Toon posts:

4k gaming monitor voor de Xbox One X

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een gaming monitor voor mijn Xbox one X. Ik speel daarmee Fifa 18 online. Nu heb ik een verouderde Sony monitor staan zonder 4K. Ik zoek dus een 4K monitor, met TN inplaats van IPS, liever 144 hz bijvoorbeeld dan betere grafische kleuren. Inputlag moet zo laag mogelijk zijn. Kortom, beste scherm met de snelste gamesnelheid. En ik denk dat ik een 1080p monitor moet aanschaffen omdat het voor de xbox is? Dit heb ik overigens gevonden in mijn zoektocht, ben echt een leek.

Budget: 250 / 350 euro zou mooi zijn. Maar moet vooral goed zijn.

Zelf veel gezocht maar kom er niet uit, vandaar ook even dit topic.

Zou heel fijn zijn als jullie me kunnen helpen.

Alle reacties

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-02 16:11
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:46:
Ik zoek een gaming monitor voor mijn Xbox one X. Ik speel daarmee Fifa 18 online. Nu heb ik een verouderde Sony monitor staan zonder 4K. Ik zoek dus een 4K monitor, met TN inplaats van IPS, liever 144 hz bijvoorbeeld dan betere grafische kleuren. Inputlag moet zo laag mogelijk zijn. Kortom, beste scherm met de snelste gamesnelheid. En ik denk dat ik een 1080p monitor moet aanschaffen omdat het voor de xbox is? Dit heb ik overigens gevonden in mijn zoektocht, ben echt een leek.

Budget: 250 / 350 euro zou mooi zijn. Maar moet vooral goed zijn.

Zelf veel gezocht maar kom er niet uit, vandaar ook even dit topic.

Zou heel fijn zijn als jullie me kunnen helpen.
Wat? :?

Wat wil je nu? Een 4K of een 1080?
En welke afmeting?
Alleen voor gaming, of ook voor films?
Heb je al de keuze gereduceerd tot een aantal monitoren met behulp van Pricewatch en wat reviews van het internet?

Verwijderd

Topicstarter
4K, sorry. Daar heb je het al.

Afmeting welke het beste is voor gaming, geen idee? Zolang het beeld maar zo snel als mogelijk werkt.

Nee nog niet, ga ik nu doen.

Wat adviseer je?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is ook vooral waar ik meer naar moet kijken voor zo weinig mogelijk input lag? Reactiesnelheid of Framerate? Zit er bijvoorbeeld bij Fifa 18 veel verschil tussen 60 of 120 Hz? Wat is er mogelijk in 4K ?

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:44

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

kijken voor een scherm met freesync support gezien de xbox dit ook krijgt :)

linkje:
nieuws: Xbox One S en One X krijgen FreeSync-ondersteuning in de Spring Update

[ Voor 57% gewijzigd door Hubert op 12-06-2018 11:29 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
Freesync 2? Of ook 1?

Verwijderd

Topicstarter
Hubert schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:15:
Bedankt voor je reactie overigens, top!

Verwijderd

Topicstarter
Hubert schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:15:

linkje:
nieuws: Xbox One S en One X krijgen FreeSync-ondersteuning in de Spring Update
Werkt FreeSync 1 ook?

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk is de vraag welke monitor kan ik het beste gebruiken voor fifa 18? Draait Fifa 18 ook op 144 hz? Of maximaal 60hz?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 11:15

FeaR

In GoT we trust

@Verwijderd
Monitoren vallen onder Harde Waren en niet onder Consumentenelektronica, CEA > CAA.

Tevens het verzoek je posts te wijzigen als je iets toe te voegen hebt. Vier keer achter elkaar posten is het topic onnodig omhoog schoppen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23

HKS-Skyline

Vroooom ?

Nee de monitor moet freesync over HDMI ondersteunen, dat doen de meeste freesync schermen nog niet en hebben enkel freesync via displayport.
Xbox one X kan geen 4K én 120Hz tegelijk. Het is of 4K 60Hz of 1080p 120Hz (mits de game het ondersteund)
Ik heb geen flauw idee hoe veel voordeel je bij fifa hebt met 120Hz boven 60Hz, maar ik gok dat het niet heel veel uit maakt omdat fifa heel anders is dan bijvoorbeeld een shooter. Verder is een 120Hz 4K scherm nog niet echt verkrijgbaar, en al helemaal niet voor 250 a 350 euro.

pricewatch: LG 27UK600-W Zwart is de voordeligste 4k monitor waarvan ik weet dat hij freesync over hdmi ondersteund. Helaas is er in de prijsvergelijker geen onderscheid te maken tussen freesync via hdmi of dp dus het is gewoon een kwestie van handleidingen checken op ondersteunde interfaces voor freesync.

Met een xbox one x kan je ook gebruik maken van een scherm met een 2560x1440 resolutie, dit wordt ook native ondersteund

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06:59
@Verwijderd Op https://www.amd.com/en/products/freesync-monitors kan je filteren op gewenste eigenschappen. Resolutie van 3840x2160 en Interface displayport, hdmi selecteren. Dan komen er als het goed is 14 monitoren uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NOTnvkSIPXnlpBX6JqOWjhD9/full.png

Dit zijn een aantal leuke: https://tweakers.net/pric...07;1171647;989719;770113/

[ Voor 14% gewijzigd door Balance op 18-06-2018 14:38 ]

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-02 15:02
@Balance die eerste is fout, dat is een 3440x1440 Paneel met VA, is 550-700 euro. 100hz overclocked, en heeft Freesync issues.
Pagina: 1