Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

backplate Gelid Tranquilo r4 past niet op ASUSprime X470pro

Pagina: 1
Acties:

• Julianvanc
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:10
Beste allen,
Vandaag wil ik mijn nieuwe pc in elkaar zetten en ik zit muurvast bij de eerste stap al om de CPU cooler te installeren. Het gaat om een:
ASUS prime X470-pro bord.
GELID Tranquillo rev 4 (am4 compatible)
Ryzen 2700X cpu.

Er zat al een backplate op (voor stock cooler waarschijnlijk) die ik eraf heb gehaald. Tot mijn bizarre verbazing kom ik er vervolgens achter dat de backplate van de Tranquilo niet past.
Backplate 1

Backplate 2

Backplate 3

Hier een paar fotos (hopelijk goed zichtbaar) om aan te geven dat de gaten voor de schroefjes echt op totaal andere fysieke afstanden zitten en deze backplate nooit op dit moederbord zal passen (mijn conclusie na 1.5 uur prutsen, filmpjes zoeken etc).
De doos van de CPU cooler vermeld heel groot AM4 ready, de instruction manual is echt heel sumier,
wat o wat ben ik hier over het hoofd aan het zien?
Alvast heel veel dank voor elke reactie die me een beetje op het goede spoor kan zetten / me weer moed kan geven om door te gaan }:O

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:10
Je had (volgens mij) die originele plaat kunnen laten zitten. Die hoekjes die volgens jou niet passen zul je moeten uitlijnen boven de gaten waar je de schroeven van de koeler doorheen steekt.

Google images is het al aan het overnemen :? Laat ik maar geen foutieve info verspreiden.

[ Voor 35% gewijzigd door CurlyMo op 11-06-2018 21:02 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Julianvanc
geprobeerd maar de schroefjes van de tranquilo passen niet door de gaten van de backplate die bij het moederbord zat, echt ander systeem.
Nog andere suggesties?

zie hier een paar plaatjes van een van de zeer weinige installatie guides/reviews die ik ben tegengekomen, daar zit ook een plaatje op van de backplate van Gelid op een AM4 moederbord
productreview: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 review door pclinde

[ Voor 54% gewijzigd door Julianvanc op 11-06-2018 20:56 ]

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-11 13:42

InFamous

excommunicado

@Julianvanc Ik ga er stiekem een beetje vanuit dat het de bedoeling is de standaard backplate te gebruiken en niet de backplate die bij de koeler geleverd word.

Ik kom namelijk een mounting kit tegen special voor AM4 borden met alleen de mounting voor de koeler en 4 schroeven met veren.

Afbeeldingslocatie: https://www.quietpc.com/images/products/gelid-am4-kit-large.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door InFamous op 11-06-2018 20:58 ]

Formerly known as Ragdoll

• Julianvanc
hmmm die schroeven met die veer passen wel op de moederbord backplate... toevallig ergens een installatie guide gevonden van die kit?

Als je productreview: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 review door pclinde kijkt bij de eerste foto van het kopje 'Monteren' zie je duidelijk dat hier wel de GELID backplate op het AM4 moederbord is bevestigd...

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:10
Ik zou het ook eens met de originele backplate proberen. Die foto's van de review zijn vrij helder inderdaad.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• InFamous

InFamous

excommunicado

Ja, als je die foto bekijkt heeft dat moederbord geen ronde gaten, maar twee gaten in een zeg maar. Dat zal waarschijnlijk komen omdat het door pclinde gebruikte moederbord AM3 koelers ondersteund.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4Zj4PNrcuQTIjhcSZb4XuVDi/full.png

@Julianvanc gewoon die twee metalen plaatjes aan de koeler monteren en dan die duimschroeven met de veren daar doorheen steken en aan de backplate vast schroeven.

[ Voor 40% gewijzigd door InFamous op 11-06-2018 21:08 ]

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-11 15:23

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

InFamous schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:06:
Ja, als je die foto bekijkt heeft dat moederbord geen ronde gaten, maar twee gaten in een zeg maar. Dat zal waarschijnlijk komen omdat het door pclinde gebruikte moederbord AM3 koelers ondersteund.

[afbeelding]

@Julianvanc gewoon die twee metalen plaatjes aan de koeler monteren en dan die duimschroeven met de veren daar doorheen steken en aan de backplate vast schroeven.
Dit was bij de Asus X370 borden zo. Bij X470 niet meer. :)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Julianvanc
superbedankt allemaal! Ik ben een kleine stap verder maar nu zit ik hiermee:

schroeven te kort?

Als je goed kijkt zweven de schroeven nog boven het moederbord, ik moet echt heel veel kracht zetten om ze uberhaupt tot in het moederbordgat te krijgen. Ik durf niet verder door te drukken omdat ik bang ben dat ik de boel kapot ga maken. Kan iemand bevestigen dat je inderdaad zoveel druk moet zetten?

Nevermind! op een hardere ondergrond bleek de backplate nog net niet goed te zitten, hij staat nu als een huis! Dank iedereen!!!!

[ Voor 11% gewijzigd door Julianvanc op 11-06-2018 21:46 ]

• InFamous

InFamous

excommunicado

@Blaat in de review van PClinde geeft hij aan dat hij de Asus Corsair VI hero gebruikt. Dat bord ondersteund zowel AM3 koelers als AM4 koelers. Het ging ook over de review en niet over het moederbord van TS.

@Julianvanc Het lijkt er wel op, de veer moet ingedrukt worden dus toch nog iets harder drukken met beleid.

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:50

pclinde

TechGaming.nl

Klopt de Crosshair VI Hero heeft ondersteuning voor zowel AM3 als AM4. :) Top dat de koeler nu netjes op zijn plaats zit. :) Testje er tegenaan en gaan met die banaan.

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Pagina: 1