Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ziggo netwerk valt stil na aansluiten extra acces point

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Hallo,

ik heb al een tijdje internet en tv van ziggo. (Laten we het forum netjes houden en niet beginnen over goede en slechte ervaringen)

ik heb hierbij de connect box (internet) gekregen en een mediabox (TV)
het wifi signaal is niet echt denderend, de begane grond heeft nog redelijk bereik met piek van 40 mb/s internet ( ik klaag niet)

de vaste pc is aangesloten door middel van kabel en hier trek ik ook 200 mb/s naar binnen (wederom ik klaag niet)

echter wifi op de 1e verdieping heb ik geluk als er 7 kb/s binnen komt en krijg ik ook altijd time out error.

ik had nog een router liggen die ik als accespoint kon instellen dus deze aangesloten. Eerste 2 maanden werkte dit perfect. op de boven verdieping ook snelheid tot 40 mb/s mogelijk

echter kreeg ik in eens problemen met het netwerk (afgelopen donderdag) apparaten verbonden met het wifi netwerk hebben volledig bereik echter geen internet, krijg de time out error. Na lang zoeken en doen ben ik er achter als ik de acces point niet aansluit (de internet kabel niet inplug) is er niets aan de hand (behalve dat de eerste verdieping dan geen wifi heeft)

ik heb nog gekeken naar de handleiding op ziggo.nl maar dan zou alles moeten werken.

vanavond wil ik een laptop aan de internetkabel hangen (waar normaal de accespoint aan hangt) om de switch te testen.

hebben jullie nog verder een idee wat het probleem kan zijn?

gebruikte hardware
#ProductPrijsSubtotaal
1TP-Link TL-SG108€ 26,95€ 26,95
1TP-Link TL-WR841N-300Mbps Wireless N Router€ 17,-€ 17,-
1Ziggo Connect Box€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 43,95

Alle reacties

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Waarschijnlijk is om 1 of andere reden je router gereset en is ie niet langer alleen accespoint, maar loopt hij nu ook weer IP adressen uit te delen, dan krijgen je apparaten IP adres van je accespoint en die heeft geen (directe) verbinding met internet. Instellingen van het accespoint nakijken dus!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

SpamLame

niks

Dus dat ^^ eerst maar eens nalopen.

Als het probleem optreed vergelijk dan eens IP instellingen van een apparaat over wifi (die dan wel bereik, geen internet) met een apparaat welke wel internet heeft.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
ronald92 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:53:
ik heb nog gekeken naar de handleiding op ziggo.nl maar dan zou alles moeten werken.
Doe dan ook eens een linkje naar die handleiding? En wellicht ook screenshots van wat je in die router allemaal hebt ingesteld? Dan kunnen we tenminste controleren of je het goed hebt gedaan. :)
gebruikte hardware
#ProductPrijsSubtotaal
1TP-Link TL-SG108€ 26,95€ 26,95
1TP-Link TL-WR841N-300Mbps Wireless N Router€ 17,-€ 17,-
1Ziggo Connect Box€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 43,95
...welk van die TP-link dingen is degene die je als access point hebt ingesteld?

• ronald92
  • Niet online
SpamLame schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:03:
Dus dat ^^ eerst maar eens nalopen.

Als het probleem optreed vergelijk dan eens IP instellingen van een apparaat over wifi (die dan wel bereik, geen internet) met een apparaat welke wel internet heeft.
Als de accespoint aangesloten wordt dan ligt het hele netwerk plat.. maakt niet uit op welk apparaat of wat dan ook.

vanaalten schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:43:
[...]

Doe dan ook eens een linkje naar die handleiding? En wellicht ook screenshots van wat je in die router allemaal hebt ingesteld? Dan kunnen we tenminste controleren of je het goed hebt gedaan. :)

[...]

...welk van die TP-link dingen is degene die je als access point hebt ingesteld?
de TP-Link TL-WR841N-300Mbps Wireless N Router heb ik als access point ingesteld.

