Valbestendige camera die foto's automatisch upload

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Voor mijn werk zoek ik een camera voor de productievloer die gemakkelijk in gebruik is. De mensen van productie moeten gemakkelijk foto's kunnen maken van hun werk zodat dit voor de toekomst vastligt. De camera dient dus valbestendig te zijn, aangezien de camera sowieso gaat vallen. Maar waar ik voornamelijk naar opzoek ben is een camera die gemakkelijk de foto's upload op het netwerk, of misschien zelfs automatisch.
We hebben een vrij grote server en overal WiFi.
De mensen moeten dit naast hun vaste werkzaamheden doen, dus het moet zo gemakkelijk mogelijk zijn.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows computers.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zag de Fujifilm FinePix XP130 https://www.coolblue.nl/p...2digWoEAQYASABEgImifD_BwE

Deze camera lijkt wel aan de eisen te voldoen, maar ben benieuwd of er mensen zijn met aanraders? Ik had namelijk verwacht dat er wel camera's waren die speciaal zijn gemaakt voor dit soort situaties.
Out of the box ideeën zijn uiteraard ook welkom :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:09
Hoe goed moet er gemikt worden voor de foto en wat staat er in de weg? Kun je ook vaste camera's ophangen? Bijvoorbeeld boven de inpaktafel of naast de lopende band (geen idee wat voor werk het is en wat je op de foto wil zetten)?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De foto's moeten gemaakt worden van opspanningen die ze maken voor halffabricaten op de frees machine.

Zie hier de link naar de machine die we gebruiken; https://www.makino.com/vertical-machining-centers/v33i/

De opspanningen die ze moeten maken op de machine zijn soms moeilijk te realiseren doordat er weinig ruimte op het halffabricaat is om in te klemmen en aangezien we met 5 micrometer toleranties werken komt dit heel nauwkeurig.
Daarom loont het om het te documenteren, zodat ze het wiel niet opnieuw hoeven uit te vinden wanneer producten weer terugkomen.

Ik moet daarnaast ook zeggen dat het personeel wat aan de oudere kant is, dus gebruiksvriendelijkheid is een echte must :p (vandaar dus ook de vraag voor automatisch uploaden van de foto's, zodat ze niet met draden lopen te stoeien)

Alvast bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

lijkt me dat fotokwaliteit dan niet al te hoog hoeft te zijn ?
Ook al gedacht aan gewoon een rugged phone ?
Daarvanaf kun je vrij simpel dit soort applicaties voor vinden/laten maken

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:42
Is wellicht een wifi SD card iets?
alla: https://www.kamera-expres...scend-16gb-wifi-sdhc-card
Volgens mij kun je met zo'n kaartjes toch ook automatisch uploaden?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:09
Lijken me dure machines, daar zul je er geen honderden van hebben? Kun je geen camera ergens ophangen (al dan niet met telelens) die hetgeen je op de foto wil zetten kan zien? Dan hoeft men niet rond te lopen met de camera, de batterij is nooit leeg etc.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heuveltje schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:48:
lijkt me dat fotokwaliteit dan niet al te hoog hoeft te zijn ?
Ook al gedacht aan gewoon een rugged phone ?
Daarvanaf kun je vrij simpel dit soort applicaties voor vinden/laten maken
Foto kwaliteit mag wel redelijk hoog liggen. Dan kunnen ze beter zien wat er precies is gebruikt voor het opspannen. Daarnaast hebben ze al een mobiele telefoon met camera op de afdeling, maar die wordt juist niet gebruikt omdat de kwaliteit slecht is. Daardoor gaan ze hun prive telefoon gebruiken, wat we (het bedrijf) dus niet willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zwenkarm (aan het plafond) met camera die permanent met usb verbonden is aan een pc. Trek arm naar beneden, staat dan in vaste positie, en foto maken. Foto's haal je via de pc / netwerk van de camera af.

