Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik bijv Battlefield 1 speel dan hapert mijn pc al een beetje op medium terwijl ik denk dat mijn PC sowieso meer aan kan. Ik denk dat mijn processor niet goed genoeg is en ik een betere moet aanschaffen en ik weet het niet zeker. Zit mijn processor een beetje in de zelfde catogorie als de rest? of moet ik een nieuwe aanschaffen? Zoja, Welke?
Mijn specs:

Geforce GTX 1050Ti
AMD FX-8350 Eight-core processor
16GB Ram
1TB HDD en 250GB SSD

Ook maakt mijn pc best veel lawaai, mischien heeft dat er mee te maken? Ik heb niet zo veel verstand van computers tho.

Alvast bedankt!! (:

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Meten is weten. Installeer MSI Afterburner en laat dit programma meelopen als je aan het gamen bent. Deel de resultaten in dit topic en er wordt je exact verteld waar het probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:32:
Als ik bijv Battlefield 1 speel dan hapert mijn pc al een beetje op medium terwijl ik denk dat mijn PC sowieso meer aan kan.
En met welke reden denk je dat? Als ik snel je CPU in Google intik met BF1 erbij, trek ik een redelijke beerput open.
Ik denk dat mijn processor niet goed genoeg is en ik een betere moet aanschaffen en ik weet het niet zeker.
Meten = weten; op hoeveel % staat je CPU tijdens het gamen? En welke temperaturen worden er gedetecteerd?
Zit mijn processor een beetje in de zelfde catogorie als de rest?
Benchmarks zeggen veel maar je CPU is ondertussen al bijna 6 jaar oud (qua technologie). Of dat nog voldoende is voor games uit 2017/2018, is een goede vraag.
Ook maakt mijn pc best veel lawaai, mischien heeft dat er mee te maken
Dat zijn over het algemeen je fans; allicht kan je daar ook eens een meting op loslaten? Dan weet je welke hard blaast en dus herrie maakt?

Ter info: over welk OS hebben we het en/of welke DX-versie draai je BF1 op?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
En ik mis je moederbord.... er zijn maar enkele moederborden die echt geschikt zijn voor deze cpu. Met de nadruk op 'echt'
Op heel veel mobo staat wel dat ze hem ondersteunen maar bij het minste gebruik raken de vrm's oververhit en gaat de cpu throttelen.
Dus welk moederbord heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:27

Nemesizz

Untouchable

Inderdaad, wat @Elmo_b zegt, in heel veel gevallen word de FX 8000 serie gebruikt op een moederbord dat er eigenlijk niet geschikt voor is, dan gaat de boel thermal throttelen (CPU gaat dan vaak op 1600Mhz draaien, wat traag is) om te voorkomen dat er 'iets' (meestal VRM's, de chipjes die 12 volt omzetten naar iets bruikbaars voor je processor) doorbrand.

Daarnaast:
Geforce GTX 1050Ti
Leuke kaart, maar zeker geen hoogvlieger, hele hoge settings hoef je niet te verwachten met zo'n ding (althans, niet met een hoge framerate).
AMD FX-8350 Eight-core processor
Heel erg afhankelijk van het moederbord of je er prestaties uit kan halen...of niet. Maar ook dit is geen hoogvlieger qua prestaties.
1TB HDD
Is ook heel erg afhankelijk of het een snel model is of een traag model. Zit namelijk een groot verschil tussen bijvoorbeeld een Western Digital Black, of een Western Digital Green, beide hebben wel een 1TB variant, maar de ene is redelijk snel (Black) ander is puur voor opslag en traag (Green). Vaak hebben andere merken ook wel een variant die snel is, en een die traag is.

Als je bijvoorbeeld je games draait van de hardeschijf (waarschijnlijk wel, een 250GB SSD is zo vol...helemaal met moderne games), en het is zo'n 'eco' of 'green' variant, dan zijn die vaak niet snel genoeg om alles te laden en krijg je hoe dan ook stutters, zelfs al had je bij wijze van een high end processor (Ryzen of i7) met een high-end videokaart (Vega of GTX 1080).