barmodel koelkastje element bevriest en lekt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain95
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-09 10:39
Goedemorgen beste tweakers,

Ik heb een tijdje geleden een klein koelkastje overgenomen van iemand, maar het soort van vriesvakje heeft elke dag ijsvorming wat vervolgens ook smelt en dus druppelt op de producten die erin staan. Het zal wel een domme vraag zijn maar kan ik dat hele element er ook uithalen? Of is dat het enige onderdeel wat de koelkast koud maakt? Ik heb hem al eens helemaal laten ontdooien en alles schoon/droog gemaakt. Ik zal een foto bijplaatsen waar de ijsvorming te zien is.

Alvast bedankt! :)

ijsvorming koelkast

Beste antwoord (via captain95 op 12-06-2018 11:29)

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hoe snel groeit het ijs aan? Gaat het om meer dan een centimeter per maand? Hoe vaak gaat de deur open?
Overigens schat ik de kans klein in dat het vervangen vna deurrubbers de moeite waard zal zijn. Die dingen zijn niet goedkoop, waardoor het al snel verstandiger is om de hele koelkasst te vervangen (tegen de tijd dat deurrubbers op zijn, is meestal de koelkast ook al zodanig verouderd dat er veel zuinigere modellen op de markt zijn).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:27
Hoort er niet een deurtje of klepje voor dat vriesvakje? Het lijkt erop dat die ontbreekt waardoor de vrieskoude de koelkast in lekt, hierdoor de motor langdurig niet aan hoeft te slaan, waardoor je vriesvakje ontdooit, het ijs drupt, je producten nat worden etc.

Heb zelf vroegâh ook zo'n ding gehad en daar zat een klepje voor het vriesvakje dat dit dus voorkwam...

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain95
Ja daar ging ik inderdaad ook al vanuit gezien de twee plastic "houdertjes" aan de rechterkant. Enig idee of ik dan het hele element eruit kan halen of is dat het enige onderdeel wat de hele koelkast koelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Dat is helaas het enige koelende deel in je koelkast. Overmatige ijsvorming wijst meestal op een slecht sluitende deur, waardoor vochtige lucht naar binnen blijft stromen en aanvriezen. Zijn de deurrubbers nog goed? Staat de koelkast goed waterpas? Sluit de deur lekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain95
zover ik het zelf kan beoordelen lijkt de deur gewoon helemaal goed af te sluiten, en is er nergens een stukje rubber kapot of iets dergelijks.

edit: zou het eventueel werken als ik zelf een plastic omhulsel om het element heen knutsel zodat deze afgesloten blijft?

[ Voor 30% gewijzigd door captain95 op 11-06-2018 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:00
captain95 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:25:

edit: zou het eventueel werken als ik zelf een plastic omhulsel om het element heen knutsel zodat deze afgesloten blijft?
Dan krijg je de ijsvorming op dat plastic.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain95
haha nee dan kom ik inderdaad niet veel verder.. Maar waarom zou daar ijsvorming op komen en zou dat niet gebeuren als het originele plastic er nog op zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ijsvorming komt omdat er vochtige lucht in je koelkast kan die bevriest. Je rubbers lekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain95
Bedankt voor je reactie masaman. Dus die rubbers goed checken en eventueel vervangen zou moeten helpen? Of kan het ook komen dat het komt door de lucht die gewoon binnenkomt bij het openen van de koelkast?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Hoe snel groeit het ijs aan? Gaat het om meer dan een centimeter per maand? Hoe vaak gaat de deur open?
Overigens schat ik de kans klein in dat het vervangen vna deurrubbers de moeite waard zal zijn. Die dingen zijn niet goedkoop, waardoor het al snel verstandiger is om de hele koelkasst te vervangen (tegen de tijd dat deurrubbers op zijn, is meestal de koelkast ook al zodanig verouderd dat er veel zuinigere modellen op de markt zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain95
Ja ik denk wel meer dan een centimeter per maand. Hm oke dan zal ik binnenkort maar afscheid van mijn koelkastje moeten nemen helaas.

Dank voor alle reacties in ieder geval!
Pagina: 1