Hey allemaal,
Graag had ik wat feedback gekregen aangezien ikzelf niet echt thuis ben in het samenstellen van een pc. Heb een paar vrienden die me goed hebben geholpen. Hebben jullie hier nog iets aan toe te voegen?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op lange termijn
Op korte termijn: Jurassic world / overwatch / Path of Exile / realm royale (over het algemeen geen zware spellen)
Op lange termijn: geen idee wat er allemaal uitkomt maar ik stel niet zo vaak een nieuwe pc samen dus het is de bedoeling dat ik het zo lang mogelijk trek met de deze.
Wat mag het systeem gaan kosten?
initieel had ik gezegd 1300 euro, maar heb het maar verhoogd naar 1600
(inclusief windows system... zal 110 euro kosten)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gewoon een goede desktop waar ik op lange termijn mee voort kan. Het is normaal dat ik na 4 jaar niet meer de beste graphics kan draaien natuurlijk, of zelfs na 3 jaar al niet. Ik zou wel graag een zo vlot mogelijke gameplay willen hebben voor toekomstige shooters. FPS is dus wel belangrijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet meteen een voorkeur. Ik ben iemand die prijs / kwaliteit wel belangrijk vindt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee. Er moet een HMDI aansluiting zijn want de desktop wordt op de tv aangesloten.
tv model = Sony KDL-50W805B (maar het kan zijn dat ik in de komende 2 jaar wel een beter scherm koop)
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Het zou top zijn mochten jullie mij kunnen helpen om een desktop samen te stellen die:
- minstens 5 jaar kan meegaan (natuurlijk na 3 jaar niet meer met de max graphics aan)
- ik ga niet snel onderdelen aanpassen / vervangen
- kan aangesloten worden op de tv
- ik zou in de toekomst misschien gebruik willen maken van een VR bril.
Vrienden hadden het volgende voorgesteld:
Geen idee of ik deze link hier mag plaatsen maar ik vond niet altijd alles perfect terug in de pricewatch:
https://www.alternate.be/...807b2fe8839f5fc830875ebcd
Ik kreeg wel te horen van iedereen dat de processor eventueel iets goeikoper kon om de prijs wat te drukken... Maar aangezien ik niet snel iets zal laten vervangen is het waarschijnlijk beter om hem gewoon zo te laten?
Wat denken jullie ervan?
Alvast bedankt!
Graag had ik wat feedback gekregen aangezien ikzelf niet echt thuis ben in het samenstellen van een pc. Heb een paar vrienden die me goed hebben geholpen. Hebben jullie hier nog iets aan toe te voegen?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op lange termijn
Op korte termijn: Jurassic world / overwatch / Path of Exile / realm royale (over het algemeen geen zware spellen)
Op lange termijn: geen idee wat er allemaal uitkomt maar ik stel niet zo vaak een nieuwe pc samen dus het is de bedoeling dat ik het zo lang mogelijk trek met de deze.
Wat mag het systeem gaan kosten?
initieel had ik gezegd 1300 euro, maar heb het maar verhoogd naar 1600
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gewoon een goede desktop waar ik op lange termijn mee voort kan. Het is normaal dat ik na 4 jaar niet meer de beste graphics kan draaien natuurlijk, of zelfs na 3 jaar al niet. Ik zou wel graag een zo vlot mogelijke gameplay willen hebben voor toekomstige shooters. FPS is dus wel belangrijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet meteen een voorkeur. Ik ben iemand die prijs / kwaliteit wel belangrijk vindt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee. Er moet een HMDI aansluiting zijn want de desktop wordt op de tv aangesloten.
tv model = Sony KDL-50W805B (maar het kan zijn dat ik in de komende 2 jaar wel een beter scherm koop)
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Het zou top zijn mochten jullie mij kunnen helpen om een desktop samen te stellen die:
- minstens 5 jaar kan meegaan (natuurlijk na 3 jaar niet meer met de max graphics aan)
- ik ga niet snel onderdelen aanpassen / vervangen
- kan aangesloten worden op de tv
- ik zou in de toekomst misschien gebruik willen maken van een VR bril.
Vrienden hadden het volgende voorgesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 320,- | € 320,- |
| 1 | ASRock Fatal1ty X370 Gaming X | € 130,50 | € 130,50 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G | € 497,- | € 497,- |
| 1 | Zalman Z9 Neo Plus Zwart | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Scythe Mugen 5 Rev. B | € 44,60 | € 44,60 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 182,95 | € 182,95 |
| 1 | Asus DRW-24D5MT (retail) | € 16,20 | € 16,20 |
| 1 | Corsair Enthusiast TX650M | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 860 EVO 500GB | € 112,45 | € 112,45 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.373,60 | |
Geen idee of ik deze link hier mag plaatsen maar ik vond niet altijd alles perfect terug in de pricewatch:
https://www.alternate.be/...807b2fe8839f5fc830875ebcd
Ik kreeg wel te horen van iedereen dat de processor eventueel iets goeikoper kon om de prijs wat te drukken... Maar aangezien ik niet snel iets zal laten vervangen is het waarschijnlijk beter om hem gewoon zo te laten?
Wat denken jullie ervan?
Alvast bedankt!