Werking Wordpress Footer.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.391 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parabolica
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-12-2023
Ik ben helaas een absolute leek en daarom heb ik een vraag over Wordpress en speciaal over hoe een Footer werkt. Een kennis van mij wil namelijk een telefoonnummer wijzigen op zijn site maar het vermelde nummer is nergens terug te vinden behalve als ik het ontwikkelingsprogramma gebruik van Internet Explorer 11 dan zijn de nummers wel zichtbaar. Sommige gegevens zijn aangepast door mij!

Zo wordt de website weergegeven met het ontwikkelingsprogramma:
<!-- FOOTER BEGIN
================================================== -->
<div class="beforefooter text-center"></div>
<footer id="colophon" class="site-footer " role="contentinfo">
<div class="text-center wraptotop">
<a class="totop"><i class="fa fa-chevron-up"></i></a>
</div>
<div class="footer">
<div class="container">
<div class="row">
<div class="col-md-4 footer-widget"><aside id="text-3" class="widget widget_text"><h1>Plaats 1</h1><hr> <div class="textwidget"> <a href="mailto:XXX@nam_1.nl">Plaats1@nam_1@.nl</a>

</div>
</aside></div><div class="col-md-4 footer-widget"><aside id="text-4" class="widget widget_text"><h1>Plaats_2</h1><hr> <div class="textwidget"><a href="mailto:plaats_2@plaats_2@nam_2">plaats_2@plaats_2@nam_2.nl</a>
</div>
</aside></div><div class="col-md-4 footer-widget"><aside id="text-5" class="widget widget_text"><h1>Plaat_3t</h1><hr> <div class="textwidget"><a href="mailto:plaats_3@nam_3.nl">plaats_3@nam_3.nl</a></div>
</aside></div><div class="col-md-4 footer-widget"><aside id="text-7" class="widget widget_text"> <div class="textwidget">Tel.: 0X – XXXXXXXX</div>
</aside></div><div class="col-md-4 footer-widget"><aside id="text-8" class="widget widget_text"> <div class="textwidget">Tel.: 0X – XXXXXXXX</div>
</aside></div><div class="col-md-4 footer-widget"><aside id="text-9" class="widget widget_text"> <div class="textwidget">Tel.: 0X – XXXXXXX</div>
</aside></div> </div>
</div>
</div>

<div class="footerbottom">
<div class="container">
<div class="row">
<!-- left -->
<div class="col-md-6">
<a href="mailto:info@XXXX.nl">by Me</a>
</div>
<!-- right -->
<div class="col-md-6 smallspacetop">
<div class="pull-right smaller">
</div>
<div class="clearfix">
</div>
</div>
<!-- end right -->
</div>
</div>
</div>
</footer>
<!-- FOOTER END
toon volledige bericht
En zo staat het vermeld in de footer.php in de map themes/biscayalite.
<!-- FOOTER BEGIN
================================================== -->
<div class="beforefooter text-center"></div>
<footer id="colophon" class="site-footer " role="contentinfo">
<div class="text-center wraptotop">
<a class="totop"><i class="fa fa-chevron-up"></i></a>
</div>
<div class="footer">
<div class="container">
<div class="row">
<?php if ( is_active_sidebar( 'footerwidgets' ) ) : ?>
<?php dynamic_sidebar( 'footerwidgets' ); ?>
<?php else : ?>
<!-- This content shows up if there are no widgets defined in the backend. -->
<div class="col-md-4">
<!-- This content shows up if there are no widgets defined in the backend. -->
<div class="help">
<p>
<?php _e("Hello, activate some Widgets!", "biscayalite"); ?>
<?php if(current_user_can('edit_theme_options')) : ?>
<a href="<?php echo admin_url('widgets.php')?>" class="add-widget"><?php _e("Add Widget", "biscayalite"); ?></a>
<?php endif ?>
</p>
</div>
</div>
<?php endif; ?>
</div>
</div>
</div>

<div class="footerbottom">
<div class="container">
<div class="row">
<!-- left -->
<div class="col-md-6">
<?php
if( get_theme_mod( 'wow_copyright' ) == '') { ?>
<a href="<?php echo esc_url( home_url( '/' ) ); ?>" rel="home"><?php bloginfo( 'name' ); ?></a> |
<a href="mailto:info@test.nl">Email!</a>
<a href="<?php echo esc_url( 'http://www.XX.nl/'); ?>"><?php printf( __( 'Designed by Me', 'Me' ), '' ); ?></a>
<?php }
else { echo wp_kses_post( get_theme_mod( 'wow_copyright' ) ); } ?>

