Ik was in Word aan het werk, toen ineens het standaardgeluid klonk dat er een USB-apparaat werd verwijderd. Mijn USB-keyboard (Logitech Illuminated, bedraad) en muis (Logitech G502, bedraad) deden niets meer. Ik draai de Engelse versie van Windows 10 (legaal, netjes geüpdate) op een zelfbouw-systeem op basis van de Asus Maximus VIII Ranger.
Sindsdien heb ik van alles geprobeerd, maar niets helpt.
Andere USB-poorten geprobeerd.
Alle andere randapparatuur verwijderd.
Het ligt niet aan de USB-poorten, want andere apparatuur werkt er prima op.
Het ligt niet aan de muis en toetsenbord zelf, want op een andere pc doen ze het prima.
In het BIOS werken ze ook allebei.
In safe mode werkt alleen de muis; andere muizen trouwens ook, en andere toetsenborden ook niet.
Ik heb ook nog alle USB-controllers in device manager verwijderd, en de pc herstart.
Ik heb Windows zichzelf laten herstellen door alle beginwaarden terug te zetten, maar nadat ik 2 uur had besteed aan alles weer opnieuw installeren en instellen, kreeg ik precies hetzelfde: ineens geen muis en toetsenbord meer.
Ik heb in safe mode de laatste updates van Windows teruggedraaid. Dat lukt, maar dan krijg ik na een herstart een foutmelding en wordt de uninstall weer teruggedraaid.
Als ik in safe mode onder device manager de drivers van de muis en het toetsenbord wil updaten, krijg ik de foutmelding dat er weliswaar drivers gevonden zijn, maar dat ze door een 'unknown error' niet kunnen worden geïnstalleerd.
Ik heb geen opties meer. Iemand enig idee?
Sindsdien heb ik van alles geprobeerd, maar niets helpt.
Andere USB-poorten geprobeerd.
Alle andere randapparatuur verwijderd.
Het ligt niet aan de USB-poorten, want andere apparatuur werkt er prima op.
Het ligt niet aan de muis en toetsenbord zelf, want op een andere pc doen ze het prima.
In het BIOS werken ze ook allebei.
In safe mode werkt alleen de muis; andere muizen trouwens ook, en andere toetsenborden ook niet.
Ik heb ook nog alle USB-controllers in device manager verwijderd, en de pc herstart.
Ik heb Windows zichzelf laten herstellen door alle beginwaarden terug te zetten, maar nadat ik 2 uur had besteed aan alles weer opnieuw installeren en instellen, kreeg ik precies hetzelfde: ineens geen muis en toetsenbord meer.
Ik heb in safe mode de laatste updates van Windows teruggedraaid. Dat lukt, maar dan krijg ik na een herstart een foutmelding en wordt de uninstall weer teruggedraaid.
Als ik in safe mode onder device manager de drivers van de muis en het toetsenbord wil updaten, krijg ik de foutmelding dat er weliswaar drivers gevonden zijn, maar dat ze door een 'unknown error' niet kunnen worden geïnstalleerd.
Ik heb geen opties meer. Iemand enig idee?