Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Momenteel ben ik gedetacheerd en word ik per september vast in dienst overgenomen bij mijn werkgever.

Een aantal weken geleden heb ik een arbeidsvoorwaarden bespreking gehouden en we zijn na wat gesteggel over het salaris er uit gekomen.

Middels een mail heb ik het pakketje formeel akkoord gegeven. Nu krijg ik binnen een of twee weken vanuit recruitment op papier de echte echte formele aanbieding binnen die getekend dient te worden voordat de contract wordt opgemaakt die uiteindelijk ook getekend dient te worden.

Nu volgt een maar. Per 1 augustus 2018 geldt er een salarisverhoging binnen de UTA Bouw CAO van 2,35 %.

De vraag is of ik hier nog rechten in heb om deze mee te nemen of is het over en uit en moet ik het maandsalaris voor lief nemen en is het eigen schuld dikke bult, dit had je maar aan moeten kaarten.

Super stom, want dit was al in februari bekend....

Beste antwoord (via Verwijderd op 11-06-2018 17:48)

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:18
Als je nieuwe contract ingaat vóór 1 augustus heb je gewoon recht op de CAO verhoging. Anders heb je gewoon pech.

[ Voor 13% gewijzigd door Renzzie op 11-06-2018 15:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
Als je nieuwe contract ingaat vóór 1 augustus heb je gewoon recht op de CAO verhoging. Anders heb je gewoon pech.

[ Voor 13% gewijzigd door Renzzie op 11-06-2018 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
Die verhoging ga je mislopen denk ik tenzij je op het minimum zit van wat er in de CAO staat en ze je moeten verhogen om daar niet onder te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Renzzie schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:42:
Wat mij betreft helder. Slikken en doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:49

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Hangt er een beetje van af, wordt er in je contract over een maandsalaris in euro's gesproken, heb je waarschijnlijk pech. Als er staat dat je wordt betaald volgens periodiek X van schaal Y in je CAO, heb je geluk.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
En wanneer gaat je contract en salarisverhoging in?

Ik zou daar zeker geen zaak van maken bij je werkgever. Dat zou bij mij ongelooflijk slecht overkomen als dat nieuw contract ingaat op of na 1 Augustus. (zeker als er al wat gesteggel geweest is).

Als dat ingaat op 1/7, dan heb je daar gewoon recht op, maar als je het niet krijgt, dan is het zo hé.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Pagina: 1