</div>
<!-- right -->
<div class="col-md-6 smallspacetop">
<div class="pull-right smaller">
<?php
if(wp_nav_menu( array( 'theme_location' => 'footer',
'container' => false,
'depth' => 0,
'menu_class' => 'footermenu',
'fallback_cb' => 'false') ))
{
echo wp_nav_menu( array( 'sort_column' => 'menu_order', 'container' => false, 'theme_location' => 'footer' , 'echo' => '0' ) );
}
else
{

}
?>
</div>
<div class="clearfix">
</div>
</div>
<!-- end right -->
</div>
</div>
</div>
</footer>
<!-- FOOTER END
toon volledige bericht
Van waar en via welke array (file) worden die telefoonnummers opgehaald? Ik heb al honderden doorgespit en kan het nergens vinden. :'( Kan het zijn dat die telefoonnummers gecodeerd worden opgeslagen?

Wie het denkt te weten mag het zeggen. :)

Groeten Parabolica.

Beste antwoord (via Parabolica op 14-06-2018 15:01)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
offtopic:
@Parabolica Let je even op dat het niet de bedoeling is dat je 2x achter elkaar post binnen 24h ;)
Parabolica schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:38:
Bingo, waar een goede maaltijd en koffie wel niet goed voor is. Ik heb eerder dus ingelogd op phpMyAdmin
Dus je had al die tijd toegang tot phpMyAdmin?? :o :o :o Waarom wisten wij dat niet? :'(
en de database geselecteerd van de website en via de optie complete database downloaden in Word formaat
Word :? :D
heb ik het telefoonnummer gevonden wat gewijzigd moet worden.

Het nummer staat op twee plakken:

[...]
Die test_ en nl0_ zijn 'prefixes'. Die kun je gebruiken om meerdere Wordpress-sites in dezelfde database op te slaan. In jouw geval staan er dus twee sites in, een testsite (test_) en productie (nl0_). Volgens mij staat deze prefix in wp_config.php gedefinieerd.
Ik weet het bijna zeker dat als ik het kan/wil wijzigen dit moet gebeuren bij table nl0_options. Morgen is er weer een dag en ga ik via phpMyAdmin verder zoeken.
Ja, je kunt dit record gewoon vinden en aanpassen. Succes!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gezien er widgetclasses worden gebruikt lijkt 't me dat het een of andere widget is die in die theme zit. Kijk eens in de admin welke widgets er worden geladen. Grote kans dat het daar ergens in verstopt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-06 07:55
Je moet inderdaad bij je widgets kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parabolica
Allereerst bedankt voor de snelle reacties.

Ik had zelf ook zo'n vermoeden dat het een widget kon zijn en heb daar ook al in lopen zoeken. Maar af en toe word je dol van het zoeken maar het is wel leerzaam.

Maar middels het 'echo' commando wordt de waarde van een array toch zichtbaar op de website? En je moet toch eerst aangeven uit welk bestand je de waarde, in dit geval een telefoonnummer, moet halen?

Nogmaals ik ben een leek maar ken nog wel iets van het oude basic. :)

Met Atom heb ik ook diverse zoekopdrachten gedaan maar dat leverde niet de telefoonnummers op tenzij ze anders worden opgeslagen dan dat ze getoond worden.

Via Dashboard en dan appearance en dan de geinstalleerde plug-in zou ik misschien wel de nummers kunnen zien maar op het Dashboard is appearance uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:29
En toch zit hij in je widgets verstopt, òf bij je settings van je theme.
Probeer daar eens te zoeken?

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Parabolica Deze vetgedrukte classes:
<div class="col-md-4 footer-widget"><aside id="text-7" class="widget widget_text"> <div class="textwidget">Tel.: 0X – XXXXXXXX</div>
geven heel duidelijk aan dat het om een Text Widget ("widget widget_text") gaat in de footer widget-locatie ("footer-widget"). Deze kun je aanpassen bij weergave -> Widgets. Daar staan gewoon drie text widgets met daarin de telefoonnummers.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parabolica
Allen hartelijk bedankt want jullie hebben mij goede aanwijzingen gegeven waar het zou moeten staan en morgen ga ik weer verder kijken. Ik zal het aan jullie terugkoppelen als ik het gevonden heb.

