postcode koppelen aan provincie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitchie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-12-2024
ik heb op een werkblad in kolom A alle postcode cijfers (dus zonder letters) van NL staan en in kolom B alle bijbehorende provincie.
In een ander werkblad heb ik postcodes (compleet) in kolom A staan. In kolom B haal ik dmv een formule =LINKS(A1;4). Vervolgens in Kolom C dat hij de bijbehorende provincie invult uit het andere werkblad.
Dit heb ik geprobeerd met de volgende formule:
=VERT.ZOEKEN($b1;werkblad1!$A$1:$B$4783;2;0) maar dit geeft als resultaat #N/B ipv de naam vd provincie.
Als ik kolom B de cijfers van de postcodes handmatig invul dan doet de formule het wel goed.

Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-10 16:29
This thread is useless zonder de beschreven Excel-sheet (en ik ga 'm echt niet namaken). Maar VERT.ZOEKEN (ofwel VLOOKUP) wil je eigenlijk sowieso niet gebruiken (want je data moet gesorteerd zijn en dat soort zaken) - kijk eens naar INDEX(MATCH()).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-10 15:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Het lijkt er op dat de cijfers in kolom B niet als cijfers, maar als tekst herkend worden. Met de functie links haal je namelijk tekst op. Ik weet niet hoe je dat op moet lossen, maar misschien helpt het je wat op weg.

Misschien is het genoeg om de getalopmaak te veranderen naar "getal", anders moet je misschien een formule gebruiken om tekst om te zetten naar getal.

[ Voor 26% gewijzigd door gwystyl op 11-06-2018 23:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-10 16:01
Als Excel cijfers herkent als tekst volstaat het meestal om *1 te doen (vermenigvuldigen met 1).
Dus in dit geval =LINKS(A1;4)*1

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stitchie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-12-2024
Met de oplossing van Patrick_6369 is het gelukt.
Bedankt voor alle reacties.