Toon posts:

Upgrade game PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment een budget Build en wil deze langszaam upgraden naar een wat duurde klasse game PC
Mijn huidige computer bestaat uit een;
Bazooke B150M
GTX 1050 ti
I5 6400
8 GB DDR4 2800 HZ
250GB SSD (ADATA SU800)

Ik heb vanaf deze maand elke maand 500 over om hier aan te besteden

Mijn voorkeur gaat uit naar de merken Nvidea en Intel

Mijn doel is om eind dit jaar alle nieuwe titels zonder enig probleem te kunnen spelen maar ik zou er nu ook al plezier van willen hebben

Alle reacties

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16:57
Welke resolutie en fps? Voor 1080p60 is een 1060 6GB meestal voldoende.
Die CPU kan denk ik nog wel even, zeker met 60 fps. Je zou nog wel 8GB RAM kunnen nemen, voor sommige zware spellen.
Kijk ook even naar
reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2018

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:26
Waar loop je nu tegenaan dat je wilt upgraden?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23

HKS-Skyline

Vroooom ?

De geruchten gaan dat de volgende generatie nvidia videokaarten volgende maand uitkomen. Hier op wachten is waarschijnlijk wel de moeite waard. Is het niet voor de kaarten zelf dan is het wel voor de eventuele prijsverlaging van de oudere kaarten, zowel nieuw als 2e hands. Let wel op dat je mogelijk een andere voeding nodig hebt.
De volgende upgrade kan een moederbord en processor zijn, een h370 of z370 bord met een 6 core i5 of i7 is een logische stap. Je kan ook eerst kiezen voor een goede monitor en wachten met het moederbord en cpu op de volgende generatie, waarschijnlijk ergens deze herfst. Je huidige cpu is opzich snel zat voor de nieuwste games, de rest van het systeem is ook prima. Wellicht iets meer geheugen in de toekomst, maar 8GB is in de meeste gevallen prima.

Verwijderd

Topicstarter
Ik richt me liever op fps dan op fraaie graphics(tuurlijk is het altijd mooi meegenomen)
Veder loop ik vaak tegen opslag problemen aan(wil mijn games graag op een ssd houden) ook merk ik dat mijn ram met sommige games wat tekort komt

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

HKS-Skyline schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 12:33:
De geruchten gaan dat de volgende generatie nvidia videokaarten volgende maand uitkomen. Hier op wachten is waarschijnlijk wel de moeite waard. [...]
Weet niet waar jij je geruchten vandaan hebt, maar dit is een nieuwsartikel van vorige week:
nieuws: Nvidia: volgende generatie GeForce-kaarten komt over lange tijd

Verder is het maar de vraag wat je wilt upgraden. Zelf vind ik €500/maand voor langere tijd echt onzinnig veel geld om enkel aan een PC uit te geven, maargoed dat ben ik :P
Zelf zou ik kijken naar een uitbreiding naar 16GB geheugen en een extra SSD waar je je spellen op kwijt kunt. Als je nog tegen framerate problemen aanloopt kun je de GTX1050ti vervangen door iets zwaarders, al zou ik dan wel een grotere stap maken dan een GTX1060. Een GTX1070 misschien?

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ook van plan om dit maar 3, max 4 maanden te doen(ik moet ook een nieuwe headset, muis en bureaustoel)

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:43

SpamLame

niks

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:54:
Ik heb vanaf deze maand elke maand 500 over om hier aan te besteden
En hoeveel maanden lang kan jij dat doen, tot in de pruimentijd? 3/4 maanden dus
Bedenk en meld gewoon even hoeveel budget je wilt alloceren. > 1500 tot 2000 euro dus.
Bedenk en meld ook even welke componenten meekunnen naar je nieuwe built, gaat bv het scherm wel mee, maar de ongenoemde computercase & voeding niet?

Persoonlijk zou ik 3/4 maanden sparen en dan upgraden als het zaken als interne componenten aangaat.
Een stoel of headset kan je altijd los kopen.

[ Voor 17% gewijzigd door SpamLame op 12-06-2018 13:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het beeldscherm is een vrije nieuwe 1080p 144hz monitor dus dat vind ik voorlopig wel goed genoeg, ook het toetsenbord is voorlopig goed.
Ik heb nu een goedkope case die wel vervangen kan worden(ook al werkt het allemaal prima) veder kan de koeler(van be quiete) mee

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16:57
Voor 144 fps heb je wss een 1070 of beter nodig (of wacht idd op mogelijk nieuwe kaarten).
Heb je Free-/Gsync op de monitor?

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:43

SpamLame

niks

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 13:30:
Het beeldscherm is een vrije nieuwe 1080p 144hz monitor dus dat vind ik voorlopig wel goed genoeg, ook het toetsenbord is voorlopig goed.
Ik heb nu een goedkope case die wel vervangen kan worden(ook al werkt het allemaal prima) veder kan de koeler(van be quiete) mee
Zal maar direct zijn, mijn punt is dat je voordat je dit topic opende even bij jezelf goed te raden moet gaan wat je wilt en dit in een duidelijk topicstart moest melden, zoals ook is aangegeven in CAA beleid

Nu komen er gaande weg vragen en antwoorden, variabelen veranderen etc.

Dus mijn tip aan jou, werk de startpost even bij.
Zet hierin ;
-je budget €1500-2000
-spullen die je perse van dat budget wilt kopen, stoel headset etc
-je huidige setup, ja ook de case en voeding liefst met alle details zoals types/revisies en dat lieft in een rml lijst
-welke zaken uit je huidige setup meekunnen naar je nieuwe built
-welke windows (?) licentie je hebt, 7,8,10 retail of oem
-wat je bereiken wilt
-wat ik verder vergeten ben :P

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 13:10:
ook merk ik dat mijn ram met sommige games wat tekort komt
Hoe weet je zo zeker dat het door het RAM komt? Waaruit heb je dit geconcludeerd? Ik vind dit wel een uitspraak die wat kort door de bocht is.

RAM is het probleem niet, je hebt 8GB RAM, dan heb je an sich nog voldoende. De bandbreedte van het RAM is het probleem ook niet, dat is nog sneller dan een SSD. ;) Meet daarom dus even goed wat er wanneer (en let daarbij ook heel goed op welke game het mee is!) exact aan de hand is. Meten is immers nog altijd weten, maar zeker ook vergeten!

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 12-06-2018 14:08 ]

Pagina: 1