Vorig weekend heb ik bij een niet nader te noemen winkel voor brandblusmiddelen op persoonlijke titel een bestelling gedaan à 200 euro. Na een aantal dagen gewacht te hebben toch maar eens gemaild waar mijn bestelling bleef. Aan telefoon werd mij verteld dat de bestelling een aantal keer is aangeboden en dat er niemand thuis was. Verzending verliep via een niet nader benoemde verzendpartner (kleine partij, soort koeriersdienst) Dat klopt, ik heb geen verzendbevestiging gehad dus ik heb buitenshuis gewerkt.
Voor het weekend heb ik een mail gekregen met het verzoek om €22 over te maken voor de herverzending van de door mij aangekochte goederen. Ik vind dit niet terecht omdat ik
Voor de volledigheid: hieronder de e-mailwisseling en de AV.
Voor het weekend heb ik een mail gekregen met het verzoek om €22 over te maken voor de herverzending van de door mij aangekochte goederen. Ik vind dit niet terecht omdat ik
- geen verzendbevestiging heb ontvangen dus niet wist dat het pakket eraan kwam
- geen niet-thuis briefjes/e-mails heb gehad (nee, ook de buren niet),
- de verzendkosten nergens op de website vermeld staan.
Voor de volledigheid: hieronder de e-mailwisseling en de AV.
BedrijfWe ontkomen er niet aan extra kosten in rekening te brengen voor het verzenden naar ander adres.
De werkelijke verzendkosten hiervoor bedragen € 27,00 ex BTW.
IkDank voor je mail. Ik vind het jammer dat dit de oplossing is. Ik heb nooit een verzendbevestiging ontvangen en wist dus niet wanneer ik het pakket kon verwachten (normaliter zorg ik ervoor dat er dan iemand klaar staat), noch staat er op jullie website of in de algemene voorwaarden vermeld dat het met een koeriersdienst wordt verzonden. Ik zet er bovendien mijn vraagtekens bij dat zo'n koerier geen bericht achterlaat als hij voor een gesloten deur heeft gestaan (zoals veel grote en kleine bezorgdiensten wel doen). Indien ik wel een bericht had ontvangen had ik contact kunnen opnemen.
Nu, gedane zaken nemen geen keer. Ik heb eerder besteld bij jullie en willen dit ook in de toekomst blijven doen. Het bedrag wat je noemt voor herverzending vind ik echter buitensporig hoog. Ik lees op jullie website een tarief van €5,95 of €12,25 (er staan twee verschillende tarieven vermeld op twee verschillende pagina's). Hoewel ik van mening ben dat ik in dezen niets fout heb gedaan vind ik die bedragen schappelijker dan het eerder genoemde bedrag, helemaal omdat het een bestelling voor een terugkerende klant is.
Bedrijf de verzendkosten vermeld op de website zijn niet de werkelijke verzendkosten. Uiteraard worden blusmiddelen
met een speciale koerier verstuurd. Het zijn kwetsbare producten en we kunnen niet anders als een koerier voor inschakelen
die voorzichtig met onze producten omgaat. Ik hoop dat u begrip kunt opbrengen voor het feit dat wij ook niet 2 x
de werkelijke verzendkosten voor onze rekening kunnen nemen. Dan wordt het een verliespost.
AV: Algemene voorwaarden
Onze algemene voorwaarden zijn die van de Koninklijke Metaalunie, deze voorwaarden zijn gedeponeerd ter griffie bij de Rechtbank te Rotterdam. U kunt deze altijd opvragen bij ons. Als u ons een e-mailbericht zend dan worden deze in pdf aan u toegezonden.
Levertijden
Na betaling of uw opdrachtverstrekking binnen enkele werkdagen.
Prijzen
Op de website genoemde prijzen zijn in € (euro) exclusief B.T.W.
Prijswijzigingen en kennelijke fouten voorbehouden.
Betaling
Bedrijf X, U kunt bij ons veilig afrekenen via IDEAL, UW BANK, 14 DAGEN OP REKENING. Voor HUUR en LEASE van brandblussers zijn wij u telefonisch van dienst.
Op rekening, 14 dagen (alleen bedrijven en instellingen).
Betaling vooraf (IDEAL) of op rekening na goedkeuring debiteuren adm.
Garantie
Op de meeste producten geven wij één of vijf jaar garantie.
Bij nieuwlevering en onderhoud door ons tien jaar garantie
Verzendkosten / bezorging
Ongeacht de grootte van uw bestelling € 12.25
Bij uw bestelling boven € 500 ( excl. BTW ) gratis bezorging.
Ruilen
Voor ruiling dient contact te worden opgenomen met onze klantenservice.