Brandblusmiddelenwinkel vs klant om herverzending

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:22
Vorig weekend heb ik bij een niet nader te noemen winkel voor brandblusmiddelen op persoonlijke titel een bestelling gedaan à 200 euro. Na een aantal dagen gewacht te hebben toch maar eens gemaild waar mijn bestelling bleef. Aan telefoon werd mij verteld dat de bestelling een aantal keer is aangeboden en dat er niemand thuis was. Verzending verliep via een niet nader benoemde verzendpartner (kleine partij, soort koeriersdienst) Dat klopt, ik heb geen verzendbevestiging gehad dus ik heb buitenshuis gewerkt.

Voor het weekend heb ik een mail gekregen met het verzoek om €22 over te maken voor de herverzending van de door mij aangekochte goederen. Ik vind dit niet terecht omdat ik
  • geen verzendbevestiging heb ontvangen dus niet wist dat het pakket eraan kwam
  • geen niet-thuis briefjes/e-mails heb gehad (nee, ook de buren niet),
  • de verzendkosten nergens op de website vermeld staan.
Ik kan mij de positie van het bedrijf best voorstellen maar ik vind het niet redelijk ten opzichte van mij. Wat is in deze casus de normale werkwijze? Ik kan op internet weinig terugvinden over de kosten rondom 'herverzending' van gekochte goederen. Ik hoor dan ook graag wat jullie vinden in deze casus.

Voor de volledigheid: hieronder de e-mailwisseling en de AV.
BedrijfWe ontkomen er niet aan extra kosten in rekening te brengen voor het verzenden naar ander adres.

De werkelijke verzendkosten hiervoor bedragen € 27,00 ex BTW.
IkDank voor je mail. Ik vind het jammer dat dit de oplossing is. Ik heb nooit een verzendbevestiging ontvangen en wist dus niet wanneer ik het pakket kon verwachten (normaliter zorg ik ervoor dat er dan iemand klaar staat), noch staat er op jullie website of in de algemene voorwaarden vermeld dat het met een koeriersdienst wordt verzonden. Ik zet er bovendien mijn vraagtekens bij dat zo'n koerier geen bericht achterlaat als hij voor een gesloten deur heeft gestaan (zoals veel grote en kleine bezorgdiensten wel doen). Indien ik wel een bericht had ontvangen had ik contact kunnen opnemen.

Nu, gedane zaken nemen geen keer. Ik heb eerder besteld bij jullie en willen dit ook in de toekomst blijven doen. Het bedrag wat je noemt voor herverzending vind ik echter buitensporig hoog. Ik lees op jullie website een tarief van €5,95 of €12,25 (er staan twee verschillende tarieven vermeld op twee verschillende pagina's). Hoewel ik van mening ben dat ik in dezen niets fout heb gedaan vind ik die bedragen schappelijker dan het eerder genoemde bedrag, helemaal omdat het een bestelling voor een terugkerende klant is.
Bedrijf de verzendkosten vermeld op de website zijn niet de werkelijke verzendkosten. Uiteraard worden blusmiddelen

met een speciale koerier verstuurd. Het zijn kwetsbare producten en we kunnen niet anders als een koerier voor inschakelen

die voorzichtig met onze producten omgaat. Ik hoop dat u begrip kunt opbrengen voor het feit dat wij ook niet 2 x

de werkelijke verzendkosten voor onze rekening kunnen nemen. Dan wordt het een verliespost.
AV: Algemene voorwaarden

Onze algemene voorwaarden zijn die van de Koninklijke Metaalunie, deze voorwaarden zijn gedeponeerd ter griffie bij de Rechtbank te Rotterdam. U kunt deze altijd opvragen bij ons. Als u ons een e-mailbericht zend dan worden deze in pdf aan u toegezonden.

Levertijden

Na betaling of uw opdrachtverstrekking binnen enkele werkdagen.

Prijzen
Op de website genoemde prijzen zijn in € (euro) exclusief B.T.W.
Prijswijzigingen en kennelijke fouten voorbehouden.

Betaling
Bedrijf X, U kunt bij ons veilig afrekenen via IDEAL, UW BANK, 14 DAGEN OP REKENING. Voor HUUR en LEASE van brandblussers zijn wij u telefonisch van dienst.

Op rekening, 14 dagen (alleen bedrijven en instellingen).

Betaling vooraf (IDEAL) of op rekening na goedkeuring debiteuren adm.

Garantie
Op de meeste producten geven wij één of vijf jaar garantie.
Bij nieuwlevering en onderhoud door ons tien jaar garantie

Verzendkosten / bezorging
Ongeacht de grootte van uw bestelling € 12.25
Bij uw bestelling boven € 500 ( excl. BTW ) gratis bezorging.

Ruilen
Voor ruiling dient contact te worden opgenomen met onze klantenservice.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:26
Dat is vervelend voor hun. Maar dan moeten ze opzoek gaan naar een andere vervoerder.