Met al dat lezen en zoeken krijg ik er gewoon zin in om zelf een webpagina te ontwerpen met Wordpress want het is toch iets anders dan met Fontpage werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parabolica
Zoals beloofd even een terugkoppeling. Helaas zijn de nummers in geen enkel bestand te vinden. Een combinatie van nummers geeft geen resultaat. Om veiligheidsredenen heeft de hoster weergave in het dashboard uitgeschakeld en kan ik daar niks wijzigen. Ik zou het wel kunnen activeren maar ik ga zelf niet lopen rommelen aan deze website want als er wat fout gaat ontbreekt bij mij de kennis om de website weer online te krijgen ook al is er een back-up gemaakt.

Toch bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-06 01:05
Het staat ook niet in een bestand maar in de database.

Welk dashboard heeft de hoster uitgeschakeld? Wp-admin? Da's lekker dan... dan kun je niets aanpassen. Waarom doet de hoster dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Parabolica schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:44:
Helaas zijn de nummers in geen enkel bestand te vinden.
Klopt, die gegevens staan niet in een bestand maar in de database.
Een combinatie van nummers geeft geen resultaat.
Wat je hiermee bedoelt is me een raadsel :)
Om veiligheidsredenen heeft de hoster weergave in het dashboard uitgeschakeld
Bedoel je dat je beperkte rechten binnen Wordpress (https://website.nl/wp-admin) hebt? Anders snap ik ook hier niet wat je bedoelt.

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 12-06-2018 23:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Josk79 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:51:
Welk dashboard heeft de hoster uitgeschakeld? Wp-admin? Da's lekker dan... dan kun je niets aanpassen. Waarom doet de hoster dat?
Ho ho, een absolute leek zegt dat de hoster het dashboard heeft beperkt. Kortom, de website is door een webbouwer gemaakt en heeft de klant een account gegeven met beperkte rechten. De hoster heeft er niks mee te maken.

Ik heb zelf op een helpdesk van een hostingprovider gewerkt en vrijwel elke klant zegt "het ligt aan jullie", maar de hostingprovider is niet de drol die een website upload naar public_html/c:/users/Nellie/Mijn Documenten/Mijn Websites/Frontpage 2006/Nieuwe map(1)/home.htm.
Tja ik heb een miljoenmiljard voorbeelden van "het ligt aan jullie" verhalen, waarbij het toch echt aan de klant zelf lag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Droefsnoet schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 00:37:
[...]

Ho ho, een absolute leek zegt dat de hoster het dashboard heeft beperkt. Kortom, de website is door een webbouwer gemaakt en heeft de klant een account gegeven met beperkte rechten. De hoster heeft er niks mee te maken.

Ik heb zelf op een helpdesk van een hostingprovider gewerkt en vrijwel elke klant zegt "het ligt aan jullie", maar de hostingprovider is niet de drol die een website upload naar public_html/c:/users/Nellie/Mijn Documenten/Mijn Websites/Frontpage 2006/Nieuwe map(1)/home.htm.
Tja ik heb een miljoenmiljard voorbeelden van "het ligt aan jullie" verhalen, waarbij het toch echt aan de klant zelf lag.
Inderdaad, ik denk dat TS inlogt als subscriber of author - en dan heb je geen toegang tot Appearance -> Widgets.

Dus het is een user-role kwestie, staat los van cPanel / hoster of wat dan ook - hij / zij / het moet 'gewoon' inloggen met een rol die wel toegang verschaft tot de widgets (wat weer per thema anders kan zijn, aangezien je user-roles kan up- en downscalen tot het gewenste access-level).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parabolica
Het probleem is dat de developer van de website met de noorderzon is vertrokken. Het dashboard zelf is niet uitgeschakeld maar de optie 'weergave' wel dus ik kom nu niet bij de editor van bijvoorbeeld de sidebar en de footer, etc.

En via de back-up kan ik zien dat de optie 'weergave' in het dashboard is uitgeschakeld in wp-config.php. Dit is standaard ingesteld omdat als een hacker ooit toegang krijgt tot het dashboard hij dan alles kan aanpassen op de website.

