat niet zomaar statisch geladen kan worden, schuim zou ik daarom bij voorbaat al niet gebruiken. Proppen kranten zou een optie kunnen zijn.

Zorg er iig voor dat het duidelijk is op de doos welke kant naar boven moet wijzen, bij voorkeur wil je dat de PC "ligt".

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Bij mij destijds was hij gevuld met antistatisch noppenfolie (bubbelplastic):
https://www.google.com/search?q=antistatisch+noppenfolie

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Maak de processorkoeler en insteekkaart beter los als die zwaar zijn. Opvulmateriaal biedt niet zoveel bescherming tegen hangende zware objecten.

Bedrijven gebruiken vaak schuim opvulmateriaal zoals Flo-Pak chips. Luchtkussens worden door grootverzenders gemaakt met een machine.

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-12 20:25
mrmrmr schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:34:
Maak de processorkoeler en insteekkaart beter los als die zwaar zijn. Opvulmateriaal biedt niet zoveel bescherming tegen hangende zware objecten.

Bedrijven gebruiken vaak schuim opvulmateriaal zoals Flo-Pak chips. Luchtkussens worden door grootverzenders gemaakt met een machine.
Ik wou liever niks loshalen want de persoon die hem gaat ontvangen is niet echt in staat om het weer in elkaar te zetten haha :)

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16-12 22:48
Ik zou persoonlijk wat dozen zoeken, of vouwen, die precies onder de videokaart passen, en onder en boven de koeler evt.
Je hebt een bepaalde soort schuim (in een zak) die je er in kan stoppen, dat zet dan uit, en dan is alles beschermd. Maar daar kan je (voor zo ver ik weet) niet heel makkelijk aan komen, helemaal niet als je er maar 1 wil.
Je zou een paar bedrijven een email kunnen sturen, vragen hoe ze het doen, en of ze je wat materiaal op kunnen sturen.

[ Voor 10% gewijzigd door WEBGAMING op 12-06-2018 17:58 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:40

DukeBox

loves wheat smoothies

Opzich zijn proppen papier in je kast veilig evt. middels isolatie tape op zijn plek gehouden op niet geleidende delen. De kast (uitgaande dat deze van metaal is) zal als ESD afscherming dienen tijdens vervoer.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1