Sommige camera's hebben een SDK en kunnen vanaf pc / laptop aangestuurd worden. USB button op die arm voor het maken van een foto en software die foto maakt en verwerkt. Eenvoudiger kan het niet voor de gebruiker.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2018 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:23
Waarom niet een recorder? Heb je meteen coole beelden van het bewerken.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:09:
Waarom niet een recorder? Heb je meteen coole beelden van het bewerken.
Leuk idee, maar onze machines worden gevuld met robots en lopen dus non-stop. Daarnaast wordt er ook verspaand (soms met nevel), wat niet bevorderlijk zal zijn voor de camera's/beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Paul schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:52:
Lijken me dure machines, daar zul je er geen honderden van hebben? Kun je geen camera ergens ophangen (al dan niet met telelens) die hetgeen je op de foto wil zetten kan zien? Dan hoeft men niet rond te lopen met de camera, de batterij is nooit leeg etc.
Voor het zelfde geld heb je een paar huizen, en we hebben er inderdaad 8.

Verder opzich geen verkeerd plan, alleen moeten we dat speciaal laten maken, of je moet een voorbeeld hebben? Dit is namelijk geen investering van 100 euro, al moet ik tegelijkertijd zeggen dat geld niet perse het probleem is als het werkt. We krijgen alleen maar meer werk en dus meer opspanningen, dus als we het meteen goed op een standaard manier oplossen, dan is het bedrijf hier wel toe bereid om in te investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:03:
Zwenkarm (aan het plafond) met camera die permanent met usb verbonden is aan een pc. Trek arm naar beneden, staat dan in vaste positie, en foto maken. Foto's haal je via de pc / netwerk van de camera af.

Sommige camera's hebben een SDK en kunnen vanaf pc / laptop aangestuurd worden. USB button op die arm voor het maken van een foto en software die foto maakt en verwerkt. Eenvoudiger kan het niet voor de gebruiker.
Voorbeeld? Hier heb ik ook al zitten denken, en het lijkt mij ook dat hier een markt voor is, maar ik heb geen idee waar ik dit kan vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:48:
[...]
Voorbeeld? Hier heb ik ook al zitten denken, en het lijkt mij ook dat hier een markt voor is, maar ik heb geen idee waar ik dit kan vinden...
Nee, niet direct voor kant & klaar. Medische wereld gebruikt zulke armen maar die hebben geen vaste positie.
Zoiets https://www.bracciedispos...evice/camera-support-arm/

Zat meer te denken aan maatwerk.

Of zoiets http://viewfinderphotogra...raph-Hi%252dglide-System/ Lengte kun je eventueel beperken met een staalkabel.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2018 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:49
In welk formaat slaan jullie de werkvoorbereidingen nu op?
Of gebruiken jullie een software pakket waarbij dit ingebouwd zit gekoppeld aan het tekening nummer?

Heb je al eens overwogen om een ipad/surface pro aan te schaffen met een office pakket?

Met het apparaat kun je zelf foto's maken, en in office meteen de werkvoorbereiding maken, en foto's gemakkelijk invoegen.
I.c.m. bluetooth toetsenbord of type cover werkt dit heel goed.

Daarna kopieren via netwerk naar de standaard netwerklocatie hiervoor.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is inderdaad een goed idee. Ik ben nu het testen met een surface tablet die we al op het werk hebben. Ik zou dan vanuit een sjabloon meteen een foto willen maken, zodat de mensen niks meer hoeven over te zetten. Hier nog ideeën voor?
Je kan namelijk via ontwikkelaars in Word een knop toevoegen waar je dan als je daar op klik een afbeelding toevoegt, maar dit linkt niet naar de camera van de surface...
MaD_co schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:24:
[...]

In welk formaat slaan jullie de werkvoorbereidingen nu op?
Of gebruiken jullie een software pakket waarbij dit ingebouwd zit gekoppeld aan het tekening nummer?

Heb je al eens overwogen om een ipad/surface pro aan te schaffen met een office pakket?

Met het apparaat kun je zelf foto's maken, en in office meteen de werkvoorbereiding maken, en foto's gemakkelijk invoegen.
I.c.m. bluetooth toetsenbord of type cover werkt dit heel goed.

Daarna kopieren via netwerk naar de standaard netwerklocatie hiervoor.
Pagina: 1