Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CAT6A installatiekabel op patchpaneel werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ruudieboy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-11 21:11
Onlangs heb ik twee CAT6A installatiekabels door de muur getrokken en aangesloten op een wandcontactdoos, in de meterkast zit alles aangesloten op een patchpaneel. Helaas heb het ik tijdens het testen van de kabels m.b.v. een kabeltester moeten constateren dat er bij draad 8 (bruin) geen lampje brand. Dit is voor beide kabels precies hetzeflde. Ik heb meerdere malen aan beide kanten opnieuw geprobeerd te patchen maar helaas zonder resultaat. Daarna heb ik geprobeerd door aan de kant van de meterkast de kabel direct op een keystone te patchen en dat blijkt wel te werken! Er lijkt dus geen kabelbreuk te zijn o.i.d.
Ik heb ook geprobeerd op verschillende poorten van het patchpaneel te patchen maar iedere keer werkt draad 8 niet.

Het patchpaneel is kwestie is de: DIGITUS Professional DN-91612SD-EA - Cat 6A Desktop LSA Patchpanel

Mijn vraag is, kan het zijn dat het patchpaneel simpelweg kapot is of doe ik iets verkeerd ?

Alle reacties

• jtenbrink
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-02 11:39
Heb je al eens op een andere poort gepatcht? En weet je zeker dat je kabel niet beschadigd is?

• ruudieboy
Ik heb meerdere poorten geprobeerd op het patchpaneel ik heb ook andere kabels gebruikt (dus niet de kabel in de muur). Iedere keer werkt draad 8 niet. Als ik de draad keystone naar keystone patch werkt het wel goed.

Hieronder enkele foto's misschien voegen die iets toe. Ik zie verder geen schade op het patchpaneel.
https://imgur.com/mCuOJEd
https://imgur.com/9qMx6ti
https://imgur.com/TVHSyTG

[ Voor 9% gewijzigd door ruudieboy op 11-06-2018 21:28 ]

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Heb je aan beide zijden T568A of T568B gebruikt.

Laat eens een duidelijke foto zien hoe je de draden hebt aangesloten aan beide kanten.
Duidelijk genoeg om de kleurcodes te kunnen zien.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• jurriendijkstra
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:52
Bruin is gelijk voor beide varianten. Je zou met een multimeter kunnen kijken of je de digitus door kunt piepen. Misschien is er een slechte pcb trace of soldering.

Recent ook cat6a op een soortgelijke digitus aangesloten. Geen probleem!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-11 18:24
misschien is je tester defect

• ruudieboy
Heb het probleem gevonden het gaat fout in de volgende situatie:

Tester -> CAT7 SFTP -> patchpaneel -> wall mount -> CAT7 SFTP -> test receiver.
Dan brand dus lampje 8 niet. Als ik de SFTP kabel aan de kant van de tester vervang door een UTP kabel dan werkt het wel goed. De SFTP kabels heb ik afzonderlijk ook getest en dan branden alle lampjes wel.

Tester -> CAT? UTP -> patchpaneel -> wall mount -> CAT7 SFTP -> test receiver.
Gaat goed dus.

Beperking van de tester wellicht? Ik dacht eigenlijk dat alle CAT standaarden backwards compatible waren. Of komt het door de shielding? Ik heb het patchpaneel nog niet verbonden met aarde in de meterkast.
Pagina: 1