Ik zou zeggen tijd om je op basis van de WKOA te herroepen. En lekker je 200 euro ergens anders besteden. Maar dat is mijn mening.

Tevens(als ik het juiste bedrijf voor mij heb) zijn hun herroeping voorwaarden in de strijd met de wet. Zo moet je binnen 14 van ontvangst terug sturen. (Nee je moet melding maken binnen 14 dagen). Tevens accepteren ze alleen complete onbeschadigde producten(ook niet terecht.). En als klap op de vuurpijl kan je binnen 30(wet geeft 14 aan) dagen je geld terug verwachten. En dit is getest door de rechtbank??

[ Voor 48% gewijzigd door loki504 op 11-06-2018 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@MaZeLe Wat ik nog niet duidelijk heb is of de shop inmiddels de brandblussers weer retour heeft of dat deze nog ergens rondhangen. Is dat bekend?

Ik kan jouw standpunt wel begrijpen, een beetje raar om onverwacht extra kosten te krijgen terwijl je niet kan controleren of de bestelling wel degelijk is aangeboden. Had je je verdiept in het vervoersbedrijf of werd dit vooraf niet gecommuniceerd?

Overigens kun je nu inderdaad zonder problemen de bestelling annuleren onder WKOA. Jij maakt hierbij geen extra kosten omdat de shop de verzendkosten heen (dus naar jou) ook moet vergoeden. Normaal gesproken hoef jij alleen de verzendkosten retour (dus terug naar de shop) zelf te betalen maar dat is nu dus niet van toepassing, aangenomen dat de bestelling retour afzender gaat.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:22
@Room42 @loki504 Ik vermoed dat de blussers nog bij de transporteur liggen. Ik heb mij niet verdiept in het transportbedrijf, er wordt nergens melding gemaakt welk bedrijf dit is.

Hoe kan ik voorkomen dat het bedrijf zegt als ik annuleer: hier is je geld terug min een bedrag voor de verzendkosten? Want daar zie ik ze zeker toe in staat. Ze zijn zo te zien niet aangesloten bij een keurmerk oid waarop ik mij kan beroepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aangezien er overal met excl btw gegooid wordt gaat het hier om een bedrijf dat zich richt op consumenten?
was je verplicht een bedrijfsnaam in te vullen bij het afrekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 17:23
MaZeLe schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 02:26:
Hoe kan ik voorkomen dat het bedrijf zegt als ik annuleer: hier is je geld terug min een bedrag voor de verzendkosten? Want daar zie ik ze zeker toe in staat. Ze zijn zo te zien niet aangesloten bij een keurmerk oid waarop ik mij kan beroepen...
Dat mag gewoon niet, zie consuwijzer.
Hebt u de ondernemer laten weten dat u gebruik maakt van de bedenktijd? Dan moet hij alles wat u al betaald hebt binnen veertien dagen terugbetalen. De termijn van 14 dagen begint de dag nadat u de ondernemer hebt laten weten dat u gebruik maakt van de bedenktijd. Hebt u bezorgkosten of andere kosten betaald om het product thuis geleverd te krijgen? Dan moet u die kosten ook terugkrijgen. De ondernemer mag geen kosten in rekening brengen voor het ongedaan maken van de aankoop. U moet wel de kosten voor het terugsturen zelf betalen. Maar alleen als de ondernemer u hierover heeft geïnformeerd voordat u de aankoop deed.
Bovenstaand is wel alleen van toepassing wanneer je op persoonlijke titel / niet als bedrijf je aankoop hebt gedaan. Als het om een zakelijke bestelling gaat dan heb je deze rechten niet. De betreffende aanbieder lijkt te adverteren met prijzen inclusief BTW (op de voorpagina) en je kan gewoon bestellen zonder een zakelijke naam of KVK-nummer op te geven, dus het lijkt zo niet enkel gericht op de zakelijke markt. Ik vrees gezien de website dat dit nog wel een staartje kan krijgen, heel professioneel ziet het er niet uit in elk geval. Bij het bestellen moet je akkoord gaan met de algemene voorwaarden maar die kan je niet aanklikken en zijn maar lastig vinden (ergens in een menu met product categorieën 8)7)

Ik zou beginnen met deze als email - mocht daar niets uitkomen dan kan je altijd nog opvolgen met een aangetekende brief, maar laten we hopen dat het niet zover komt.

[ Voor 24% gewijzigd door Mmore op 12-06-2018 03:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dan wordt het een verliespost.
Dat is nou bedrijfsrisico. Dat is geen argument, ze hadden dat van tevoren kunnen afdekken door duidelijker te zijn over bezorgtermijnen en kosten.

