Onlangs heb ik twee CAT6A installatiekabels door de muur getrokken en aangesloten op een wandcontactdoos, in de meterkast zit alles aangesloten op een patchpaneel. Helaas heb het ik tijdens het testen van de kabels m.b.v. een kabeltester moeten constateren dat er bij draad 8 (bruin) geen lampje brand. Dit is voor beide kabels precies hetzeflde. Ik heb meerdere malen aan beide kanten opnieuw geprobeerd te patchen maar helaas zonder resultaat. Daarna heb ik geprobeerd door aan de kant van de meterkast de kabel direct op een keystone te patchen en dat blijkt wel te werken! Er lijkt dus geen kabelbreuk te zijn o.i.d.
Ik heb ook geprobeerd op verschillende poorten van het patchpaneel te patchen maar iedere keer werkt draad 8 niet.
Het patchpaneel is kwestie is de: DIGITUS Professional DN-91612SD-EA - Cat 6A Desktop LSA Patchpanel
Mijn vraag is, kan het zijn dat het patchpaneel simpelweg kapot is of doe ik iets verkeerd ?
Ik heb ook geprobeerd op verschillende poorten van het patchpaneel te patchen maar iedere keer werkt draad 8 niet.
Het patchpaneel is kwestie is de: DIGITUS Professional DN-91612SD-EA - Cat 6A Desktop LSA Patchpanel
Mijn vraag is, kan het zijn dat het patchpaneel simpelweg kapot is of doe ik iets verkeerd ?