ik zoek de beste geluidskaart op het moment....

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is op het moment de BESTE geluidskaart die er is voor max 800,-? (niet inclusief speakers want ik heb ook nog een Miro DV 500 die twee cinchjes uitstuurt, die prop ik in een videomengtafeltje (Panasonic), ik wil graag op hetzelfde speakersetje werken.)
Ik gebruik hem voor het uitsturen van mn preview geluid in Premiere en om muziek te editen (niet maken, dus heb geen midi nodig)

Ik wil gewoon ruisloos werken op het maximale volume, en zonder enige vertraging van de computer...

thnx LARO 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-08 17:17
Ey, een post van VJ Laro, dat is wel heel erg toeval dat ik die hier tref :) Heb je wel een aantal keer gezien nl in Uit enzo of bij Joep :)

Wat betreft die geluidskaart, daar kan ik je helaas niet echt mee helpen :( Ik heb wel verstand van geluidskaarten voor vooral spellen, maar over professionele bewerkingskaarten durf ik weinig te zeggen. Maar waar je wel even zou kunnen kijken is bij Guillemot, ik dacht dat die met de Maxi Studio Isis wel een geinige oplossing hadden. Die kaart kost rond de 700 gulden. Kijk hier voor meer info: Guillemot Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:47
philips accoutic edge (360 piek d8 ik, deze het alles belangrijke api's (a3d, eax, en nog wat...)
terratec ews 64.. (.. is L, XL, XXL, eventueel met clockwork)
terratec ewx 24/96 (24 bit 96khz, niet zo duur)
terratec ews88 (8 in en 8 uit)

en anders kijk ff op http://www.terratec.net

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarkuS
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-09 19:28
Sorry. Mag ik je even corrigeren?

Als je opteert voor de slechtst ondersteunde geluidskaart met de slechtste drivers die het minst vaak worden geupdate, ga dan voor een terratec. Anders zou ik je toch willen adviseren: zoek even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Die support voor de professionelere kaarten is al een heel stuk verbeterd. Ik zou je de Terratec EWX24/96 (449) adviseren en als ik jou was zou ik ook nog even kijken naar de Hoontech DSP24 (349), Echo Mia(+/- 500), Emagic AudioWerk (550).

De Guillemot zou ik niet nemen. Hij produceert nogal wat ruis en je betaalt voor veel in- en uitgangen die je waarschijnlijk niet nodig hebt.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 11:04 schreef ErectionJackson het volgende:
Terratec EWX24/96 (449)
Mee eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terratec heeft erg vet spul.
oftewel, xou voor die gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:47
Op woensdag 18 juli 2001 10:42 schreef QuarkuS het volgende:
Sorry. Mag ik je even corrigeren?

Als je opteert voor de slechtst ondersteunde geluidskaart met de slechtste drivers die het minst vaak worden geupdate, ga dan voor een terratec. Anders zou ik je toch willen adviseren: zoek even verder.
software en drivers zijn beter als die van creative....

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

mwa daar verschillen de meningen over
bij terratec duurt het vaak ontiegelijk lang voordat nieuwe features stabiel zijn
maarja de ewx24/96 is nu al een dikjaar uit meen ik, dus dat zit helemaal snor.

hoontech heeft een enthousiast team & supportforum met veel feedback (niet de muziekzaak :P ) naar de klant toe.

echo is professioneel muziekmerk, waar alle reviewmagazines over te spreken zijn

audiowerk schijnt last te hebben van oude drivers, latency, etc. maar die meningen wisselen nogal. Zie ook reviews op http://www.sonicstate.com
daar trek ik veel van mijn kennis vandaan :)

heb je geld teveel momenteel ... het is gewoon een kwestie van uitproberen denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
Wat is goed zou ik zeggen, volgens mij kun je de meeste semi professionele dingen al doen met een Soundblaster Live Platinum 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op woensdag 18 juli 2001 17:10 schreef MR_WAZOO het volgende:
Wat is goed zou ik zeggen, volgens mij kun je de meeste semi professionele dingen al doen met een Soundblaster Live Platinum 5.1
Veel users hebben problemen met deze kaart.
Veel problemen die niet op de website van Creative worden genoemd komen wel naar voren in deze nieuwsgroep:
news://news.soundblaster.com/creative.products.sound_blaster.live