De optie 'weergave' in het dashboard kan je in of uitschakelen en dat gebeurd met de functie define('DISALLOW_FILE_EDIT', true);, en met false zou hij weer zichtbaar moeten worden. :)

Wat ik zo zag is dat er een user-account is, een admin account met meer rechten en er account bestaat als super-admin met nog meer rechten maar de developer logt gewoon in onder admin en mijn kennis zit dus op hetzelfde niveau qua rechten.

Dat de nummers in een database zouden zitten daar zat ik ook aan te denken maar waar staat die database dan? En misschien is het dan nog eens in ascii opgeslagen want stel ik zoek met de zoekfunctie op 123 dan vind Atom veel alleen niet de combinatie van het telefoonnummer en dat vind ik vreemd.

En wat is de extensie dan van een database in Wordpress waarschijnlijk geen .php. En aan de andere kant is het weer vreemd dat veel gegevens die zijn ingevoerd en nodig zijn voor de website wel opgeslagen worden in een .php bestand zoals de footer.php. Dat doet mij weer twijfelen dat er een database zou zijn.

Ik ben een leek wat Wordpress betreft om dat de programmeerstructuur voor mij totaal onbekend is. het is nu wel even iets anders dan input: R$(x), save R$(x) pad/database.dat, get R$(x) pad/database.dat R$(x), print R$(x). :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
Niet lullig bedoeld, maar hoe is die kennis bij jou gekomen om hem te helpen als je niks van WordPress weet? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

Parabolica schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:54:
Wat ik zo zag is dat er een user-account is, een admin account met meer rechten en er account bestaat als super-admin met nog meer rechten maar de developer logt gewoon in onder admin en mijn kennis zit dus op hetzelfde niveau qua rechten.
Heb je wel toegang tot de database? Zoja e-mail adres van de admin veranderen naar een e-mail adres aar keuze en dan via wachtwoord vergeten het wachtwoord veranderen.
Droefsnoet schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:07:
Niet lullig bedoeld, maar hoe is die kennis bij jou gekomen om hem te helpen als je niks van WordPress weet? :P
Waarschijnlijk omdat het niks mag kosten om de aanpassingen door te voeren. Welkom in het budget website segment :+

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Parabolica schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:54:
Het probleem is dat de developer van de website met de noorderzon is vertrokken. Het dashboard zelf is niet uitgeschakeld maar de optie 'weergave' wel dus ik kom nu niet bij de editor van bijvoorbeeld de sidebar en de footer, etc.
De URL die je zoekt is <hetdomein.nl>/wp-admin/widgets.php
De optie 'weergave' in het dashboard kan je in of uitschakelen en dat gebeurd met de functie define('DISALLOW_FILE_EDIT', true);, en met false zou hij weer zichtbaar moeten worden. :)
Dat heeft er werkelijk niks mee te maken. Je hoeft helemaal niks in bestanden te bewerken.
Dat de nummers in een database zouden zitten daar zat ik ook aan te denken maar waar staat die database dan?
Waar de database op disk staat is totaal irrelevant. Deze draait gewoon als service en kun je op inloggen via de console met 'mysql' of via phpMyAdmin. Die laatste is waarschijnlijk te vinden in Direct Admin, waarmee je de server beheert. Of het control panel van je provider. Maar ook daar zou je niet hoeven te zijn.
En misschien is het dan nog eens in ascii opgeslagen want stel ik zoek met de zoekfunctie op 123 dan vind Atom veel alleen niet de combinatie van het telefoonnummer en dat vind ik vreemd.
Klok en klepel-verhaal, volgens mij.
En wat is de extensie dan van een database in Wordpress waarschijnlijk geen .php. En aan de andere kant is het weer vreemd dat veel gegevens die zijn ingevoerd en nodig zijn voor de website wel opgeslagen worden in een .php bestand zoals de footer.php. Dat doet mij weer twijfelen dat er een database zou zijn.
In de .php-bestanden staat de programmacode, programmatuur. Je zult daar geen userdata (dus content) zien. Deze staat allemaal in de database opgeslagen. Deze database zul je op disk niet bij kunnen maar daar heb je ook helemaal niks aan. Deze is met een teksteditor niet te bewerken.
Je voorbeeld van footer.php is enkel het template, waarin gedefinieerd wordt waar in de HTML de widget-locaties geladen moeten worden. Je zult daar alleen maar structurele HTML (dus weer geen website-inhoud) en PHP-code vinden.

