What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?
Vraag
Alle reacties
Mijn eerste ingeving zou zijn om simpelweg het zelfde aantal cores toe te kennen aan de guest, eventueel hard reserveren zodat hij de cores niet hoeft te delen. Als je overboeking echter binnen de perken blijft (1:3 ofzo) kan je dat wellicht overwegen niet te doen.
Verder zou ik overigens wel adviseren deze vraag bij de leverancier neer te leggen, met een beetje geluk hebben ze een .ova/.ovf liggen die je zo kan deployen.
Verder zou ik overigens wel adviseren deze vraag bij de leverancier neer te leggen, met een beetje geluk hebben ze een .ova/.ovf liggen die je zo kan deployen.
Wat voor type applicatie is het en waarom spect je leverancier de hoeveelheid cache? Is het een applicatie die een specifieke performance verwacht, of hebben ze uit eenvoud gewoon de specs van een bestaande dell ge-copy paste.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Een type-1 hypervisor heeft tegenwoordig een overhead van minder dan 2.5% van de host-specs.
Dat gezegd hebbende; als ik de specs uit je startpost bekijk, eist de leverancier helemaal niks maar poneren ze een wollige OEM-server. Want, als je dus die Dell R430 koopt met 1x Xeon 5120 en er maar 2GB RAM in stopt, werkt het dan goed? Of als je er maar een SSD van 32GB aanhangt? Nee...
Domme vraag terug; een beetje leverancier heeft sizing voor hun applicatie gemeten en kan dit voor jouw vertalen naar fysiek of virtueel; geen idee over welke applicatie het nu gaat maar dit gaat 'm dus niet worden.
Dat gezegd hebbende; als ik de specs uit je startpost bekijk, eist de leverancier helemaal niks maar poneren ze een wollige OEM-server. Want, als je dus die Dell R430 koopt met 1x Xeon 5120 en er maar 2GB RAM in stopt, werkt het dan goed? Of als je er maar een SSD van 32GB aanhangt? Nee...
Domme vraag terug; een beetje leverancier heeft sizing voor hun applicatie gemeten en kan dit voor jouw vertalen naar fysiek of virtueel; geen idee over welke applicatie het nu gaat maar dit gaat 'm dus niet worden.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
In principe niet, dit laat je de leverancier doen zodat je hier later geen gezeur over krijgt mocht je support nodig hebben en ze anders gaan roepen, "ja dit voldoet niet aan onze specs". En als het een leverancier is "die virtualisatie nog niet ondersteund" dan moet je even gaan lachen en hopelijk verder kijken naar een leverancier die dat wel ondersteund in 2018LePlatDuJour schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:08:
maar hoe vergelijk je dat met virtual specs?
Niet ingewikkelder maken dan het hoeft te zijn. Gewoon 2 vCPU toekennen en een afdoende hoeveelheid geheugen voor het OS. Zo te zien zijn de geheugen requirements van die applicatie niet bijzonder spannend. Mochten er daadwerkelijk performance problemen optreden, kun je altijd nog verder gaan finetunen.LePlatDuJour schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:08:
Hopelijk een domme vraag hiero, maar is het mogelijk om hardware vereisten te vertalen naar vSphere guest specs?
Leverancier heeft als minimum specs een “Dell R430 or equivalent, 1x Xeon Gold 5120 or beter, 19.25Mb cache”, maar hoe vergelijk je dat met virtual specs?
Als het belangrijk is moet je het aan de leverancier vragen, anders kun je het waarschijnlijk negeren. Vaak roepen ze maar iets zwaars om zeker te weten dat het altijd snel genoeg is. Meestal begin ik met een minimale hoeveelheid RAM, CPU en disk. Als het te weinig is dan wordt dat snel genoeg duidelijk en doen voeg ik dan wat extra toe.
Indien er wat meer gevraagd wordt dan vertaal ik de hardware van de host gewoon 1:1 naar de gast toe. Als er een Xeon XYZ in de server zit, dan doe ik alsof de gast ook een Xeon XYZ heeft (ongeacht hoeveel vCPUs er daadwerkelijk zijn toegekend). Direct op de hardware draaien is wel iets sneller, maar als dat kleine verschil er toe doet dan is het toch wel tijd voor nieuwe hardware.
Dus, concreet, zou ik kijken wat voor hardware er in je server zit. Als dat een XG5120 of beter is dan, dan is het goed. Bij twijfel vraag de leverancier.
Indien er wat meer gevraagd wordt dan vertaal ik de hardware van de host gewoon 1:1 naar de gast toe. Als er een Xeon XYZ in de server zit, dan doe ik alsof de gast ook een Xeon XYZ heeft (ongeacht hoeveel vCPUs er daadwerkelijk zijn toegekend). Direct op de hardware draaien is wel iets sneller, maar als dat kleine verschil er toe doet dan is het toch wel tijd voor nieuwe hardware.
Dus, concreet, zou ik kijken wat voor hardware er in je server zit. Als dat een XG5120 of beter is dan, dan is het goed. Bij twijfel vraag de leverancier.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Pagina: 1