Niet download policy voor Edge

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-09 17:28
Ik ben op zoek naar een optie om Downloaden in Edge uit te schakelen.

We gebruiken hier een Windows 10 waar we beperkingen aan op willen leggen. Waaronder downloaden. We zijn aan het testen geweest met een policy echter, dat werkt alleen voor IE.

We hebben de opties voor Edge hierin doorgenomen maar komen niks tegen.

De policy voor IE werkt, dat hebben we getest.

Nu nog Edge. Of moeten we terug naar Windows 7?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

GPO wordt lastig; EDGE in AppLocker hangen, is de snelste oplossing.

Dit werkt, uit mijn hoofd, alleen voor Win10Ent.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Helaas ja, even opgezocht. Alleen Enterprise.

Ik las iets over Edge verwijderen en dan IE gebruiken. Wel wat drastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tja, wat is drastisch(er); Windows 7 blijven gebruiken of EDGE wel/niet gebruiken met alle bijkomstige issues van plugins die niet werken?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
In ieder geval bedankt voor de feedback.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:53

TheVMaster

Moderator WOS
Eh...je zou natuurlijk ook gewoon IE11 in Windows 10 kunnen gebruiken als je echt wilt voorkomen dat mensen downloaden. Daarnaast zou je ook Windows Defender Application Guard (icm Edge) kunnen gebruiken. Maar ik weet niet of dat ook een Enterprise feature is.

Daarmee voorkom je downloaden niet direct, maar als je het boze internet niet als 'corporate' locatie configureerd dan wordt de site geopend in een gevirtualiseerde versie van Edge en alles wat daar binnen gebeurt (incl downloaden) kun je niet buiten die sessie gebruiken. Lees even hier voor meer info: https://docs.microsoft.co...ard/wd-app-guard-overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
JackSparrow schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 14:53:
Eh...je zou natuurlijk ook gewoon IE11 in Windows 10 kunnen gebruiken als je echt wilt voorkomen dat mensen downloaden. Daarnaast zou je ook Windows Defender Application Guard (icm Edge) kunnen gebruiken. Maar ik weet niet of dat ook een Enterprise feature is.

Daarmee voorkom je downloaden niet direct, maar als je het boze internet niet als 'corporate' locatie configureerd dan wordt de site geopend in een gevirtualiseerde versie van Edge en alles wat daar binnen gebeurt (incl downloaden) kun je niet buiten die sessie gebruiken. Lees even hier voor meer info: https://docs.microsoft.co...ard/wd-app-guard-overview
Uit de pagina die je geeft:
Applies to:
  • Windows 10 Enterprise edition, version 1709 or higher
  • Windows 10 Professional edition, version 1803
Dat zou dus alleen voor Enterprise en Pro beschikbaar zijn. Ik neem aan dat TS wel Pro gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 26-09 18:52

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

be3a18 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 13:02:
IWe gebruiken hier een Windows 10 waar we beperkingen aan op willen leggen. Waaronder downloaden
Wat probeer je effectief te bereiken?

Ik zou het helemaal niet erg vinden als mensen iets downloaden van het internet (PDF's, of documentatie). Het wordt een ander verhaal als mensen installers gaan downloaden en die willen uitvoeren, maar dat is een ander probleem....

Kortom, wat wil je concreet voorkomen?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Het was een verzoek van een organisatie onderdeel waar wij werk voor doen. Zij vragen er om (hun constateren blijkbaar dat het om zeg maar raar spul gaat).

Maar aangezien we niet terug willen naar Windows 7 voor 1 PC en we niet W10Ent hebben we eigenlijk al besloten dat dit niet te doen. Edge uit W10 slopen vind ik wat te tricky.
Pagina: 1