Jezus! Het is zo simpel maar jij krijgt het gewoon niet vertaald naar handelen. Je haalt er de mafste dingen bij die totaal niet relevant zijn. Freaking frustrerend! :D

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 13-06-2018 12:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m-designz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:06
Je zit op dit moment allemaal in bestanden te rommelen waar je gezien je kennis (no offence) waarschijnlijk meer kapot maakt dan je lief is.

Begin is bij het begin. Iedere wordpress installatie heeft een admin url die standaard te vinden is op het volgende webadres:

http://www.[websitenaam].nl/wp-admin

als je daarop inlogt met de gegevens die je kennis heeft gekregen van de ontwikkelaar dan kom je op het admin dashboard van wordpress.

In de linkerkant van je scherm vind je dan het menu waarin bepaalde items zichtbaar zijn (afhankelijk van je user role). maar in principe zou je daar aan de linkerkant een menu genaamd "weergave" . moeten zien waarin een submenu zit genaamd "widgets".

Als je daarnaartoe gaat zul je zien dat er (waarschijnlijk) verschillende footer widgets zijn waar er in 1 je telefoonnummer verstopt zit.

Als "weergave" niet te vinden is in het linkermenu dan zul je waarschijnlijk een verkeerde rol hebben.

Kom je er met bovenstaande informatie nog steeds niet uit dan zou ik ophouden en de hulp van een "expert" inschakelen gezien je er dan echt niet uit gaat komen (en nogmaals, no offence. ik ben gewoon eerlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parabolica
@Droefsnoet Ik doe wel meer voor hem als een vriendendienst en zijn vrouw kookt heel lekker als ik blijf eten. Vrienden vragen namelijk geen geld voor elkaars diensten :)

@Nila Dit is grotendeels al gebeurd met de hoop dat de developer geen enkele toegang meer heeft.

@Room42 Ik ga dat eens proberen en hopelijk lukt dat. Maar dat is nu precies wat ik bedoel en wat jij terecht schrijft "Het is zo simpel maar jij krijgt het gewoon niet vertaald naar handelen". Met jullie hulp leer ik steeds meer maar ik moet het later ook nog eens aan mij kennis gaan uitleggen. :)

Maar waarom kom ik dan inloggegevens tegen in bijvoorbeeld de user.php als jij schrijft dat er daar geen content in hoort te staan?

@m-designz Maak je geen zorgen dit gaat middels een uitgepakte backup op de PC die nooit terug gezet zal gaan worden.

Dat weergave menu zie ik inderdaad niet als ik met admin rechten inlog op de website zoals ik al eerder schreef. Ik ben iemand die in principe tot het gaatje doorgaat maar die overweging maakte ik ook al om het aan hem terug te geven want ik wil nu zeker niks veranderen of verknallen aan die bestanden. En misschien kan er maar beter een professional zich er mee gaan bemoeien al is het maar omdat de ex-developer ook niet meer mag inloggen want als die nog kan inloggen met meer rechten dan kan iemand anders met lagere rechten hem ook niet verwijderen (denk ik).

Aan alle:

Mocht er tussentijds toch iets lukken dan laat ik het jullie weten, wederom hartstikke bedankt voor het meedenken en jullie reacties.

[ Voor 3% gewijzigd door Parabolica op 13-06-2018 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-designz
Op die uitgepakte backup ga je dit nooit vinden, 100% dat het telefoonnummer in de database staat.

Wat je eventueel nog zou kunnen doen als je bij de database kan is naar de tabel wp_users gaan en dan bij het admin account het emailadres wijzigen en dan wachtwoord vergeten doorlopen op de website (zoals Nila al zei) of in diezelfde tabel de waarde van de password tabel van jouw eigen user kopieren naar de rij van de admin user en dan met die user inloggen met jouw wachtwoord.

Ik denk alleen dat dit wat te ver gaat voor je op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Parabolica schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:54:
Maar waarom kom ik dan inloggegevens tegen in bijvoorbeeld de user.php als jij schrijft dat er daar geen content in hoort te staan?
In user.php staan geen wachtwoorden. Als dat wel zo is, is de installatie flink om zeep geholpen. Het enige bestand waar gebruikersgegevens in staan in wp-config.php. Hierin staan o.a. de inloggegevens voor de database.
@m-designz Maak je geen zorgen dit gaat middels een uitgepakte backup op de PC die nooit terug gezet zal gaan worden.