Link van de ''handleiding''
http://www.ziggo.nl/klant.../#eigen_router/Connectbox

screenshots zal ik vanavond moeten maken (ben op het werk)

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

SpamLame

niks

ronald92 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:11:
Als de accespoint aangesloten wordt dan ligt het hele netwerk plat.. maakt niet uit op welk apparaat of wat dan ook.
Ah zo, ik las uit de zinssnede
echter kreeg ik in eens problemen met het netwerk (afgelopen donderdag) apparaten verbonden met het wifi netwerk hebben volledig bereik echter geen internet, krijg de time out error. Na lang zoeken en doen ben ik er achter als ik de acces point niet aansluit (de internet kabel niet inplug) is er niets aan de hand (behalve dat de eerste verdieping dan geen wifi heeft)
dat het alleen wifi apparaten betrof die niet maar op internet konden.

Maar goed met de TP link als 2de AP aangesloten valt het gehele netwerk dus uit, zowel wifi als bedraad.
Dat lijkt er alsof er een loop in je netwerk aanwezig is. Als je netwerk op de bescheven manier uitvalt en je kijkt naar de activiteitsleds van verschillende devices, zie je dan wel activiteit? En wanneer je dan de AP loskoppelt reageren de activiteitsleds dan anders? Ervan uitgaand dat er activiteitsleds zijn en er onderscheid in de patronen te zien is in de 2 verschillende situaties

Andere mogelijkheid is dat je DNS issues hebt, tijdens uitval, kan je dan bv de gateway pingen? en kan je 8.8.8.8 pingen?

Bestaat nog steeds de kans dat je probleem een andere oorzaak heeft (bv 2de DHCP server actief) maar dan zou ik verwachten dat zulke problemen optreden als de originele DHCP lease niet verlengt wordt.

Heb je een tekening met hoe je netwerk eruit ziet? Niet alleen fysiek, maar ook welke ipadressen vast ingestelt zijn en waar, wie DHCP en DNS services actief heeft etc.

En ten tijde van de uitval, is er ergens een device waar je de IP settings manueel hebt ingestelt en functioneerd internet daarwel?

[ Voor 21% gewijzigd door SpamLame op 12-06-2018 12:01 ]

• vanaalten
  • Nu online
Even voor de zekerheid: heb je die TP-link daadwerkelijk op een LAN-poort (zowel op de TP-Link als op de connectbox) aangesloten?

• ronald92
  • Niet online
vanaalten schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 12:43:
Even voor de zekerheid: heb je die TP-link daadwerkelijk op een LAN-poort (zowel op de TP-Link als op de connectbox) aangesloten?
ja zeker, het heeft eerst een tijd gewerkt

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Heb je het AP volgens deze howto ingesteld?
Weet je zeker dat het IP addres van de AP niet per ongeluk binnen de DHCP range van de router zit?
Heb je al een "factory defaults" geprobeerd en het opnieuw ingesteld?

Heeft iemand misschien een kabel in het verkeerde poortje gestopt? De blauwe WAN poort van de AP moet leeg zijn. Zou niet de eerste keer zijn dat iemand even een kabeltje los haalt bij het stofzuigen ofzo. Op het werk ging onze stationsklok steeds achterlopen. Bleek dat de werkster na 5 uur even de stekker eruit haalde omdat ze het stopcontact nodig had voor de stofzuiger :F

Zit er misschien een lus in je netwerk? Het LAN netwerk moet een boom structuur hebben, er mag nooit een lus in zitten. Bijvoorbeeld als je twee LAN kabels in het AP hebt zitten, waarvan er een naar de switch en een naar het modem gaat en tussen modem en switch zit er ook een, dan heb je een lus.

[ Voor 44% gewijzigd door Ploink op 12-06-2018 13:30 ]

• core_dump
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08-2024
heb je niet toevallig een netwerkkabel in je Horizonbox zitten?

Deze is sinds de laatste update ineens een DHCP server :)

• vanaalten
  • Nu online
Het kan dus interessant zijn om, zodra een client aan de AP niet meer met het internet verbonden is, het IP-adres even op te zoeken en te vergelijken met een IP-adres van een apparaat in het netwerk dat nog wel internet-verbonden is: zitten ze nog in dezelfde IP-range?

• ronald92
  • Niet online
Zo als het nu lijkt is het probleem opgelost.

Op een of andere manier is de tweede router die als AP dient over gegaan naar smart IP adress met DHCP.

Dit weer terug gedraaid en nog steeds internet, we wachten af.

Iedereen verder bedankt voor het meedenken
Pagina: 1