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarkuS
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-09 19:28
Ik had het eigenlijk met name over de EWS64, die ik zelf heb. De slechtste aankoop die ik gedaan heb. De laatste drivers zijn van 1999, en de meest recente update zijn de ASIO beta drivers van januari, die waardeloos werken. Ik heb het wel gehad met die kaart. Als ik een nieuwe zou kopen, zou ik toch eens serieus naar de Audiowerk kijken (met name omdat ik met Logic werk, dus perfecte ondersteuning).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creative ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een terratec (montegoII) en het is echt een geweldige geluidskaart.
96 wav en 320 midi kanalen :) (kan je leuk mixen).
De ondersteuning is wel bagger, hij doet het alleen in win2k fatsoenlijk..
Ik zou ff gaan kijken op de site van terratec of turtle beach..
http://www.turlte-beach.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 19:03
qua ruis doet mijn oude Gravis UltraSound het nog beter dan mijn SBLive... Ok, er zijn geen fatsoenlijke win9x drivers voor de UltraSound... da's jammer. maar het DA gedeelte is erg zuiver.
ik zou geen creative meer kopen, de beloofde driver/feature updates komen heel laat of niet? (een jaar na de intro van liveware 3 zouden er nieuwe komen... ziet iemand ze??)

staar je niet blind op de specs. De sblive heeft best goede specs maar levert die niet...

edit:

Yamaha SW1000XG ? ik weet alleen niet wat ie kost...

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een van de beste kaarten onder de 800,- voor het uitsturen van audiosignalen is een Emagic Audiowerk 2, kost ca. 550-600,-
Is veel beter dan welke terratec of Creative soundcard dan ook....
Emagic kaarten vallen onder de simpelere professionele kaarten, en voor dit soort kaarten worden veel betere D/A converters gebruikt dan bij consumer-cards zoals die van Creative.
Als je echt een puur en clean audiosignaal zoekt zonder al te veel poespas, kies dan niet voor Creative/Terractec kaarten.
Kijk voor meer info op http://www.emagic.de
De Audiowerk2 is de simpelste kaart (2 out, 2 in), er is ook een Audiowerk8, die heeft 8 in/out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Op donderdag 19 juli 2001 17:45 schreef Dr. RiPsaw het volgende:
Een van de beste kaarten onder de 800,- voor het uitsturen van audiosignalen is een Emagic Audiowerk 2, kost ca. 550-600,-
Is veel beter dan welke terratec of Creative soundcard dan ook....
Emagic kaarten vallen onder de simpelere professionele kaarten, en voor dit soort kaarten worden veel betere D/A converters gebruikt dan bij consumer-cards zoals die van Creative.
Als je echt een puur en clean audiosignaal zoekt zonder al te veel poespas, kies dan niet voor Creative/Terractec kaarten.
Kijk voor meer info op http://www.emagic.de
De Audiowerk2 is de simpelste kaart (2 out, 2 in), er is ook een Audiowerk8, die heeft 8 in/out.
Jij snapt het ook niet he. Je moet Terratec in 2 delen zien. 1) Homesound 2) Professional sound.

Ga naar een willekeurige professionele studio/muziekzaak en ze zullen je kunnen vertellen dat bijv. de EWS88MT een fantastische geluidskaart is. Het geluid is van topkwaliteit en de drivers zijn ook dik in orde. Hij ontving zelfs een 93% in de FM. De EWX24/96 is exact dezelfde kaart alleen heeft ie niet zoveel in- en uitgangen. De AD/DA converters zijn hetzelfde en de kwaliteit ervan evenaart die van de Audiowerk zeker en streeft m misschien zelfs wel voorbij.

De fout die veel mensen maken is dat ze vinden dat Terratec niet professioneel is omdat ze ook speelgoedkaartjes maken. Mensen willen een merk dat zich alleen maar op professionele toepassingen richt. Maar als je objectief naar Terratec kijkt zul je zien dat het gewoon fantastische kaarten zijn die ze maken.

007larovisuals: Wacht nog even op de EWS96M. Die is net een stapje hoger dan de EWX24/96 en is volgens mij rond de 800 piek.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Pagina: 1