Dat weergave menu zie ik inderdaad niet als ik met admin rechten inlog op de website zoals ik al eerder schreef. Ik ben iemand die in principe tot het gaatje doorgaat maar die overweging maakte ik ook al om het aan hem terug te geven want ik wil nu zeker niks veranderen of verknallen aan die bestanden. En misschien kan er maar beter een professional zich er mee gaan bemoeien al is het maar omdat de ex-developer ook niet meer mag inloggen want als die nog kan inloggen met meer rechten dan kan iemand anders met lagere rechten hem ook niet verwijderen (denk ik).
Administrators en Super Users mogen gebruikers beheren (zie hier het overzicht). Of je een user met hogere rechten mag verwijderen, weet ik niet. Maar... als je toegang tot de database hebt, kun je doen wat je wilt.

Overigens, over die backup gesproken. Als het goed is, staat daar ook een .sql-bestand in. Dat is de backup van de database. Daarin kun je het telefoonnummer wel vinden. En dan eventueel aanpassen en de backup terugzetten... maar nogmaals, dat is ingewikkelder en risicovoller dan als superadmin inloggen en de weergave wijzigen.

Mijn handen jeuken om hulp aan te bieden, maar ik van het verleden geleerd om dat niet meer te doen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parabolica
@m-designz Als ik bij de database kon komen dan zou ik (denk ik) ook bij de telefoonnummers moeten kunnen komen. Maar als het lukt om het emailadres met die van mijn kennis te wijzigen dan zou het een oplossing kunnen zijn. Alleen vraag ik me af of met deze rechten ook bestanden kan wijzigingen.

Trouwens net ingelogd op de website met wp-admin/widgets.php zoals @Room42 als beschreef (goede hint) maar ik heb er geen rechten voor dus dan is het eigenlijk helemaal klaar.

Zou de hoster die Wordpress als een pakket aanbiedt nog iets kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Parabolica schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 17:12:
@m-designz Als ik bij de database kon komen dan zou ik (denk ik) ook bij de telefoonnummers moeten kunnen komen. Maar als het lukt om het emailadres met die van mijn kennis te wijzigen dan zou het een oplossing kunnen zijn. Alleen vraag ik me af of met deze rechten ook bestanden kan wijzigingen.
Wat zit je nou door te drammen op 'bestanden' :D
Trouwens net ingelogd op de website met wp-admin/widgets.php zoals @Room42 als beschreef (goede hint) maar ik heb er geen rechten voor dus dan is het eigenlijk helemaal klaar.
Kortom, meer rechten nodig.
Zou de hoster die Wordpress als een pakket aanbiedt nog iets kunnen doen?
Is per ISP verschillend. De meeste branden hun vingers niet aan support. Anders wordt het nogal snel een duur grapje. Zie maar hoeveel tijd hier al in deze thread is gaan zitten ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 13-06-2018 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parabolica
@Room42 wederom bedankt.

Alles wat ik uitzoek m.b.t. bestanden doe ik natuurlijk offline ook dat heb ik wel geleerd in het verleden hoewel een foutje zo is gemaakt. De hulp die ik hier krijg is enorm in principe zou ik het kunnen proberen maar er zijn grenzen.

Ik zoek het in stappen uit en zoek het nodige op en vertel hem dan hoe hij het kan doen want ik wil geen €600,00 betalen (hij nu ook niet) om een website weer in de lucht te brengen tenzij ik er heel zeker van ben dat ik het ook kan. Ik heb wel enige kennis wat FTP betreft, maar als ik wat beschadig en de site gaat offline dan ben ik de sigaar en kan ik misschien maar beter doen wat jij in je voetnoot hebt staan. :)

Ik heb liever de rechten van superadmin want dat geeft mij dan het gevoel dat ik Superman ben en dan kan ik veel meer. :)

Ik ga nog even verder kijken wat er mogelijk is en anders ga ik weer zelf koken. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Droefsnoet
@Parabolica de kracht van Wordpress is dat alle content in een database staat. Het gaat niet om de bestanden. het voordeel van WordPress is dat als jij een ander design wil je een ander thema kan uploaden en al je inhoud staat in dit nieuwe design.
De WordPress website is een verzameling koppelingen naar de database. Verpruts de database en je site is stuk. Verpruts je bestanden, dan download je die opnieuw en overschrijf je de corrupte bestanden. Staar je niet blind op de bestanden, daar hoor je niks in aan te passen. Je hebt geen FTP nodig!