Stond er bij het verzenden ook geen datum of leveringstermijn vermeld? Als er staat dat het product na twee werkdagen aankomt, valt er nog iets voor te zeggen dat je, impliciet, twee dagen later het product in ontvangst hoort te nemen. Al kun je dat zelfs onredelijk noemen in de huidige (consumenten-)markt, waarin bezorgtijden bijna altijd een vage indicatie zijn en een berichtje bij verzending en afleverpoging eigenlijk standaard is.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
MaZeLe schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 02:26:
Niet. Als ze minder geld overmaken kan je dreigen met een incassoprocedure en/of je rechtsbijstand. Uiteraard alleen doen als je er een principekwestie van wilt maken en ook daadwerkelijk door gaat pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:02

Yucon

*broem*

Ik blijf me verbazen dat dit soort praktijken nog voorkomen in 2018. Vooral de kruideniersmentaliteit om wat betreft verliesposten de balans per bestelling op te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:51
Zijn er nog uitzonderingen met betrekking tot verzendkosten en wkoa als het over gevaarlijke goederen gaat?
Veel vervoerders weigeren brandblussers omdat ze corrosief of explosief kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 08:31

WhiteDog

met zwarte hond

jeroen3 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:11:
Zijn er nog uitzonderingen met betrekking tot verzendkosten en wkoa als het over gevaarlijke goederen gaat?
Veel vervoerders weigeren brandblussers omdat ze corrosief of explosief kunnen zijn.
Terwijl ze wel in elke auto zitten en je ze per 100 in de Ikea kan opladen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:02

Yucon

*broem*

WhiteDog schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 15:06:
[...]

Elke auto heeft ook een brandstoftank. Toch heb je voor het vervoer van 20.000 liter benzine andere eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:51
WhiteDog schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 15:06:
[...]

Het punt is dat brandblussers drukcilinders zijn, vaak met ongezonde or corroderende inhoud.
Het verschil tussen één poederblusser van 2 liter in je auto, of een pallet met grote 9L schuimblussers maakt nogal wat uit voor de nevenschade mocht iemand zijn heftrucklepels erin steken.
Plus dat sommige niet tegen bevriezing kunnen, wat natuurlijk goed mogelijk is in de winter in het busje.

[ Voor 10% gewijzigd door jeroen3 op 12-06-2018 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
jeroen3 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:11:
Ik denk dat dit een reden kan zijn om voor bepaalde verzendingen hogere verzendkosten te rekenen, als je dat vooraf kenbaar maakt. Maar niet om achteraf hoge kosten voor herverzending te rekenen.

(Extragratis tip voor de webshop: als je gevoelige ladingen verzendt en het wordt erg duur bij gemiste verzending, neem dan vooraf contact op? Mailtje / telefoontje is zo gedaan. 2018 - snelle communicatie is mogelijk.)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:34
Onlangs exact hetzelfde meegemaakt.

Ik had geen drukcylinders besteld maar een simpele waterfilter.
PostNL begon van laag tot hoog te beweren dat mijn adres niet bestond. Voor herverzending moest ik ook ineens betalen. Dan maar gezegd dat ik via WKOA mijn geld terug wou, dat ging ook niet want moest voor de gemiste verzending gaan betalen, die gratis was volgens de factuur 8)7

Uiteindelijk been stijf gehouden dat ik mijn geld terug wou en na 2 weken gaven ze het op en verzonden ze het alsnog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-09 22:18
Een simpele status update, uw zending wordt morgen verzonden, uw zending is vandaag verzonden en kunt u morgen verwachten. Helemaal mooi is het als er ook nog een track and trace code bij zit. Hartstikke leuk die nieuwe technieken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04
Ik lees daar "ander adres" en niet "hetzelfde adres". Mocht het alsnog naar hetzelfde adres moeten worden gestuurd, blijf er om vragen, daar heb je denk ik ook gewoon recht op en die €22 kunnen ze beschouwen als leergeld om voortaan dingen duidelijk te maken. Als het nu ineens naar een ander adres moet omdat het je beter uitkomt, dan gewoon betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Inderdaad: er staat ander adres.
En als de goederen inderdaad naar een ander adres gestuurd moeten worden, kan ik me voorstellen dat daar kosten voor in rekening worden gebracht (hoewel over het bedrag van 22 euro natuurlijk een leuke boom op te zetten valt ;) ).
Maar als het adres niet veranderd is, vind ik dat ze niet mogen klagen bij de klant: hun vervoerder heeft lopen prutsen (geen aankondiging vooraf, geen briefje bij gesloten deur) en daar hoor je de klant niet mee lastig te vallen.

Poot stijf houden en aflevering eisen zonder extra kosten of anders volledige aankoopbedrag retour.

Maar bedenk wel: gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen. Als ze besluiten om het aankoopbedrag minus verzendkosten terug te storten zul je waarschijnlijk flinke moeite moeten doen (tot aan juridische kosten aan toe!) om je geld terug te krijgen...

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Pagina: 1