Je kan aan je hoster vragen hoe je kan inloggen op de database, doorgaan is dat via phpMyAdmin. Zit je bij een grote provider dan hebben ze dat vast ook op hun website staan hoe je dat kan doen. De inloggegevens van de database vind je in wp-config.php.

Bekijk eens deze links, om wat meer kennis op te doen van WordPress en hoe het werkt:
http://www.wpsitemaken.nl...andleiding-voor-beginners
https://www.wplounge.nl/beginners/
https://www.websitebeginn...s-handleiding-nederlands/

Ik zit me net als @Room42 op te vreten, omdat de rechten terugkrijgen een kwestie van 5 minuten is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parabolica
@Room42 misschien lees ik ergens overheen maar als ik een emailadres ga wijzigen in wp_users.php dan zal ik dat bestand ook moeten opslaan. Als ik onvoldoende rechten heb om dit te doen dan houdt het op. Soms mag je bestanden bekijken maar er verder niks mee doen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Parabolica schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 17:27:
Ik ga nog even verder kijken wat er mogelijk is en anders ga ik weer zelf koken. :)
https://www.thuisbezorgd.nl/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:07
Parabolica schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 17:32:
@Room42 misschien lees ik ergens overheen maar als ik een emailadres ga wijzigen in wp_users.php dan zal ik dat bestand ook moeten opslaan. Als ik onvoldoende rechten heb om dit te doen dan houdt het op. Soms mag je bestanden bekijken maar er verder niks mee doen. ;)
Je moet niets aanpassen in een php bestand, je moet aanpassingen doen in de database!
Lees ook even de post van @Droefsnoet

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Parabolica schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 17:32:
wp_users.php?? Bedoel je wp_config.php? Ja, om daar wijzigingen in te maken heb je schrijfrechten op het bestandssysteem van de webserver nodig. Je had het al over FTP, dus kun je daar geen bestanden mee uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parabolica
@Droefsnoet Jij slaat de spijker precies op zijn kop want wat jij en andere nu schrijven over de database die vraag had ik in het begin al moeten stellen zoals waar slaat WordEpress alles op.

Vergeet niet dat ik in het begin als een kip zonder kop inderdaad door al die bestanden ben gaan spitten voordat ik hier het topic startte en daarom noemde ik mezelf en terecht ook een 'leek'. :)

Ik ga straks rustig (na het eten) nog even alle suggesties nog eens goed doorlezen en geloof het of niet ik leer er veel van.

Voorzover eetsmakelijk dus voor jullie allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Parabolica
@Room42 inderdaad bedoelde ik wp_config.php mijn fout. FTP is inderdaad niet nodig want het kan via de website van de hoster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parabolica
Droefsnoet schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 00:37:
[...]

Er is op internet veel informatie te vinden en zo kwam ik op een Nederlandse site terecht waar dit uitgelegd werd en dat hosters in sommige gevallen de optie weergave bewust niet inschakelen. En zoals vele doen lees ik wat het meeste in de buurt van mijn probleem komt. Achteraf doe ik dit...…….. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parabolica
Bingo, waar een goede maaltijd en koffie wel niet goed voor is. Ik heb me een uurtje of wat geleden ingelogd op phpMyAdmin en de database geselecteerd van de website en via de optie complete database downloaden in Word formaat heb ik het telefoonnummer gevonden wat gewijzigd moest worden.

Het nummer staat op twee plekken:
Dumping data for table test_options
12:"hierarchical";i:0;s:8:"dropdown";i:0;}s:12:"_multiwidget";i:1;}
79 widget_text ……………………….telefoonnummer

Dumping data for table nl0_options
12:"hierarchical";i:0;s:8:"dropdown";i:0;}s:12:"_multiwidget";i:1;}
79 widget_text ……………………….telefoonnummer
Ik weet het bijna zeker dat als ik het kan/wil wijzigen dit moet gebeuren bij table nl0_options. Morgen is er weer een dag en ga ik via phpMyAdmin verder zoeken.

Dus aan iedereen die dat advies aan mij hebben gegeven, mijn complimenten en wederom bedankt.

[ Voor 10% gewijzigd door Parabolica op 13-06-2018 22:41 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
offtopic:
@Parabolica Let je even op dat het niet de bedoeling is dat je 2x achter elkaar post binnen 24h ;)
Parabolica schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:38:
Bingo, waar een goede maaltijd en koffie wel niet goed voor is. Ik heb eerder dus ingelogd op phpMyAdmin
Dus je had al die tijd toegang tot phpMyAdmin?? :o :o :o Waarom wisten wij dat niet? :'(
en de database geselecteerd van de website en via de optie complete database downloaden in Word formaat
Word :? :D
heb ik het telefoonnummer gevonden wat gewijzigd moet worden.

Het nummer staat op twee plakken:

[...]
Die test_ en nl0_ zijn 'prefixes'. Die kun je gebruiken om meerdere Wordpress-sites in dezelfde database op te slaan. In jouw geval staan er dus twee sites in, een testsite (test_) en productie (nl0_). Volgens mij staat deze prefix in wp_config.php gedefinieerd.
Ja, je kunt dit record gewoon vinden en aanpassen. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-06 01:05
Via phpmyadmin kun je in de tabel nl0_users (heel voorzichtig!!!!!) het emailadres van admin veranderen. Let op dat het emailadres uniek moet zijn! Vervolgens kun je via wp-admin je wachtwoord resetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Parabolica
@Room42 Ik ben daar al eens even snel ingelogd op phpMyAdmin maar totaal niet opgelet wat daar allemaal mogelijk is laat staan dat ik wist dat dit phpMyAdmin was. Wel daar even de statistieken bekeken of de website überhaupt wel bezocht werd en natuurlijk gedeeld met mijn kennis. :)

Yip helaas met MS word want met Exel bleef alles leeg waarschijnlijk omdat de database te groot was.

@Josk79 bedankt voor de tip maar dit ga ik alleen doen in het bijzijn van mijn kennis en hij heeft al beloofd dat als het allemaal lukt dat we uit eten gaan. ;)

Bedankt maar weer voor jullie reacties ik voel me nu een kleine superman en morgen ben ik misschien weer wat meer gegroeid. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Parabolica op 14-06-2018 00:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-designz
Let wel op dat die options serialized in de database staan en het dus kan zijn dat je de site om zeep helpt als je dat telefoonnummer handmatig in de dabatase aanpast.

De beste optie die je hebt (nu we weten dat je phpmyadmin toegang hebt) is nog steeds om van de admin user het email adres te wijzigen om vervolgens via de flow van wordpress zelf het wachtwoord vergeten riedeltje af te gaan.

In eerdere reacties is al meerdere keren uitgelegd hoe dit in zijn werk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parabolica
Aan allen, het is net gelukt om het nummer te wijzigen via de database, het was een fluitje van een cent. :) :)

Ik wil iedereen hartstikke bedanken voor de geboden hulp en de support. Ik heb er ook nog eens heel veel mee geleerd. Van een klein supermannetje naar Superman in 3 dagen dankzij jullie hulp, dan kan eigenlijk alleen in een film.

Nogmaals bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parabolica
@m-designz Gelukkig bleef de site online en staat het nummer nu correct vermeld. Het voelde aan alsof ik een tikkend bommetje moest ontmantelen. :)

Wat jij schrijft en vele andere ook, dit heb net overlegd met mijn kennis en dit zal ook moeten gebeuren want tenslotte moet de ex-developer ook zijn toegang ontzegt worden en hij moet zelf hogere rechten krijgen. Maar ik wil dit echt samen doen met die kennis zodat hij zelf alles goed kan noteren wat er gebeurd zoals met het wachtwoord en het nieuwe emailadres. Ik heb nu al veel geleerd maar mijn kennis moet ook zelfstandig worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parabolica
Nu een heel ander vraagje aan de Wordpress kenners. Zijn er (gratis) Wordpress editors te vinden waarmee je op de PC een website kan samenstellen en ook het resultaat er mee kan bekijken. Dit is meer voor mezelf om mijn hobby (modelbouw) te delen met andere die mijn progressie dan kunnen volgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Parabolica schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:31:
Nu een heel ander vraagje aan de Wordpress kenners.
Daar mag je dan een nieuw topic voor openen ;)

Gebruik je dan wel onze Quickstart? ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.